Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

Przemolo Data ostatniej zmiany: 2010-12-09 18:54:17

Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 15:26:51 - Przemolo

Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.

Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.



Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 15:26:57 - krzysiek82

W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.

sprawdź świece żarowe.

--
krzyziek82



Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 15:30:42 - Karolek

W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.

Sprawdz swiece zarowe na poczatek, bo takie odpalanie nie jest normalne.

--
Karolek



Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 15:32:00 - PH


Użytkownik Przemolo napisał w wiadomości
news:idlg7f$179$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.

mam (chyba) ten sam silnik w kijance i przy -20 nie było problemu, z tym że
ja BP podziękowałem już kilka lat temu. może tu tkwi przyczyna? :)





Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 15:38:12 - Cavallino

Użytkownik Przemolo napisał w wiadomości
news:idlg7f$179$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.

Ceed crdi - 4 zima i żadnych problemów, pali od pierwszego strzału, nawet
przy -25.
Świece nieruszane.

Spróbuj przed odpaleniem kilka razy przekręcić kluczyk off-on, żeby
powtórnie uruchomić podgrzewanie świec.
Jeśli to pomoże, to winne raczej świece.





Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 16:14:16 - AL

Przemolo pisze:
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.

objaw 1: chodził nierówno po odpaleniu - czyli pewnie nie od razu na
wszystkie cylindry -> sprawdz świece żarowe

objaw 2: 3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem -> paliwo musi
byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy
od razu) -> sprawdz wode w filtrze paliwa - sposc to co tam jest - od
spodu filtra znajdziesz tzw.kranik.

3. dolej depresatora do paliwa

--
pozdr
Adam (AL)
TG



Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 17:40:26 - marek

> objaw 2: 3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem -> paliwo musi
> byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
> zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy
> od razu)

w kaman rejlu to chyba nie?




Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 18:38:39 - w_wi

W dniu 2010-12-07 17:40, marek pisze:

>
> w kaman rejlu to chyba nie?

chyba tak



Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 20:11:00 - AL

marek pisze:
>> objaw 2: 3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem -> paliwo
>> musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do
>> recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po
>> podpompowaniu zaskoczy od razu)
>
> w kaman rejlu to chyba nie?

twierdza, ze jednak jest (przyklad z HDI):
www.elektroda.pl/rtvforum/topic1631904.html

nie wiem jak w i30

--
pozdr
Adam (AL)
TG



Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-07 19:35:45 - nadir

Użytkownik Przemolo napisał:
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.

A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i
stąd duże opory przy rozruchu.
Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje na sucho,
dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik
je ma) też nie działa w początkowej fazie w 100% i to też może być powód
nierównej pracy.



Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-09 07:42:04 - Rafał VFR

> A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i
> stąd duże opory przy rozruchu.
> Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje na sucho,
> dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik je
> ma) też nie działa w początkowej fazie w 100% i to też może być powód
> nierównej pracy.

A mnie się wydaje, że efekt nierównej pracy do niepalenie na któryś gar.
Ojciec ma mietka 190D - z 84 roku. Stoi od dwóch lat u mnie. Jedna lub dwie
ale obstawiam na 1 świec nie pali.
Jak było to -10 wiedziałem, że nie zapali. Ale kuchnia mietko to jednak
potęga jest - za 3 razem zapalił. I jak zawsze przebierał, przebierał aż w
końcu przepalił.
Jak tego auta nie kochać ..... ;-)
Pzdr
Rafał






Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

2010-12-09 18:54:17 - Rafal

Przemolo napisał(a):

> Chcia�em zapyta� czy inni uşytkownicy tego pojazdu teş maj� problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub rĂłwnej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musia�em 3-5 razy kr�ci� rozrusznikiem, şeby
> zaskoczy�. Gdy zaskoczy�, przez chwil� chodzi� do�� nierówno i po
> chwili juş by�o ok.

Nie czytaj tych głupich porad, nie sprawdzaj świec żarowych, bo to nie ma
najmniejszego sensu. Wymień je wszystkie. Conajmniej 3 masz niedziałające.
Innych problemów nie masz.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS