Sterownik świateł przyczepy
2010-12-10 07:15:34 - PeJot
Pytanie do samochodziarzy-elektroników: może ktoś z czystym sumieniem
polecić/odradzić jakiś konkretny gotowy model ustrojstwa jak w tytule? W
necie pełno tego, ale bez opinii. Ponieważ z hakiem mi się nie spieszy,
mógłbym też sklecić coś samemu - jakieś sugestie, tzn. na przekaźnikach,
czy może na MOSFETach ? Trochę się boję o prądy rozruchowe żarówek.
W sumie to i tak przyczepy nie chcę ciągnąć, tylko wozić rowery na haku,
dodatkowe światła trzeba mieć. A gdyby te dodatkowe światła były na
LEDach, pewnie elektryka samochodu nie protestowałaby.
No i na koniec: pacjent do przyszycia haka to Szkodnik Fabia II. Z
informacji znalezionych w necie wynika że *można* podłączyć światła
przyczepy bezpośrednio, tzn. bez dodatkowych sterowników, *pod
warunkiem* przeprogramowania sterownika świateł samochodu z użyciem
VAGa. Tymczasem w ASO o czymś takim nie słyszeli. Zna ktoś więcej
szczegółów ?
--
P. Jankisz
O rowerach: coogee.republika.pl/pj/pj.html
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów Stanisław Lem
Re: Sterownik wiateł przyczepy
2010-12-10 09:23:53 - J.F.
>Pytanie do samochodziarzy-elektroników: może ktoś z czystym sumieniem
>polecić/odradzić jakiś konkretny gotowy model ustrojstwa jak w tytule? W
>necie pełno tego, ale bez opinii. Ponieważ z hakiem mi się nie spieszy,
>mógłbym też sklecić coś samemu - jakieś sugestie, tzn. na przekaźnikach,
>czy może na MOSFETach ? Trochę się boję o prądy rozruchowe żarówek.
A jest w ogole taka potrzeba ?
Tak jak pamietam stare samochody to hak byl po prostu wpiety w
instalacje, jedynie w mondeo cos probowali kombinowac.
J.
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 09:52:08 - PeJot
> On Fri, 10 Dec 2010 07:15:34 +0100, PeJot wrote:
>> Pytanie do samochodziarzy-elektroników: może ktoś z czystym sumieniem
>> polecić/odradzić jakiś konkretny gotowy model ustrojstwa jak w tytule? W
>> necie pełno tego, ale bez opinii. Ponieważ z hakiem mi się nie spieszy,
>> mógłbym też sklecić coś samemu - jakieś sugestie, tzn. na przekaźnikach,
>> czy może na MOSFETach ? Trochę się boję o prądy rozruchowe żarówek.
>
> A jest w ogole taka potrzeba ?
Na 100% będę wiedział, jak podepnę światła na brudno. Tymczasem pogoda
taka, że nawet w garażu się robić nie chce.
> Tak jak pamietam stare samochody to hak byl po prostu wpiety w
> instalacje, jedynie w mondeo cos probowali kombinowac.
Wg instrukcji auta przeprogramowanie sterownika świateł do funkcji
przyczepy daje jakieś dodatkowe fiuczery, np. odłączenie czujników
parkowania, kontrola świateł przyczepy. Obawiam się przede wszystkim o
to, że elektryka po zwykłym podpięciu świateł przyczepy w ogóle nie
zacznie wariować.
Jak masz czas to rzuć okiem:
www.hakihol.pl/DMS/PL/ME_eba/SET03359.pdf
strona 28, 29
--
P. Jankisz
O rowerach: coogee.republika.pl/pj/pj.html
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów Stanisław Lem
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 12:14:28 - yabba
news:idspno$dbd$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2010-12-10 09:23, J.F. pisze:
>> On Fri, 10 Dec 2010 07:15:34 +0100, PeJot wrote:
>>> Pytanie do samochodziarzy-elektroników: może ktoś z czystym sumieniem
>>> polecić/odradzić jakiś konkretny gotowy model ustrojstwa jak w tytule? W
>>> necie pełno tego, ale bez opinii. Ponieważ z hakiem mi się nie spieszy,
>>> mógłbym też sklecić coś samemu - jakieś sugestie, tzn. na przekaźnikach,
>>> czy może na MOSFETach ? Trochę się boję o prądy rozruchowe żarówek.
>>
>> A jest w ogole taka potrzeba ?
>
> Na 100% będę wiedział, jak podepnę światła na brudno. Tymczasem pogoda
> taka, że nawet w garażu się robić nie chce.
>
>> Tak jak pamietam stare samochody to hak byl po prostu wpiety w
>> instalacje, jedynie w mondeo cos probowali kombinowac.
>
> Wg instrukcji auta przeprogramowanie sterownika świateł do funkcji
> przyczepy daje jakieś dodatkowe fiuczery, np. odłączenie czujników
> parkowania, kontrola świateł przyczepy. Obawiam się przede wszystkim o to,
> że elektryka po zwykłym podpięciu świateł przyczepy w ogóle nie zacznie
> wariować.
>
> Jak masz czas to rzuć okiem:
>
> www.hakihol.pl/DMS/PL/ME_eba/SET03359.pdf
>
> strona 28, 29
>
Tylne światło przeciwgielne jest realizowane razem z pozycyjnym na jednej
żarówce jednowłóknowej. Przy samym pozycyjnym napięcie zasilania jest
obniżone (okolice 6V), razem z przeciwgielnym jest pełne napięcie 12V.
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 12:28:14 - PeJot
> Tylne światło przeciwgielne jest realizowane razem z pozycyjnym na
> jednej żarówce jednowłóknowej. Przy samym pozycyjnym napięcie zasilania
> jest obniżone (okolice 6V), razem z przeciwgielnym jest pełne napięcie 12V.
W aucie czy w przyczepie ?
--
P. Jankisz
O rowerach: coogee.republika.pl/pj/pj.html
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów Stanisław Lem
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 13:09:07 - yabba
news:idt2se$hff$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2010-12-10 12:14, yabba pisze:
>
>> Tylne światło przeciwgielne jest realizowane razem z pozycyjnym na
>> jednej żarówce jednowłóknowej. Przy samym pozycyjnym napięcie zasilania
>> jest obniżone (okolice 6V), razem z przeciwgielnym jest pełne napięcie
>> 12V.
>
> W aucie czy w przyczepie ?
>
W samochodzie. Takie rozwiązanie jest w samochodach grupy VAG, nie wiem
tylko dokładnie od którego rocznika.
W przyczepie instalacja jest standardowo prymitywna. :)
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 19:52:13 - PeJot
> Użytkownik PeJot
> news:idt2se$hff$1@inews.gazeta.pl...
>> W dniu 2010-12-10 12:14, yabba pisze:
>>
>>> Tylne światło przeciwgielne jest realizowane razem z pozycyjnym na
>>> jednej żarówce jednowłóknowej. Przy samym pozycyjnym napięcie zasilania
>>> jest obniżone (okolice 6V), razem z przeciwgielnym jest pełne
>>> napięcie 12V.
>>
>> W aucie czy w przyczepie ?
>>
>
>
> W samochodzie. Takie rozwiązanie jest w samochodach grupy VAG, nie wiem
> tylko dokładnie od którego rocznika.
Sprawdziłem, w tym szkodniku ( rocznik 2008 ) są osobne żarówki
pozycyjne i przeciwmgielne, każda zasilana pełnym napięciem.
--
P. Jankisz
O rowerach: coogee.republika.pl/pj/pj.html
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów Stanisław Lem
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 20:17:33 - yabba
news:idtstb$cdb$1@news.onet.pl...
>W dniu 2010-12-10 13:09, yabba pisze:
>> Użytkownik PeJot
>> news:idt2se$hff$1@inews.gazeta.pl...
>>> W dniu 2010-12-10 12:14, yabba pisze:
>>>
>>>> Tylne światło przeciwgielne jest realizowane razem z pozycyjnym na
>>>> jednej żarówce jednowłóknowej. Przy samym pozycyjnym napięcie zasilania
>>>> jest obniżone (okolice 6V), razem z przeciwgielnym jest pełne
>>>> napięcie 12V.
>>>
>>> W aucie czy w przyczepie ?
>>>
>>
>>
>> W samochodzie. Takie rozwiązanie jest w samochodach grupy VAG, nie wiem
>> tylko dokładnie od którego rocznika.
>
> Sprawdziłem, w tym szkodniku ( rocznik 2008 ) są osobne żarówki pozycyjne
> i przeciwmgielne, każda zasilana pełnym napięciem.
>
>
A jak jest ze stopem? Jeszcze jedna żarówka?
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 20:47:28 - PeJot
>>> W samochodzie. Takie rozwiązanie jest w samochodach grupy VAG, nie wiem
>>> tylko dokładnie od którego rocznika.
>>
>> Sprawdziłem, w tym szkodniku ( rocznik 2008 ) są osobne żarówki
>> pozycyjne i przeciwmgielne, każda zasilana pełnym napięciem.
>>
>>
>
>
> A jak jest ze stopem? Jeszcze jedna żarówka?
Tak.
>
--
P. Jankisz
O rowerach: coogee.republika.pl/pj/pj.html
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów Stanisław Lem
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-10 23:22:32 - yabba
news:idu04u$j4e$1@news.onet.pl...
>W dniu 2010-12-10 20:17, yabba pisze:
>
>>>> W samochodzie. Takie rozwiązanie jest w samochodach grupy VAG, nie wiem
>>>> tylko dokładnie od którego rocznika.
>>>
>>> Sprawdziłem, w tym szkodniku ( rocznik 2008 ) są osobne żarówki
>>> pozycyjne i przeciwmgielne, każda zasilana pełnym napięciem.
>>>
>>>
>>
>>
>> A jak jest ze stopem? Jeszcze jedna żarówka?
>
> Tak.
>>
>
>
To mnie zaskoczyłeś. Widziałem rozwiązanie jednożarówkowe w Octavii i Toledo
i byłem przekonany, że jest stosowane we wszystkich modelach. Przepraszam za
wprowadzenie w błąd.
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-11 09:08:29 - PeJot
> To mnie zaskoczyłeś. Widziałem rozwiązanie jednożarówkowe w Octavii i
> Toledo i byłem przekonany, że jest stosowane we wszystkich modelach.
> Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Nie ma problemu, na razie jeszcze nie rozkręciłem połowy samochodu :)
Coś mi się wydaje że pozycja / stop działać będą, co najwyżej
kierunkowskazy będą chodziły nieprawidłowo.
BTW: co może być wart *używany* hak holowniczy, zakładam że z tabliczką
homologacyjną ? Na alledrogo bywają w ciekawych cenach.
--
P. Jankisz
O rowerach: coogee.republika.pl/pj/pj.html
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów Stanisław Lem
Re: Sterownik ?wiateł przyczepy
2010-12-11 09:39:31 - yabba
news:idvbib$40s$1@news.onet.pl...
>W dniu 2010-12-10 23:22, yabba pisze:
>
>> To mnie zaskoczyłeś. Widziałem rozwiązanie jednożarówkowe w Octavii i
>> Toledo i byłem przekonany, że jest stosowane we wszystkich modelach.
>> Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
>
> Nie ma problemu, na razie jeszcze nie rozkręciłem połowy samochodu :) Coś
> mi się wydaje że pozycja / stop działać będą, co najwyżej kierunkowskazy
> będą chodziły nieprawidłowo.
>
> BTW: co może być wart *używany* hak holowniczy, zakładam że z tabliczką
> homologacyjną ? Na alledrogo bywają w ciekawych cenach.
>
>
Jeśli tabliczka jest czytelna, to nie ma problemu. W znanym mi samochodzie
został zamontowany i zarejestrowany.
Zapytaj się w najbliższej stacji diagnostycznej czy nie będą robić
problemów.
--
Pozdrawiam,
yabba