serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

Michał Gut Data ostatniej zmiany: 2010-12-09 11:46:18

serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 10:03:26 - Michał Gut

pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa
czy serwo?
samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie
zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.

zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
jest winne?
pacjent punto 1 1.2l bez abs



--
-
pozdrawiający
----->>sirapacz<<------




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 10:10:43 - Kuba (aka cita)


Użytkownik Michał Gut napisał w
wiadomości news:idnhku$h3m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa
> czy serwo?
> samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
> kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie
> zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.
>
> zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
> jest winne?
> pacjent punto 1 1.2l bez abs

zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem powoduje
wzrot obrotów silnika?

Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?

Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka





Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 10:28:53 - Michał Gut

> zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
> pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem
> powoduje wzrot obrotów silnika?

nie powoduje a przynajmniej nie zauwazylem tego

> Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?

sam czy ogólnie czy był wymieniany?
sam nie wymieniałem, odpowietrzałem jedynie(ale to w innym samochodzie).
ten miał wymiane płynu ostatni raz ze 3 lata temu, moze 4

> Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?

klocki i tarcze tak.
tył jest do wymiany co bede robil za jakis miesiac (bebny, jeden lapie drugi
ledwo ledwo)
natomiast nawet jak tyl byl do bani(lat temu iles) to objawialo sie to tym
ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.





Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 11:29:20 - Agent


>
> klocki i tarcze tak.
> tył jest do wymiany co bede robil za jakis miesiac (bebny, jeden lapie
> drugi ledwo ledwo)
> natomiast nawet jak tyl byl do bani(lat temu iles) to objawialo sie to tym
> ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.

To moze być przyczyną. Mialem tak w Fabii - wymieniłem komplet tarcze +
klocki na przodzie i poprawy nie było znacznej. No to się dobrałem do tyłu.
I tam masakra bo tłoczek puścil i wszystko zalał. Po naprawie tylnych
hamulców skutecznośc hamowania się mocno poprawiła, i mam wrazenie ze nie
tylko dlatego ze tył hamuje ale przód tez jakby lepiej.




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 11:31:51 - Michał Gut

no ok ale nawet bez w pełni sprawnego tyłu nie mogę łatwo zablokować
przednich kół a wcześniej bez specjalnej siły pięknie się hamowało.
tyl zrobie tak czy siak ale jak jeszcze był sprawny to tez tak było. problem
utrzymuje się już długi czas.z 5 lat
ale juz mnie to zaczyna jeżyć




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 11:45:52 - Kazimierz Uromski

On 08.12.2010 10:10, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik Michał Gut
> napisał w wiadomości news:idnhku$h3m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców
>> pompa czy serwo?
>> samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
>> kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym
>> asfalcie zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo
>> bardzo mocno.
>>
>> zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic
>> ktore jest winne?
>> pacjent punto 1 1.2l bez abs
>
> zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
> pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem
> powoduje wzrot obrotów silnika?

Ooo, wyskakuje mój problem!
Czego to objaw?
Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem
w serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to
polonezowatości poloneza.
Hamulec działa lekko i normalnie przy lekkim hamowaniu, wymaga już dużo
większej siły przy mocniejszym hamowaniu.




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 11:59:47 - Kuba (aka cita)


Użytkownik Kazimierz Uromski
napisał w wiadomości
news:idnnk3$lo7$1@inews.gazeta.pl...
>
> Ooo, wyskakuje mój problem!
> Czego to objaw?
> Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem w
> serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to
> polonezowatości poloneza.


wzrost obrotów to objaw uszkodzonego serwa (zaworka zwrotnego, wężyka ..
generalnie nieszczelność). Jest nieszczelne i wciskanie hamulca powoduje
spadek cisnienia w dolocie silnika i wzrost oborotów.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 13:59:11 - MarcinJM

W dniu 2010-12-08 10:03, Michał Gut pisze:
> pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców
> pompa czy serwo?
> samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
> kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym
> asfalcie zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo
> bardzo mocno.
>
> zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
> jest winne?
> pacjent punto 1 1.2l bez abs

Odlacz serwo, zatkaj weza co idzie do kolektora i zobacz czy cos sie
zmienia.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl



Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 14:16:55 - J.F.

On Wed, 8 Dec 2010 10:03:26 +0100, Michał Gut wrote:
>pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa
>czy serwo?
>samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
>kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie
>zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.
>zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
>jest winne?

rzecz pierwsza - wylaczyc silnik wcisnac pare razy pedal. Dowiesz sie
czy serwo wspomaga.

rzecz druga - jesli nie jestes mala drobna kobietka, to i bez
wspomagania powinienes zablokowac kola. trzeba sie zaprzec, ale sie
da.

Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.


J.




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 15:04:15 - Michał Gut

> Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.

a jaka jest zywotnosc takowej - 10 lat? 20?
wiem ze to pytanie z serii jak wysokie jest drzewo ale moze jakis rzad
wielkosci podasz.
jak uruchamiam silnik z twardym pedałem to po uruchomieniu lekko mieknie i
wchodzi nieco glebiej.
jak sie wysile to zablokuje kola ale chodzi o to ze kiedys do zablokowania
wystarczylo lekkie nacisniecie od niechcenia pedalu hamulca.




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-08 15:16:14 - J.F.

On Wed, 8 Dec 2010 15:04:15 +0100, Michał Gut wrote:
>> Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.
>a jaka jest zywotnosc takowej - 10 lat? 20?
>wiem ze to pytanie z serii jak wysokie jest drzewo ale moze jakis rzad
>wielkosci podasz.

jak ci sie nie zrobia wzery, to 20 lat wytrzyma.
Ja sie kiedys pomylilem i ~15 letnia wymienilem, a ona byla calkiem
dobra.

>jak uruchamiam silnik z twardym pedałem to po uruchomieniu lekko mieknie i
>wchodzi nieco glebiej.
Czyli wspomaganie wykazuje jakies dzialanie.

>jak sie wysile to zablokuje kola ale chodzi o to ze kiedys do zablokowania
>wystarczylo lekkie nacisniecie od niechcenia pedalu hamulca.

I jeszcze ciekawostka - jak pompa padnie to raczej tak ze pedal bedzie
wpadal lub opadal, a nie ze bedzie jakis wlasny opor stawiala.

Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak wyglada
sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a klocki
zeskrobac troche.


J.






Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-09 09:08:24 - Michał Gut

> Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak wyglada
> sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a klocki
> zeskrobac troche.

hamulce wiem jak wygladaja, tak sobie. a tyl to juz w ogole.
ale sprobuje najpierw wymienic cale bebny z bebechami i zobacze czy to cos
zmieni




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-09 09:44:27 - MarcinJM

W dniu 2010-12-09 09:08, Michał Gut pisze:
>> Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak wyglada
>> sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a klocki
>> zeskrobac troche.
>
> hamulce wiem jak wygladaja, tak sobie. a tyl to juz w ogole.
> ale sprobuje najpierw wymienic cale bebny z bebechami i zobacze czy to
> cos zmieni

Jka tyl masz zly to masz przyczyne.
Poniewaz uklad hamulcowy jest na krzyz to niedomaganie tylu przeklada
sie na slabowitosc przodu.
Dodatkowo po zrobieniu tylu warto zobaczyc jak hamuje, czy sprawne sa
korektory sily hamowania.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl



Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-09 12:49:59 - Michał Gut

> Jka tyl masz zly to masz przyczyne.
> Poniewaz uklad hamulcowy jest na krzyz to niedomaganie tylu przeklada sie
> na slabowitosc przodu.
> Dodatkowo po zrobieniu tylu warto zobaczyc jak hamuje, czy sprawne sa
> korektory sily hamowania.

no tyl z pewnoscia jest zakatowany natomiast wydaje mi sie ze bylo tez slabo
jak byly poprzednim razem wymieniane
ale dales mi dobry punkt zaczepienia (opis dzialania z postow nizej)




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-09 10:26:22 - J.F.

Użytkownik Michał Gut
napisał
>> Pojedz do stacji diagnostycznej z rolkami, ustal najpierw jak
>> wyglada
>> sila hamowania na kolach. Moze trzeba tarcze przeczyscic a
>> klocki
>> zeskrobac troche.
> hamulce wiem jak wygladaja, tak sobie. a tyl to juz w ogole.
> ale sprobuje najpierw wymienic cale bebny z bebechami i zobacze
> czy to cos zmieni

No popatrz, jedni narzekaja na mechanikow, a ty robisz tak jak oni,
wymieniasz po kolei :-)

Jesli tloczki nie sa zapieczone, to uklad powinien hamowac. Trzeba
szukac czemu slabo.
Moze samoregulatory z tylu nie dzialaja i skoku nie starcza -
zobacz jak to wyglada z recznym leciutko zaciagnietym.


J.




Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

2010-12-09 11:46:18 - MarcinJM

W dniu 2010-12-09 10:26, J.F. pisze:
> Moze samoregulatory z tylu nie dzialaja i skoku nie starcza - zobacz jak
> to wyglada z recznym leciutko zaciagnietym.

Tu jest sprawa nieco bardziej skomplikowana. Postaram sie opisac.
Nowe szczeki i nowe bebny maja bardzo zblizona srednice. Biora one wtedy
dolna polowa szczeki, a poniewaz jest to dzwignia (dolne mocowanie
szczeki, cylinderek, punkt styku szczeki z bebnem)to hamowanie jest
mocne. Mocno zyzyte rzeczone czesci powoduja, ze dzwignia staje sie
bliska zero. W starszych autach, gdzie regulacji dokonywalo sie po
stronie przeciwnej do polozenia cylinderka mozna bylo to kompensowac.
Obecne samoregulatory dzialaja na gorna czesc, przy cylinderku, wiec sa
co prawda automatyczne, ale nie do konca robia to, co trzeba i przy
pewnym zuzyciu tyl wyraznie slabnie, choc ma jeszcze nieco miesa na
szczece, ale to mieso nie ma prawa pracowac w tym polozeniu.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS