DI BRE obniżył prognozę wzrostu rynku reklamy do 3 proc. w 2011 r.
Analitycy Domu Inwestycyjnego BRE obniżyli swoją prognozę wzrostu polskiego rynku reklamy w 2011 roku do 3% r/r wobec 5% r/r wcześniej, wynika z raportu domu maklerskiego. Do 3% wobec 7% obniżono prognozę wzrostu tego rynku na przyszły rok.
"Negatywne trendy widoczne na rynku reklamowym w trzecim kwartale skłaniają nas do rewizji naszych całorocznych prognoz dla rynku reklamowego. Z uwagi na słabnące tempo wzrostu wydatków reklamowych obniżamy nasze prognozy tegorocznego wzrostu z 5,0% do 3,0%" - czytamy w raporcie dotyczącym TVN, a datowanym na 5 grudnia.
Pomimo zaplanowanych na 2012 r. Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej analitycy nie spodziewają się, że przyszły rok przyniesie poprawę.
"W odniesieniu do 2012 roku w powszechnym przekonaniu rynek reklamowy powinien przyspieszyć tempo wzrostu mimo słabszego otoczenia makroekonomicznego i wolniejszego wzrostu PKB dzięki organizacji Euro 2012. Naszym zdaniem zmiany w polityce reklamodawców, które zaszły w trzecim kwartale świadczą o dużym sceptycyzmie i ostrożności w podejściu do przyszłego popytu konsumpcyjnego" - czytamy dalej. W związku z tym analitycy uważają, że przyszłoroczny wzrost wydatków reklamowych może stanowić negatywną niespodziankę.
W listopadzie grupa medialna Agora obniżyła swoją prognozę wzrostu rynku reklamowego w tym roku do ok. 2-4%. W maju Agora obniżyła swoje prognozy dotyczące wzrostu wartości rynku reklamowego w tym roku do 3-5% z 6-7%. Jeszcze w sierpniu podtrzymywała swoje obniżone oceny, zmieniając jednak przewidywania dotyczące poszczególnych segmentów rynku.
Równocześnie TVN obniżył swoją prognozę dla rynku reklamy TV, która stanowi największy segment całego rynku. Spółka spodziewa się, że wartość polskiego rynku reklamy telewizyjnej w 2011 r. będzie rosła w "niskim jednocyfrowym tempie", wcześniej zakładano "średnie jednocyfrowe tempo".
Podobnie kształtują się oczekiwania grupy Cyfrowego Polsatu (w skład której wchodzi Telewizja Polsat). Jej prezes Dominik Libicki w listopadzie mówił, że wartość rynku reklamy TV w tym roku znajdzie się na "małym jednocyfrowym plusie", który będzie jednak efektem wzrostu osiągniętego w I połowie roku.
W połowie września Analitycy Erste Securities obniżyli prognozy wzrostu polskiego rynku reklamy telewizyjnej do 4,9% na 2011 rok (z 7,7%) oraz do 6,2% w 2012 roku (z 9,4%) wobec wzrostu o 7,2% odnotowanego w 2010 roku.
Według domu mediowego Starlink wydatki na reklamę w Polsce wyniosły 3,809 mld zł w I poł. 2011 r., co oznacza wzrost o 4,9% r/r. Wydatki na reklamę TV w I połowie tego roku zwiększyły się o 4,1% do 2.005,2 mln zł, ocenia Starlink.
Dołącz do dyskusji: DI BRE obniżył prognozę wzrostu rynku reklamy do 3 proc. w 2011 r.