SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” na czele sprzedaży kioskowej. „Rzeczpospolita” z dużym spadkiem

W listopadzie ub.r. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki (najwięcej straciła „Rzeczpospolita”), a jako jedyny wzrost osiągnął „Parkiet”.

Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w listopadzie 2013 roku wyniosła 331 224 egz. W porównaniu do listopada 2012 roku zmniejszyła się o 3,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,83 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” mocno w dół

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 154 478 egz., notując spadek o 4,92 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 15,39 proc. i wyniosła 129 758 egz.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 68,16 proc.

Siódme miejsce zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W listopadzie ub.r. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 10 206 egz. „Rz” w tej kategorii zanotowała największy spadek w rankingu, wynoszący 33,78 proc.

Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 16,25 proc. jej sprzedaży ogółem (to najmniejszy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu). Z drugiej strony „Rz” mogła się pochwalić największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,98 proc.

Natomiast jako jedyna gazeta wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 0,82 proc. do 1 711 egz.

Wirtualnemedia.pl

listopad

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

335 155

335 134

331 224

3 702

346 776

346 776

343 022

3 671

Super Express

153 009

152 289

151 478

810

161 406

160 686

159 319

1 367

Gazeta Wyborcza

217 711

190 383

129 758

58 780

250 447

228 242

153 365

72 882

Przegląd Sportowy

35 683

35 683

34 563

748

37 743

37 743

36 782

856

Gazeta Polska Codziennie

23 417

23 414

22 941

138

31 137

31 137

30 579

128

Dziennik Gazeta Prawna

61 933

50 613

12 270

29 043

73 576

56 227

15 995

32 319

Rzeczpospolita

74 852

62 796

10 206

43 945

100 922

73 322

15 413

53 744

Puls Biznesu

16 698

11 462

1 881

7 258

17 370

12 163

2 083

8 168

Parkiet Gazeta Giełdy

5 155

4 600

1 711

1 750

7 261

4 061

1 697

2 024

Dołącz do dyskusji: „Fakt” na czele sprzedaży kioskowej. „Rzeczpospolita” z dużym spadkiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
a zwroty ? duzo lezy ,widze
odpowiedź
User
ja
Gazeta Wyborcza niedługo 2 miejsce i ciągły wzrost. Nowy rok budżetowy w Budżetówkach to wiecej pieniedzy na GW, podbijemy sprzedaż ze hoho. Adamie głowa do góry !
odpowiedź
User
Pracownik miesiąca Axela
Brawo Grzesiek!!! Brawo za wynik Faktu i za skuteczne zarządzanie siłą roboczą. Ciekaw jestem kiedy w Fakcie będą premie. Premie dla zwykłych pracowników, bo to, że kadra zarządzająca sobie wypłaca mnóstwo pieniędzy to wiemy od dawna:)
odpowiedź