19,4 mld funtów na reklamę w Wielkiej Brytanii
Wydatki na reklamę na rynku brytyjskim zwiększyły się w ubiegłymroku o 4,2 procenta i wyniosły 19,4 miliarda funtów.
Z danych przedstawionych przez Advertising Association wynika,że pomimo spadku nakładów o 1,6 procenta, największym mediumreklamowym w Wielkiej Brytanii była w ubiegłym roku prasa, wprzypadku której wydatki wyniosły 7,7 miliarda funtów (39,8procenta ogółu nakładów) - informuje serwis Brand Republic.
Następne pod tym względem były tutaj: telewizja (4,7 miliardafuntów, 24,1 procenta udziałów w rynku), internet (3 mld, 15,6procenta), direct mail (2,2 mld, 11,2 procenta), outdoor (1,1 mld,5,5 procenta), radio (534 miliony, 2,8 procenta) oraz kino (207mln, 1,1 procenta).
Z kolei najszybciej rozwijającym się medium reklamowym na rynkubrytyjskim był w ubiegłym roku internet, w przypadku któregonakłady zwiększyły się o 39,5 procenta. Na kolejnych miejscach byłytutaj: kino (wzrost o 10,1 procenta), outdoor (wzrost o 4,6procenta), radio (wzrost o 3,4 procenta), telewizja (wzrost o 2,3procenta), prasa (spadek o 1,6 procenta) oraz direct mail (spadek o6,5 procenta).
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: 19,4 mld funtów na reklamę w Wielkiej Brytanii