Problem z obrotami na zimnym silniku

R. Data ostatniej zmiany: 2010-12-07 19:21:55

Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 16:05:11 - R.

Witam,

Co może być przyczyną, że mi mocno skoczyły obroty po odpaleniu na
zimnym silniku? Wiem, że jest ssanie, ale w listopadzie jak było +10 to
obroty skakały do 1800-2000, a teraz przy mrozie to i 2800rpm się trafi.
Jak silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normy.

Laguna 1.6 16V, rocznik 2000.

R.



Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 16:30:56 - Michał Gut

normalne



Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 16:43:09 - Dominik

W dniu 2010-12-07 16:30, Michał Gut pisze:
> normalne
2k obrotów ?

DW



Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 17:45:41 - kml


Użytkownik Dominik napisał w wiadomości
news:idlkmd$hct$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2010-12-07 16:30, Michał Gut pisze:
>> normalne
> 2k obrotów ?

Ja miałem maks 1,5k rpm, ale coś pamitęam że kiedyś widziałem równe 2k w
innym samochodzie w czasie bardzo dużego mrozu. Jeżeli tak jest przez
dłuższą chwilę a nie cały czas to jest ok moim zdaniem.

--
pozdrawiam
kml




Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 20:28:50 - Michał Gut

>> normalne
> 2k obrotów ?

tak
jak jest mroz jak cholera u mnie w starym punciaku potrafi poleciec pod
zdaje sie 2500

diesel klekoce sobie normalnie niezaleznie od temperatury
benzyna pracuje zaleznie od temperatury.
dopokui nie nabierze temperatury to trzyma wysokie obroty




Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 20:40:05 - Kuba (aka cita)


Użytkownik Michał Gut napisał w
wiadomości news:idm1tk$cpb$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>>> normalne
>> 2k obrotów ?
>
> tak
> jak jest mroz jak cholera u mnie w starym punciaku potrafi poleciec pod
> zdaje sie 2500
>
> diesel klekoce sobie normalnie niezaleznie od temperatury
> benzyna pracuje zaleznie od temperatury.
> dopokui nie nabierze temperatury to trzyma wysokie obroty

wg mnie 2500-2800 obr/min to zdecydowanie za duzo nawet jak na ssanie
Moze po prostu jest zepsute i daje ile wlezie, zamiast lekko podnieśc
obroty?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 21:10:54 - Michał Gut

nie sadze bo zapala od dotkniecia jak jest siarczysty mroz rzedu -20 stopni
i natychmiast wchodzi na takie obroty. popracuje tak chwile - z minute i
zaczyna stopniowo redukowac.

przy takich szybkoobrotowych silnikach malych pojemnosci to chyba normalne.
zobacz jak zapala tico. nawet jak jest cieplo to obroty ma bardzo wysokie




Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 21:47:44 - Kuba (aka cita)


Użytkownik Michał Gut napisał w
wiadomości news:idm4cg$d2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> nie sadze bo zapala od dotkniecia jak jest siarczysty mroz rzedu -20
> stopni i natychmiast wchodzi na takie obroty. popracuje tak chwile - z
> minute i zaczyna stopniowo redukowac.
>
> przy takich szybkoobrotowych silnikach malych pojemnosci to chyba
> normalne. zobacz jak zapala tico. nawet jak jest cieplo to obroty ma
> bardzo wysokie

mnie to sie kojarzy z czinkłeczento i zaciagnietym na maks ssaniem.
Ja bym takiego auta nie zdzierzyl.
Chwilowo mam 1,6 benzyne i po odpaleniu wchodzi na ok1,2kRPM i doslownie po
sekundzie schodzi do ok800
2,5-2,8kRPM na zimny, niesmarowany byt dobrze silnik zaraz po uruchomieniu
to wg mnie przegiecie.



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka





Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-08 08:30:35 - Michał Gut

> mnie to sie kojarzy z czinkłeczento i zaciagnietym na maks ssaniem.
> Ja bym takiego auta nie zdzierzyl.
> Chwilowo mam 1,6 benzyne i po odpaleniu wchodzi na ok1,2kRPM i doslownie
> po sekundzie schodzi do ok800
> 2,5-2,8kRPM na zimny, niesmarowany byt dobrze silnik zaraz po
> uruchomieniu to wg mnie przegiecie.

no fakt cienias na ssaniu to jak kosiarka:)
wiesz, moze wiekszy silnik to cieze kolo zamachowe i nie potrzeba wyzszych
obrotow by byl stabilny - cholera wie.

poza tym kazdy producent ma inną wizję. wazne jest to ze to zadna tragedia i
tak w niektorych samochodach jest. i faktycznie toyota corolla e11 matki
pracuje tak samo niezaleznie od temperaturty.

natomiast jak masz mazut w misce olejowej przy silnym mrozie to wyzsze
obroty pozwolą szybciej uzyskac rozbryzganie olejem. ot taka moja teoria.




Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 21:54:00 - Dominik

W dniu 2010-12-07 20:28, Michał Gut pisze:

> tak
> jak jest mroz jak cholera u mnie w starym punciaku potrafi poleciec pod
> zdaje sie 2500
>
> diesel klekoce sobie normalnie niezaleznie od temperatury
> benzyna pracuje zaleznie od temperatury.
> dopokui nie nabierze temperatury to trzyma wysokie obroty

W mojej benzynowej Cordobie, zanim się nagrzeje to 1,2k obrotów, nie 2,8k...

DW



Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-08 08:32:32 - Michał Gut

> W mojej benzynowej Cordobie, zanim się nagrzeje to 1,2k obrotów, nie
> 2,8k...

przy -25 tez?:)




Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-08 09:20:36 - Kuba (aka cita)


Użytkownik Michał Gut napisał w
wiadomości news:idncai$g8h$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> W mojej benzynowej Cordobie, zanim się nagrzeje to 1,2k obrotów, nie
>> 2,8k...
>
> przy -25 tez?:)


U mnie niezależnie od temperatury (w pewnych granicach - jak są upały to
ssania nie ma, jak piździ to jest - ale po odpaleniu mam ok 1,2kRPM i po
chwili spadają <1000RPM, a po krótkiej chwili spadają do normalnych
wolnych). W zależności od temp. zmienia sie tylko czas kiedy auto pracuje na
ssaniu, a nie wartość proędkości obrotowej silnika.

Żeby było śmieszniej ZTCP w wątku chodzi o Lagune 1,6 ... a ja mam Megane
1,6 8V i nawet jesli to inne silniki, to nie sądze, zeby nie byly zbliżone
do siebie konstrukcyjnie.

IMO - urządzenie odpowiedzialne za ssanie (jeśli w ogole można mówić o
ssaniu w silnikach z wielupunktowym wtryskiem) może sie zepsuć i źle
działać, a samo to, ze sie włącza nie oznacza, ze działa poprawnie.
Odpalanie silnika na mrozie w taki sposob, ze w pierwszych obrotach silnik
wchodzi na prędkości obrotowe dochodzące prawie do 3000RPM wydaje mi sie
nieporozumieniem i mają tyle wspólnego z troską o silnik co wymiana oleju po
50tys km, a nie po 10. W koncu analogicznie - ssanie działa? Tak. Olej
wymieniłem? Tak.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: Problem z obrotami na zimnym silniku

2010-12-07 19:21:55 - Max_P


Użytkownik R. napisał w wiadomości
news:idlif7$m9d$1@z-news.wcss.wroc.pl...
>
> Laguna 1.6 16V, rocznik 2000.


Niestety, auto jest na F, wiele nie da sie zrobić.

--
Max




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS