„Azja Express 2” straciła 530 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej
Drugi sezon reality-show „Azja Express” po trzech pierwszych odcinkach ogląda średnio 1,22 mln osób, o 530 tys. widzów mniej niż pokazywany rok temu początek premierowej odsłony produkcji. TVN w czasie emisji formatu jest wiceliderem rynku telewizyjnego w 4+ i liderem w 16-49.
Program „Azja Express” na antenie TVN pokazywany jest w środy o godz. 21.30, począwszy od 7 września br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 1,22 mln osób, co przełożyło się na 10,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,59 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,70 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Do tej pory największą widownię, wynoszącą 1,28 mln oglądających, zgromadził trzeci odcinek programu.
Dla porównania, emitowany w tym samym paśmie w analogicznym okresie ub.r. pierwszy sezon „Azji Express” gromadził średnio 1,75 mln widzów, co przekładało się na 14,42 proc. udziału w 4+, 20,70 proc. w 16-49 oraz 17,74 proc. w 16-59. Oznacza to, że program stracił 530 tys. oglądających.
TVN w paśmie nadawania „Azji Express” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP2 z udziałem na poziomie 13,14 proc., nadająca w tym czasie „Na sygnale” i filmy fabularne. Trzeci jest Polsat (9,33 proc.; „Supermodelka Plus Size” i filmy), a czwarta - TVP1 (6,54 proc.; widowisko „Wielki test”, „Magazyn śledczy Anity Gargas” dokumenty i mecz Ligi Mistrzów).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest już liderem.
„Azja Express” to reality-show, który prowadzi Agnieszka Woźniak-Starak. Program zakłada rywalizację par złożonych z gwiazd, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę (suma ta musi wystarczyć na wyżywienie, nocleg oraz transport). Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w I półroczu br. wyniósł 9,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Azja Express 2” straciła 530 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej