DoubleClick w rękach Google
Firma Google Inc. poinformowała, że zakupi DoubleClick Inc. za 3,1 miliarda dolarów.
To największe przejęcie w historii Google, po tym jak w ubiegłym roku lider na rynku wyszukiwarek zakupił serwis YouTube za 1,65 miliarda dolarów. Umowa ma zostać sfinalizowana do końca bieżącego roku, gdyż najpierw musi być zatwierdzona przez regulatorów rynku, m.in. Federalną Komisję Handlu (Federal Trade Commission – FTC).
Wcześniej zakupem firmy zainteresowane były takie firmy jak Microsoft, Yahoo i AOL. Microsoft wycofał się po tym jak cena wzrosła powyżej 2 miliardów dolarów.
Na transakcji najwięcej zyska posiadająca większościowe udziały w DoubleClick prywatna firma Hellman & Friedman, która niecałe dwa lata temu zapłaciła za nie 1,1 miliarda dolarów.
Technologie oferowane przez nowojorski DoubleClick służą m.in. do serwowania i monitorowania efektów reklam wyświetlanych w internecie. Dlaczego Google kupuje tę firmę? Sergiej Brin, współzałożyciel Google, ogranicza się do patetycznych deklaracji. - Nasza wizja to uczynienie razem reklamy internetowej lepszą: mniej uciążliwą, bardziej efektywną i bardziej użyteczną dla internautów, reklamodawców i wydawców - oświadczył w komunikacie.
DoubleClick Inc. została założona w 1996 roku. Z jej usług korzystają takie firmy jak Nike, Motorola, Microsoft czy Coca-Cola. Była krytykowana za stosowanie mechanizmów śledzących zachowania internautów za pomocą ciasteczek (cookies).
Dołącz do dyskusji: DoubleClick w rękach Google