Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 15:26:51 - Przemolo
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 15:26:57 - krzysiek82
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
sprawdź świece żarowe.
--
krzyziek82
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 15:30:42 - Karolek
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.
Sprawdz swiece zarowe na poczatek, bo takie odpalanie nie jest normalne.
--
Karolek
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 15:32:00 - PH
Użytkownik Przemolo
news:idlg7f$179$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.
mam (chyba) ten sam silnik w kijance i przy -20 nie było problemu, z tym że
ja BP podziękowałem już kilka lat temu. może tu tkwi przyczyna? :)
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 15:38:12 - Cavallino
news:idlg7f$179$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.
Ceed crdi - 4 zima i żadnych problemów, pali od pierwszego strzału, nawet
przy -25.
Świece nieruszane.
Spróbuj przed odpaleniem kilka razy przekręcić kluczyk off-on, żeby
powtórnie uruchomić podgrzewanie świec.
Jeśli to pomoże, to winne raczej świece.
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 16:14:16 - AL
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.
objaw 1: chodził nierówno po odpaleniu - czyli pewnie nie od razu na
wszystkie cylindry -> sprawdz świece żarowe
objaw 2: 3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem -> paliwo musi
byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy
od razu) -> sprawdz wode w filtrze paliwa - sposc to co tam jest - od
spodu filtra znajdziesz tzw.kranik.
3. dolej depresatora do paliwa
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 17:40:26 - marek
> byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
> zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy
> od razu)
w kaman rejlu to chyba nie?
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 18:38:39 - w_wi
>
> w kaman rejlu to chyba nie?
chyba tak
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 20:11:00 - AL
>> objaw 2: 3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem -> paliwo
>> musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do
>> recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po
>> podpompowaniu zaskoczy od razu)
>
> w kaman rejlu to chyba nie?
twierdza, ze jednak jest (przyklad z HDI):
www.elektroda.pl/rtvforum/topic1631904.html
nie wiem jak w i30
--
pozdr
Adam (AL)
TG
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-07 19:35:45 - nadir
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że zimowe - z BP.
A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i
stąd duże opory przy rozruchu.
Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje na sucho,
dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik
je ma) też nie działa w początkowej fazie w 100% i to też może być powód
nierównej pracy.
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-09 07:42:04 - Rafał VFR
> stąd duże opory przy rozruchu.
> Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje na sucho,
> dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik je
> ma) też nie działa w początkowej fazie w 100% i to też może być powód
> nierównej pracy.
A mnie się wydaje, że efekt nierównej pracy do niepalenie na któryś gar.
Ojciec ma mietka 190D - z 84 roku. Stoi od dwóch lat u mnie. Jedna lub dwie
ale obstawiam na 1 świec nie pali.
Jak było to -10 wiedziałem, że nie zapali. Ale kuchnia mietko to jednak
potęga jest - za 3 razem zapalił. I jak zawsze przebierał, przebierał aż w
końcu przepalił.
Jak tego auta nie kochać ..... ;-)
Pzdr
Rafał
Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
2010-12-09 18:54:17 - Rafal
> Chcia�em zapyta� czy inni uşytkownicy tego pojazdu teş maj� problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub rĂłwnej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musia�em 3-5 razy kr�ci� rozrusznikiem, şeby
> zaskoczy�. Gdy zaskoczy�, przez chwil� chodzi� do�� nierówno i po
> chwili juş by�o ok.
Nie czytaj tych głupich porad, nie sprawdzaj świec żarowych, bo to nie ma
najmniejszego sensu. Wymień je wszystkie. Conajmniej 3 masz niedziałające.
Innych problemów nie masz.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/