[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 10:15:54 - gk
Od pewnego czasu, jakieś dwa tygodnie, dziwnie działa mi światło stopu.
Rano, jak odpalę, po naciśnięciu na pedał hamulca, światło najczęście tylko
mrygnie, nie zapalając się. Nie ma znaczenia czy naciskam silno czy słabo.
Co ciekawsze to po kolejnym naciśnięciu, stop w końcu zapala się. Dzisiaj
np. w trakcie jazdy, stop zapalał się prawidłowo. Tak więc wydaje się, że
problem występuje po odpaleniu. Czy to wina włącznika stopu czy też możliwe,
że jest on jakoś połączony z instalacją hamulcową? Pytam, bo miałem
zapieczony cylinderek i mechanik ostatnio przy okazji zmiany kół mi go
poprawiał, znaczy odblokowywał. A to było właśnie jakieś 2 tygodnie temu,
czyli odkąd mam problemy ze stopem. A może to wina włącznika i mrozu,
podczas którego elementy włącznika kurczą się i nie łączy on prawidłowo? Jak
myślicie? Gdzie może tkwić problem?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 10:30:54 - bratPit[pr]
> Gdzie może tkwić problem?
rozumiem że samochód to Astra F?
najczęściej pada wyłącznik świateł stopu znajdujący się nad pedałem hamulca,
ale trzeba by to dokładnie zdiagnozować np wypinając wtyk i łącząc zworką
przewody,
brat
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 12:42:00 - gk
> najczęściej pada wyłącznik świateł stopu znajdujący się nad pedałem
> hamulca,
> ale trzeba by to dokładnie zdiagnozować np wypinając wtyk i łącząc zworką
> przewody,
>
> brat
Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w Astrze
II.
Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat się to
zbiegło z tym grzebaniu przy cylinderku.
Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To sprawa
podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka sprawdza
światła stop czy też coś innego?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 13:20:19 - bratPit[pr]
> Astrze II.
czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)
> Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat się to
> zbiegło z tym grzebaniu przy cylinderku.
> Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To sprawa
> podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka sprawdza
> światła stop czy też coś innego?
z pamięci Ci nie odpowiem,
ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją komputera -
procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym włączeniu
zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca do modułu
tempomatu,
w każdym razie trzeba wypiąć wtyczkę i na odpowiednich pinach zrobić zworkę
zobaczyć czy zapalają się normalnie światła stop, jeżeli tak a przy
podłączonym wyłączniku św. nie działają to wiadomo, wyłącznik do wymiany,
brat
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 14:37:38 - gk
> ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
> dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją
> komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym
> włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca
> do modułu tempomatu,
> w każdym razie trzeba wypiąć wtyczkę i na odpowiednich pinach zrobić
> zworkę zobaczyć czy zapalają się normalnie światła stop, jeżeli tak a przy
> podłączonym wyłączniku św. nie działają to wiadomo, wyłącznik do wymiany,
>
> brat
Ok, dzięki, przetestuję.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 20:50:33 - bratPit
sprawdziłem to i jeżeli masz wyłącznik 4-pinowy to powinieneś mieć tempomat,
w takim przypadku piny 3-4 to styki normalnie otwarte - do włączania świateł
stopu, natomiast piny 1-2 to styki NC (normalnie zamknięte) do tempomatu,
brat
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-07 11:49:03 - gk
news:idjeqc$1gp$1@inews.gazeta.pl...
>> Ok, dzięki, przetestuję.
>
> sprawdziłem to i jeżeli masz wyłącznik 4-pinowy to powinieneś mieć
> tempomat,
> w takim przypadku piny 3-4 to styki normalnie otwarte - do włączania
> świateł stopu, natomiast piny 1-2 to styki NC (normalnie zamknięte) do
> tempomatu,
>
> brat
Prawdę mówiąc to nie wiem jaki mam włącznik 2 czy 4 pinowy, jeszcze nie
sprawdzałem. Sprawdzałem jedynie na aukcjach i tam widziałem, że sprzedają
do Zafiry włączniki 4 stykowe, więc przyjąłem, że i u mnie taki jest. Ale ja
nie mam tempomatu, czyli mam włącznik 2 stykowy?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-07 21:07:38 - bratPit
> Prawdę mówiąc to nie wiem jaki mam włącznik 2 czy 4 pinowy, jeszcze nie
> sprawdzałem. Sprawdzałem jedynie na aukcjach i tam widziałem, że sprzedają
> do Zafiry włączniki 4 stykowe, więc przyjąłem, że i u mnie taki jest. Ale
> ja nie mam tempomatu, czyli mam włącznik 2 stykowy?
ze schematów wynika że jeżeli nie masz tempomatu to masz wyłącznik 2 pinowy,
> A da się podłączyć włącznik 4 stykowy zamiast 2 stykowego?
podłączyć się da ale trzeba rzeźbić bo wtyczka będzie inna :/
brat
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-07 11:50:39 - gk
Bo zamówiłem sobie ten pierwszy :-(
Pozdrawiam,
Grzegorz
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-10 01:54:18 - Tomasz Pyra
>> Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w
>> Astrze II.
>
> czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)
>
>> Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat
>> się to zbiegło z tym grzebaniu przy cylinderku.
>> Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To
>> sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka
>> sprawdza światła stop czy też coś innego?
>
> z pamięci Ci nie odpowiem,
> ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
> dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją
> komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym
> włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca
> do modułu tempomatu,
Być może to są nawet dwa włączniki.
U mnie w Vectrze C, komputer ma dwa parametry włączników przy pedale
hamulca i jak bardzo delikatnie naciska się pedał, to widać że pracują
niezależnie.
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-10 09:38:02 - bratPit[pr]
>>> Astrze II.
>>
>> czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)
>>
>>> Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat
>>> się to zbiegło z tym grzebaniu przy cylinderku.
>>> Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To
>>> sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka
>>> sprawdza światła stop czy też coś innego?
>>
>> z pamięci Ci nie odpowiem,
>> ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji
>> wyposażenia,
>> dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją
>> komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym
>> włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca
>> do modułu tempomatu,
>
> Być może to są nawet dwa włączniki.
>
> U mnie w Vectrze C, komputer ma dwa parametry włączników przy pedale
> hamulca i jak bardzo delikatnie naciska się pedał, to widać że pracują
> niezależnie.
może tak być ale w Astrze G jest jeden, w zależności od opcji,
zwykły jednotorowy NO dla wersji bez tempomatu i dwutorowy NO + NC (pewnie z
wymuszonym prowadzeniem styków ze względów bezpieczeństwa),
brat
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 10:34:34 - Myjk
> Czy to wina włącznika stopu czy też możliwe
To raczej napewno wina włącznika stopu znajdującego
się nad samym pedałem. U mnie też to padło, w 4 czy
5-letniej wtedy Astrze z przebiegiem 80tkm.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
xcarlink.pl
Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-07 13:40:05 - haine
>czy to wina włącznika stopu czy też możliwe,
>że jest on jakoś połączony z instalacją hamulcową?
Jakiś czas temu wymieniałem w Astrze cylinderek w kole, po czym padł
włącznik. Więc jakiś związek jest:)
haine