Akcja "The truth must not die" od PFN i INM: Duda i Morawiecki piszą w zagranicznych mediach o historii Polski
Ruszyła międzynarodowa kampania, która ma mieć charakter edukacyjny - "The truth must not die". Politycy m.in. prezydent Andrzej Duda czy premier Mateusz Morawiecki publikują artykuły w zagranicznych mediach, które mają przedstawić prawdę o Polsce.
Kampania edukacyjna "The truth that must not die" ma być kontynuacją akcji, która była organizowana z okazji 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej w 2019 roku. Wtedy ukazało się kilkanaście materiałów na ten temat w zagranicznych dziennikach, ukazały się także przedruki w innych mediach.
Akcję organizuje Polska Fundacja Narodowa wspólnie z Instytutem Nowych Mediów. Jak komentował dla PAP jej prezes Eryk Mistewicz z Instytutu Nowych Mediów kampania ma na celu „przekazywanie prawdy krajów, które ze sobą solidarnie współpracują, a nie reinterpretują historię zgodnie z bieżącymi potrzebami”.
« Une mémoire qui ne doit pas mourir » - article du @prezydentpl Andrzej Duda à propos du 75e anniversaire de la libération du camp d’extermination allemand nazi d’Auschwitz à lire aujourd’hui dans #LeFigaro ⤵️#Auschwitz75 @AuschwitzMuseum pic.twitter.com/kOZn14fjzQ
— Ambassade de Pologne (@PLenFrance) January 23, 2020
Kolejna odsłona kampanii zakłada publikację w kilkunastu międzynarodowych mediach – we wtorek 21 stycznia 2020 roku ukazał się tekst autorstwa premiera Mateusza Morawieckiego o rosyjskiej narracji w sprawie II wojny światowej; a w czwartek 23 stycznia w "The Washington Post", "Die Welt" i "Le Figaro" opublikowano tekst prezydenta RP Andrzeja Dudy z okazji 75. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau.
Teksty będą publikowane w The Washington Post", "Die Welt" i "Le Figaro”, "Der Tagesspiegel” czy „L'Opinion". O polskiej historii napiszą historyk Roger Moorhouse, pisarz Allen Paul czy Wojciech Roszkowski.
Today, in the @washingtonpost, The President of the Republic of Poland @AndrzejDuda's message:
— Fundacja_PFN (@Fundacja_PFN) January 23, 2020
📌"The truth that must not die” was published.
Please read and spread this message on the 75th Anniversary of Liberation of the Nazi German Death Camp KL Auschwitz!#Auschwitz75 pic.twitter.com/LgxETMulYl
Polska Fundacja Narodowa z niefortunnym spotem
W czwartek po południu Polska Fundacja Narodowa opublikowała w mediach społecznościowych spot, który przedstawiał Józefa Stalina i Adolfa Hitlera na czacie internetowym. Przywódca ZSRR zaproponował kanclerzowi III Rzeczy wspólną napaść na Polskę, dalej analizowali sytuację polityczną i pisali o scenariuszu II wojny światowej. Język używany przez nich miał być charakterystyczny dla młodzieżowego oraz używanego w internecie, pisali: "siema", "gratki", ale i dosadnie: "Pomogę Ci z ich wojskowymi i inteligentami, zbiorę ich w jednym miejscu i kula w łeb".
Dołącz do dyskusji: Akcja "The truth must not die" od PFN i INM: Duda i Morawiecki piszą w zagranicznych mediach o historii Polski