Bauer rezygnuje z miesięcznika „Grazia”, ale tytuł ma zostać w Polsce
Wydawnictwo Bauer rezygnuje z wydania magazynu „Grazia”, który na rynku pojawił się w 2012 roku. Chce postawić na „Well”, którego redaktor naczelną jest Magdalena Jaros-Szmidt, a redaktor kreatywną - Dorota Wellman.
Pismo „Well” zadebiutowało na rynku w lipcu br. Wówczas nie było jeszcze decyzji o tym, czy będzie ukazywało się regularnie.
„Well” to magazyn lifestylowy z informacjami i poradami dotyczącymi stylu życia, mody, urody, zdrowia, kulinariów, psychologii i kultury. Redakcja podkreśla, że w piśmie nie ma i nie będzie plotek o celebrytach ani horoskopu. Skierowane jest do dojrzałych, wykształconych kobiet, mieszkających w dużych miastach, z dochodami powyżej średniej krajowej. Ma zapewnić im inspiracje do ciekawszego, lepszego życia.
Po ogłoszeniu, że magazyn wchodzi do sprzedaż, portal Wirtualnemedia.pl zapytał specjalistów, czy ma szansę utrzymać się na rynku. Ci odpowiedzieli, że pomocne będzie na pewno wsparcie redakcyjne „Twojego Stylu”, który cieszy się renomą i niepodważalną pozycją na rynku. Nazwisko Doroty Wellman może przyciągnąć czytelników i reklamodawców - prognozowali.
Pierwszy numer „Well” miał 156 stron, kosztował 7,99 zł. Ukazał się w nakładzie 120 tys. egz.
W piątek Wydawnictwo Bauer ogłosiło, że wyniki sprzedaży pierwszego numeru są na tyle zadowalające, iż od początku 2018 roku magazyn zacznie ukazywać się w regularnym cyklu wydawniczym. Na razie jednak nie ma jeszcze decyzji, jak często.
- Projekt ten znakomicie wpisuje się w strategię rozwoju segmentu magazynów luksusowych naszego wydawnictwa. Mając w portfolio tak silne, rdzennie polskie marki, jak „Twój Styl” i „Pani”, chcemy rozwijać się w tym właśnie kierunku - mówi Monika Krokiewicz, członek zarządu i wydawca tego segmentu.
W tę politykę wpisuje się także zamknięcie przez wydawnictwo miesięcznika „Grazia”. Z końcem 2017 roku wygasa licencja udzielona Bauerowi przez wydawnictwo Mondadori na publikację polskiej edycji magazynu. Mondadori chce kontynuować wydawanie magazynu „Grazia” w Polsce z innym partnerem, ale szczegółów nie podaje.
„Grazia” zadebiutowała w Polsce w listopadzie 2012 roku jako dwutygodnik. W maju 2015 roku została przekształcona w miesięcznik.
Z danych ZKDP wynika, że w lipcu br. sprzedaż ogółem magazynu „Grazia” wynosiła 32 869 egz.
Dołącz do dyskusji: Bauer rezygnuje z miesięcznika „Grazia”, ale tytuł ma zostać w Polsce