Jaki SUV z 4x4 lock?

Adam 'Adak' Kępiński Data ostatniej zmiany: 2010-12-13 09:15:22

Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-10 23:44:25 - Adam 'Adak' Kępiński

Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai

Ale pewnie słabo szukam.
Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
RAVki chyba nie, Vitara też zdaje się żę nie, Freelander również. Sportage?
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Mam szanse na coś z dieslem, tej wielkości, 4x4?
X-trail za duży - żebym się zmieścił w budżecie samochód kilka lat musi
mieć (tak sądzę że do 5).

Pozdrowienia.

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-10 23:48:48 - Robert Rędziak

On Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński
wrote:

> Ale pewnie słabo szukam.
> Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?

Tucson ma przycisk blokowania centralnego dyfra/sprzęgła (nie
wiem, on tam ma).

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 00:30:42 - Maciek

Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Jaki zakladasz limit wieku auta?

--
Maciek



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 00:42:18 - mario

Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

> Powolutku przymierzam si�do jakiego�mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie şe komputer kiedy b�zie �skaw (lub nie) za��zy�
> kó�czka, tylko kiedy ja chce ma mieli�czterma ko�mi i juş.
>
> Tak naprawd�znalaz�m na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
>
> Ale pewnie s�bo szukam.
> Które maj�jeszcze magiczny prze��znik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
> RAVki chyba nie, Vitara teş zdaje si�ş�nie, Freelander równieş. Sportag
> e?
> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilo�i paliwa.
>
> Mam szanse na co�z dieslem, tej wielko�i, 4x4?
> X-trail za duşy - şebym si�zmie�i�w budşecie samochód kilka lat musi
> mie�(tak s�z�şe do 5).
>

Pajero? Polecam :)

Pozdrawiam
mario


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 02:45:13 - Tomasz Pyra

W dniu 2010-12-10 23:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
>
> Ale pewnie słabo szukam.
> Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
> RAVki chyba nie, Vitara też zdaje się żę nie, Freelander również. Sportage?

Grand Vitara ma 4WD - 4WD Lock - 4WD reduktor.
Do tego centralny dyfer masz LSD.

> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Wszystko 4x4 chleje.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 11:43:12 - neoniusz

W dniu 10-12-11 02:45, Tomasz Pyra pisze:
>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>
> Wszystko 4x4 chleje.

Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
obecnie max 12l bez kapeluszowania.
Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 12:28:03 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości
news:idvkk0$rq3$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 02:45, Tomasz Pyra pisze:
>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>>
>> Wszystko 4x4 chleje.
>
> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,

To jakieś auto na słońce?




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 12:51:04 - neoniusz

W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
>>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>>>
>>> Wszystko 4x4 chleje.
>>
>> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,
>
> To jakieś auto na słońce?

29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik? Przepraszam,
ze tyle pali, to nie moja wina.

Raz mi sie udalo tyle:

img69.imageshack.us/i/zdj2p.jpg/
(37mpg - 6,3l)

przy takiej SREDNIEJ (44mph - 70km/h) predkosci:

img337.imageshack.us/i/zdjq.jpg/

Ale to tylko na odcinku 50km. I nie, nie na autostradzie. Spokojna jazda
miedzy Krakowem a DG (DK 94), stala predkosc, prawie caly czas 6 bieg.
Wiem, ze to tylko wskazania komputera, ale przy dystrybutorze nie ma
duzej roznicy. Poza tym mnostwo osob na spritmonitor.de ma podobne wyniki.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 12:53:57 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości
news:idvoj8$8jq$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
>>>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>>>>
>>>> Wszystko 4x4 chleje.
>>>
>>> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,
>>
>> To jakieś auto na słońce?
>
> 29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik?

Zależy, czy w rowerze, czy w ciężarówce.
Do tej pory tego nie napisałeś.

Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie używasz,
a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 13:02:25 - neoniusz

W dniu 10-12-11 12:53, Cavallino pisze:
> Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie
> używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.

A to juz twoj problem.
Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h i mam spalanie 8l/100km.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 13:07:11 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości
news:idvp8g$9p8$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 12:53, Cavallino pisze:
>> Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że pedału gazu nie
>> używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.
>
> A to juz twoj problem.
> Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h

No właśnie.
Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
nieporozumień.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 13:14:50 - neoniusz

W dniu 10-12-11 13:07, Cavallino pisze:
>> A to juz twoj problem.
>> Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h
>
> No właśnie.
> Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
> Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
> nieporozumień.

Czy ty masz cos z glowa? W jaki sposob sie wleke, skoro i tak musze co
chwile kogos wyprzedzac?



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 13:21:55 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości
news:idvpvp$dta$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 13:07, Cavallino pisze:
>>> A to juz twoj problem.
>>> Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h
>>
>> No właśnie.
>> Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
>> Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
>> nieporozumień.
>
> Czy ty masz cos z glowa?

To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.
Ale zgadzam się - ten kto tak pisze, musi mieć coś nie tak.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 13:46:31 - neoniusz

W dniu 10-12-11 13:21, Cavallino pisze:
>> Czy ty masz cos z glowa?
>
> To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.

Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
nowoczesne bezyniaki.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 13:52:01 - Arek M


>> To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.
>
> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
> nowoczesne bezyniaki.


Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 14:01:25 - Cavallino

Użytkownik Arek M napisał w wiadomości
news:

> Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
> benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
> trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)

Ja też wiem, trzeba nie jeździć, tylko się wlec, handrycząc się o każdy
litr.
W ten sam sposób też mi się kiedyś udało spalić 4,5 l/100 w dieslu.
Normalnie pali rzecz jasna 1,5 litra więcej.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 14:23:23 - neoniusz

W dniu 10-12-11 13:52, Arek M pisze:
>> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
>> nowoczesne bezyniaki.
>
>
> Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
> benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
> trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)

Jesli mowisz o subaru, to wiem ile moze spalic - kolega ma legacy spec b
i przewaznie po Krakowie spala 17-20l/100km. Ja tez wiem, ze moje auto
moze spalic sporo, ale to juz trzeba sie mocno postarac. Przy ostrej
jezdzie na torze kielce zeszlo 25l/100km.

A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/26-Lexus/901-IS250.html?powerunit=2

A jak srednie wyniki to dalej za duzo, to mozna sobie wejsc we wpisy
poszczegolnych uzytkownikow i porownac poszczegolne tankowania.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 14:52:44 - Arek M


>>> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
>>> nowoczesne bezyniaki.
>>
>>
>> Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
>> benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
>> trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)
>
> Jesli mowisz o subaru, to wiem ile moze spalic - kolega ma legacy spec b
> i przewaznie po Krakowie spala 17-20l/100km.

Nie pisze o subaru.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 15:27:38 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości news:

> A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.

Ależ nie sami.
Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
I te są realne.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 15:38:05 - neoniusz

W dniu 10-12-11 15:27, Cavallino pisze:
>> A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.
>
> Ależ nie sami.
> Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
> I te są realne.

Zauwaz, ze tam sa nie tylko wyniki z jazdy na trasie. A mimo to
wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km. Wedlug ciebie
tylko te po 11l sa realne, ROTFL. Ale przeciez wiesz lepiej, to ty
jezdzisz tym autem od 3 lat a nie ja.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 15:46:38 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości
news:ie02ce$am9$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 15:27, Cavallino pisze:
>>> A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.
>>
>> Ależ nie sami.
>> Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
>> I te są realne.
>
> Zauwaz, ze tam sa nie tylko wyniki z jazdy na trasie.

Zdaję sobie sprawę.


>A mimo to wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km.

To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.
Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
złudzenia. ;-)




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 16:23:50 - neoniusz

W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
> To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
> Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.

Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze
powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn.
Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily
mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale
fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego
70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie,
na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro
dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede
sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,
a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie
zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z
220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed
soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach
zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.

> Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
> złudzenia. ;-)

To szkoda, ze ja troche odstaje od tego wieku, bo mam cwiartke ;)



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 00:24:50 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości
news:ie0525$id2$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
>> To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
>> Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.
>
> Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze
> powodzenia :)

Nie udawaj, że nie kapnąłeś że nie chodzi o max.

> Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie

Chyba za dużo wziąłeś do siebie.
O SPOKOJNEJ jeździe 100-110 napisałem że to wleczenie się, a nie
kapeluszowanie, więc nie wyolbrzymiaj.

>Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,

Ojoj, a gdzie takich mądrości uczą?

>> Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
>> złudzenia. ;-)
>
> To szkoda, ze ja troche odstaje od tego wieku, bo mam cwiartke ;)

Mentalnie już pasujesz (z tego co piszesz) jeśli Ci 200 konne auto 8 na
trasie pali. ;-)






Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 15:08:35 - Karthoon

neoniusz napisał(a):

> Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze
> powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn.
> Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily
> mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale
> fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego
> 70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie,
> na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro
> dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede
> sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,
> a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie
> zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z
> 220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed
> soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach
> zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.
>

Olej takie teksty, niektórym na grupie po prostu (tylko) od tego staje...


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 10:08:56 - Massai

neoniusz wrote:

> W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
> Tylko to jest autostrada.
> Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to
> nie bede sie juz nawet staral tlumaczyc.

I to jest właściwe podejście do Cavallino ;-)

--
Pozdro
Massai



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:26:05 - Pan Piskorz

W dniu 2010-12-11 14:23, neoniusz pisze:
> A tutaj spritmonitor

Czy to jest SUV 4x4?
P.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:28:13 - neoniusz

W dniu 10-12-11 20:26, Pan Piskorz pisze:
>> A tutaj spritmonitor
>
> Czy to jest SUV 4x4?

A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?
Odpisywalem tylko Tomkowi, ktory napisal:

Wszystko 4x4 chleje.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:29:48 - Pan Piskorz

W dniu 2010-12-11 20:28, neoniusz pisze:
> A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?

Taki jest wątek.
P.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:30:56 - neoniusz

W dniu 10-12-11 20:29, Pan Piskorz pisze:
>> A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?
>
> Taki jest wątek.

Ile widziales na raz watkow, w ktorych bylo tylko to co w temacie?



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:48:40 - Pan Piskorz

W dniu 2010-12-11 20:30, neoniusz pisze:
> bylo tylko to co w temacie?

A po jaką cholerę podajesz spalanie jakiegoś sedana jako SUV-a?
p.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 08:54:56 - Andrzej Kubiak

Dnia Sat, 11 Dec 2010 20:48:40 +0100, Pan Piskorz napisał(a):

>> bylo tylko to co w temacie?
> A po jaką cholerę podajesz spalanie jakiegoś sedana jako SUV-a?

Praktycznie każdy dłuższy wątek dryfuje nieco z tematu, a Neoniusz jasno
napisał, do czego się odnosi, więc nie mam pojęcia, o co się pieklisz. O
każdy OT tak się burzysz?

AK



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 13:59:58 - Cavallino

Użytkownik neoniusz napisał w wiadomości
news:idvrr8$l70$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 13:21, Cavallino pisze:
>>> Czy ty masz cos z glowa?
>>
>> To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.
>
> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
> nowoczesne bezyniaki.


Mówisz, że jak jeździłem 20 lat benzyniakami, to nie zdążyłem się
zorientować? ;-)
8 w trasie i to przy jeździe bez szaleństw, to pali o połowę słabszy
benzyniak i to z napędem na 1 oś.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 19:25:20 - tadek

On 11 Gru, 12:51, neoniusz wrote:
> W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
>
> >>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>
> >>> Wszystko 4x4 chleje.
>
> >> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,
>
> > To jakieś auto na słońce?
>
> 29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik? Przepraszam,
> ze tyle pali, to nie moja wina.
>
> Raz mi sie udalo tyle:
>
> img69.imageshack.us/i/zdj2p.jpg/
> (37mpg - 6,3l)
>
> przy takiej SREDNIEJ (44mph - 70km/h) predkosci:
>
> img337.imageshack.us/i/zdjq.jpg/
>
> Ale to tylko na odcinku 50km. I nie, nie na autostradzie. Spokojna jazda
> miedzy Krakowem a DG (DK 94), stala predkosc, prawie caly czas 6 bieg.
> Wiem, ze to tylko wskazania komputera, ale przy dystrybutorze nie ma
> duzej roznicy. Poza tym mnostwo osob na spritmonitor.de ma podobne wyniki..

mam Forestera 2.0 L AT M09 i w mieście pali 13L /latem 12/ przy
jeżdzie kapeluszniczej na trasie przy podobnej jeździe 8do 9L. Syn
mi kiedyś zameldował że z tempomatem pali 14 L a ja Go zapytałem : a
ile synku nastawiłeś na tym tempomacie? Odpowiedź: 160 tato.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 21:34:23 - Adam 'Adak' Kępiński

> mam Forestera 2.0 L AT M09 i w mieście pali 13L /latem 12/ przy
> jeżdzie kapeluszniczej na trasie przy podobnej jeździe 8do 9L. Syn
> mi kiedyś zameldował że z tempomatem pali 14 L a ja Go zapytałem : a
> ile synku nastawiłeś na tym tempomacie? Odpowiedź: 160 tato.

Ja Ci wierzę.
Znajomy ma Forestera wlaśnie 2.0 (ale ktory dokaldnie silnik - nie wiem)
i po miescie (nie kapeluszniczo, ale zadnych szalesntw) pali 14-15l.

Nie wiem jak w trasie.

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:23:07 - Pan Piskorz

W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:
> 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l

Chyba dziś nie lałeś.
P.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:34:23 - DoQ

W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:

> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
> obecnie max 12l bez kapeluszowania.
> Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.

Jasne na wiatr pędzony pewnie.
Grand Vitara 2,0 '08 przy kapeluszniczej jeździe poza miastem pali
średnio 10-10,5l/100km


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 13:58:29 - mario

DoQ napisał(a):

> W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:
>
> > Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
> > obecnie max 12l bez kapeluszowania.
> > Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.
>
> Jasne na wiatr p�zony pewnie.
> Grand Vitara 2,0 '08 przy kapeluszniczej jeĹşdzie poza miastem pali
> �ednio 10-10,5l/100km
>
Dużo, ale one podobno tak mają. Mnie raz udało się osiągnąć 10,2 na trasie (50
km ekspresówką) a silnik jest wyjątkowo paliwożerny - Pajero 3,5 GDI, w
mieście mam ZAWSZE 2 z przodu :(

Pozdrawiam
mario

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 14:45:25 - Seba

Dnia Sat, 11 Dec 2010 20:34:23 +0100, DoQ napisał(a):

>> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
>> obecnie max 12l bez kapeluszowania.
>> Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.
>
> Jasne na wiatr pędzony pewnie.


Paweł, tyle jesteś na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :)

Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że
ponad 200 konne auta spokojnie się mieszczą w spalaniu poniżej 10 litrów
na setkę w mieście :) Tylko trzeba albo komuś szybę wybić, albo abs
wyłączyć ;)


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-14 15:52:39 - DoQ

W dniu 2010-12-13 14:45, Seba pisze:

> Paweł, tyle jesteś na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :)

Czasem fajnie się powygłupiać;>

> Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że
> ponad 200 konne auta spokojnie się mieszczą w spalaniu poniżej 10 litrów
> na setkę w mieście :) Tylko trzeba albo komuś szybę wybić, albo abs
> wyłączyć ;)

To coś jak z całą pizzą bez brzegów:>

Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 09:04:43 - Cavallino

Użytkownik Adam 'Adak' Kępiński napisał w wiadomości
news:iduag6$ojg$1@news.onet.pl...
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka,
> tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai

Kia Sportage, Hultaj ix35.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 09:22:16 - Rysiek G.

Użytkownik Adam 'Adak' Kępiński napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iduag6$ojg$1@news.onet.pl...

Ale pewnie słabo szukam.

Suzuki SX4 / Fiat Sedici - wersje z 4x4 i 2WD/4WD auto/4WD lock ale z
ustawem 4WDLock pojedziesz tylko do 70km/h później się to automatycznie
przełącza na 4WDAuto.

Benz (1.6/120k) pali (przy ciągłej jeździe 4x4) od 6 do 8l choć na spalanie
ma wpływ nie tyle 4x4 co ciężka stopa.

Pozdrawiam






Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 11:19:09 - Adam 'Adak' Kępiński

A moze Jeep Compass?

Na otomoto troche ich jest (21 w wersji 4x4). Część z 2.0 dieslami,
część z 2.4 benzyną (ale to chyba odpada, gdyby mnie podkusiło na LPG to
nie wiem gdzie bym butle woził - chyba na dachu...).

Ktoś powie coś o nich?

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-11 20:36:12 - DoQ

W dniu 2010-12-10 23:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Jak chcesz coś z napędami terenówki to bierz Grand Vitarę m.in 2.4
(diesla odradzam).



Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 00:40:59 - Irek N.

Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Rozumie, Twój wybór.
Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie
interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.

Irek.N.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 09:13:37 - Cavallino

Użytkownik Irek N. napisał w wiadomości
news:ie1266$a8p$2@news.dialog.net.pl...
> Adam 'Adak' Kępiński pisze:
>> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
>> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
>> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Rozumie, Twój wybór.

Kto rozumie?




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 12:55:11 - Irek N.

> Kto rozumie?

A rozróżniasz takie cuś:
- Rozumie, Twój wybór.
- Rozumie Twój wybór.

Miłego.
Irek.N.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 13:52:38 - DoQ

W dniu 2010-12-12 12:55, Irek N. pisze:
> A rozróżniasz takie cuś:
> - Rozumie, Twój wybór.
> - Rozumie Twój wybór.

Rozumiem że jęz. polski w podstawówce przespałeś?


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 18:28:08 - Cavallino

Użytkownik Irek N. napisał w wiadomości
news:ie2d6o$umv$1@news.dialog.net.pl...
>> Kto rozumie?
>
> A rozróżniasz takie cuś:
> - Rozumie, Twój wybór.
> - Rozumie Twój wybór.

Tak, pytanie tylko kto rozumie.

Przede wszystkim z kontekstu pierwsze słowo w obu przypadkach powinno
brzmieć rozumiem.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 21:02:19 - Irek N.

>
> Przede wszystkim z kontekstu pierwsze słowo w obu przypadkach powinno
> brzmieć rozumiem.

Oczywiście, już mi DoQ wyjaśnił mój błąd, sorki.
Swoją drogą posłałem posta wcześniej i .... przepadł... był.

Miłego.
Irek.N.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 14:07:45 - Adam 'Adak' Kępiński

> Rozumie, Twój wybór.
> Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
> Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie
> interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.

Spójrz proszę ciut wyżej/niżej - wyjaśniłem dokłądnie o co mi chodzi.

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 09:34:06 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl

Witam serdecznie.

> Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoÅ› mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
muszę jeździć.
Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
Pozdrawiam.

Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 11:40:41 - Adam 'Adak' Kępiński

> Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
> jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
> żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
> jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
> X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
> muszę jeździć.
> Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
> automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
> Pozdrawiam.

Zdaje sobie z tego sprawe.

Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej auto wystarczy. Wazne
zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 12:30:33 - J.F.

On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
>Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
>ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,

Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

>ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej auto wystarczy. Wazne
>zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
>ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.

J.





Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 14:06:55 - Adam 'Adak' Kępiński

> Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
> A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

> Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
> powinny, bo niby po co sa.

Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu rav4 kręcąca
jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu to nie wydaje mi się, a właśnie
takich cudów chcę uniknąć.

Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu
przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
się zwykłym FWD.
Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i
ew. rozpedzenia się.

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 14:31:10 - J.F.

On Sun, 12 Dec 2010 14:06:55 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
>> Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
>> A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
>To nie to.
>Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
>coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

Ale teren nieutwardzony ?

Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.

>> Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
>> powinny, bo niby po co sa.
>Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu rav4 kręcąca
>jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu to nie wydaje mi się, a właśnie
>takich cudów chcę uniknąć.

Ale to ona chyba nie miala zadnego automatu.
No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
jej pomoc.

>Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu
>przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
>się zwykłym FWD.
>Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i
>ew. rozpedzenia się.

Tylko ze nawet glupie VW synchro z wiskoza zadziala tak ze jak sie
przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.

J.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 16:59:00 - Adam 'Adak' Kępiński

> Ale teren nieutwardzony ?

Tak - ale na tyle mało, że chyba bez sensu terenówkę.

> Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.

Póki nie ma 50cm starego sniegu. No tak, ale tyle to wlasciwie nie ma
szans znalezc na ulicach, dlatego przyjmijmy ze poza nimi.

> Ale to ona chyba nie miala zadnego automatu.
> No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
> jej pomoc.

Nie wiem - tak czytałem i chyba jakieś filmiki widziałem jak RAVki
guzik, a nie sobie radzą :/

> Tylko ze nawet glupie VW synchro z wiskoza zadziala tak ze jak sie
> przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
> wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
> ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
> Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.

Ale ja bym chcial na sile wlaczyc 4x4 i spokojnie ruszyc (nie mowie o
reduktorze, tylko o spokojnym ruszeniu - bo jak widze jak ludzie po
wpadnieciu w snieg piluja to mnie skreca, a jak juz wyslizgaja to na
czym stoja to nie moga wyjechac :-/ )

Tyle - podczas jazdy - fajnie zeby sie (w miare szybko) tyl dolaczal,
jesli przod wpadnie w poslizg - nie zalezy mi na ciagnej jezdzie przy
4x4, ale jesli jest taka opcja to chetnie (np. ostatnie sniezyce).

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 15:33:41 - DoQ

W dniu 2010-12-12 14:06, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

> To nie to.
> Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
> coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

ATSD www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 17:54:55 - Adam 'Adak' Kępiński

> ATSD www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
> zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.

Bardzo ladnie - fajny material.

Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i
wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.

Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 18:08:08 - DoQ

W dniu 2010-12-12 17:54, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
>> ATSD www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
>> zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.
> Bardzo ladnie - fajny material.
> Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i
> wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.

Ale one mają właśnie LOCK.
Znalazłem jeszcze coś takiego www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo
- daje radę.

> Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)

To już rzecz gustu :)


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 18:26:56 - Adam 'Adak' Kępiński

> To już rzecz gustu :)

Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 18:52:03 - marek

> Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-)

nie masz czego zalowac. malo ktory freelander ma w ogole naped na tyl :D




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 21:59:00 - Irek N.

> Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu rav4 kręcąca
> jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu to nie wydaje mi się, a właśnie
> takich cudów chcę uniknąć.

Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie
potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z
elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)

Miłego.
Irek.N.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 22:43:40 - Adam 'Adak' Kępiński

> Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie
> potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z
> elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)

Powoli zaczynam rozważać CR-V.
Poczytałem, Wy też piszecie że sprawdza się - zobaczymy.

Maciek zasugerował Pajero - kurczę, wieka krowa - nie potrzebuje takiej
ale dziekuję za wyraźne opisanie jak to działa.

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 18:55:04 - masti

Dnia pięknego Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100 osobnik zwany Adam 'Adak'
Kępiński wystukał:

> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock.

ale to może się najpierw zdecyduj czy SUV czy z lockiem
bo to jakby sie wzajemnie wyklucza.
Większość SUVów zakopuje się już przy lekkim terenie.

--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 22:09:26 - Maciek

Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

(...)

Jesli chcesz cos wiecej niz auto z napedem na *2 osie*, to potrzebujesz
przynajmniej tylnego dyferencjalu z ograniczonym uslizgiem, a najlepiej z
pelna blokada. Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
na tym nie jezdzi, bo zarzniesz napedy, a na sniegu/sliskim trzeba bardzo
uwazac. Takie rozwiazanie jest bardzo dobre w teren albo do pokonania
wyjatkowo trudnego odcinka, ale do zwyklej jazdy niespecjalnie.

Idealem jest IMHO system SuperSelect z Pajero. W gen. II skrzynka
rozdzielcza jest mechaniczna, ale ma dolozone sprzeglo wiskotyczne, ktore w
trybie szosowego 4x4 ogranicza roznice momentu przekazywanego na tylna i
przedniaa os. Masz wiec naped, ktory zawsze pogoni i tyl, i przod, ale nie
postawi cie w poprzek. O ile wiem w nowszych Pajero jest podobnie, tylko
wiecej elektroniki. Jesli kupisz sobie takiego miśka w wersji III lub IV to
bedziesz mial SUV-a (bez ramy, wiecej miejsca w srodku), ale jeszcze ze
wzglednie dobrymi wlasnosciami 4x4.

--
Maciek



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 22:41:59 - Tomasz Pyra

W dniu 2010-12-12 22:09, Maciek pisze:

> Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
> bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
> na tym nie jezdzi

Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał i właśnie w
takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.

To o czym piszesz (że nie jeździć po asfalcie), to blokada dyferencjału
gdzie przednia i tylny wał kręci się po prostu z tą samą prędkością.



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 22:54:41 - Maciek

Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):


> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał

Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
prostu brak centralnego dyfra.

>i właśnie w
> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.

Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
osi stojacymi na lodzie.

--
Maciek



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 23:43:26 - J.F.

On Sun, 12 Dec 2010 22:54:41 +0100, Maciek wrote:
>Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał
>
>Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
>prostu brak centralnego dyfra.

Nie masz pojecia o czym piszesz.


>>i właśnie w
>> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
>
>Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
>zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
>osi stojacymi na lodzie.

I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
Na kazdym kole tak samo malo.

Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal po asfalcie.

J.







Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 00:09:27 - Maciek

Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a):

> Nie masz pojecia o czym piszesz.

Naprawde? No to mnie oswiec.

>>Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
>>zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
>>osi stojacymi na lodzie.
>
> I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
> Na kazdym kole tak samo malo.
>
> Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal po asfalcie.

Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
rozdzial BEZ dyferencjalu.

--
Maciek



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 01:56:31 - Tomasz Pyra

W dniu 2010-12-13 00:09, Maciek pisze:

> Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
> rozdzial BEZ dyferencjalu.

Napisałeś sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie a to oznacza
właśnie otwarty dyferencjał.

Mając na myśli brak dyferencjału lepiej więc pisać brak dyferencjału :)




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 09:08:17 - Maciek

Dnia Mon, 13 Dec 2010 01:56:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

(...)

Racja, posluguje sie nieprawidlowo pojeciem momentu. Mialem na mysli brak
miedzyosiowego dyferencjalu albo 100-procentowa blokade tegoz.

--
Maciek



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 15:04:11 - J.F.

Użytkownik Maciek napisał w
> Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a):
>> Nie masz pojecia o czym piszesz.
> Naprawde? No to mnie oswiec.

Jak masz sztywna os z dwoma kolkami, to jedno kolo moze byc na
lodzie czy uniesione, ale drugie wtedy ciagnie, i rozdzial
_momentu_ jest 0:100.
A za chwile sytuacja sie odwraca i jest 100:0.

A 50:50 to robi wlasnie zwykly, otwarty dyfer, gdzie nie moze byc
innego podzialu, bo zaraz jedno kolo przestaje sie krecic. Ale
moment nadal wywiera.

>>>Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz
>>>miec 4x4 i
>>>zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z
>>>kolami jednej
>>>osi stojacymi na lodzie.
>> I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
>> Na kazdym kole tak samo malo.
>> Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal po asfalcie.
>
> Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli
> sztywny
> rozdzial BEZ dyferencjalu.

Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po
asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu.


J.




Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 16:32:02 - Maciek

Dnia Mon, 13 Dec 2010 15:04:11 +0100, J.F. napisał(a):

(...)

Juz sie poprawilem w odpowiedzi na post TP. Jesli zablokujesz centralny
dyferencjal lub go nie masz, to zawsze beda *napedzane* obie osie i
przynajmniej jedno kolo kazdej z nich (przy otwartch mechanizmach
roznicowych na tych osiach).

> Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po
> asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu.

Z pelna/bez dyfra - oczywiscie. Z LSD mozna jak najbardziej, tylko
niekoniecznie musi to byc korzystne na drodze.

--
Maciek



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 01:43:38 - Tomasz Pyra

W dniu 2010-12-12 22:54, Maciek pisze:
> Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>
>> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał
>
> Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
> prostu brak centralnego dyfra.

Nie, nie.

Zwykły dyferencjał, taki jak w zwykłym samochodzie między kołami, daje
podział momentu obrotowego 50/50.

Jak masz 4x4 z trzema otwartymi dyframi, daje to podział 25/25/25/25 w
każdych warunkach.

I jest to podstawowa wada, bo jeżeli chociaż jedno z kół nie ma
przyczepności i wystarczy minimalny moment obrotowy żeby nim buksować,
to zgodnie z równym podziałem momentu pomiędzy koła - pozostałe koła
również dostaną tylko ten minimalny moment.
Efekt jest taki że jedno koło się kręci, a reszta stoi.

Co innego blokada.
Wyobraźmy sobie ośkę (dla uproszczenia) z blokadą.
Jeżeli jedno koło nie ma przyczepności, a drugie ma - zblokowany
dyferencjał podzieli moment 100/0. Całość momentu pójdzie na koło z
przyczepności, podczas gdy koło bez trakcji nawet nie zabuksuje bo
będzie kręcić się dokładnie z tą samą prędkością co drugie.

Czyli podsumowując:
Otwarty dyferencjał (taki bez udziwnień) dzieli moment obrotowy w
równych proporcjach.
Mechanizm zblokowany powoduje że oba wyjścia mechanizmu obracają się z
tą samą prędkością.

Są oczywiście jeszcze rozmaite pośrednie wariacje, z blokadą częściową,
mechanizmy typu Torsen, mechanizmy oparte jedynie o sprzęgło (np.
Haldex) itp. itd.

>
>> i właśnie w
>> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
>
> Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
> zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
> osi stojacymi na lodzie.

Wtedy to masz w zasadzie 4x0 - no powiedzmy 4x0.1 :)



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-15 18:56:21 - Adam 'Adak' Kępiński

Szanowni,

A co powiecie na Jeepa Compassa?
4x4 lock, z testów wynika że w terenie (no poza utwardzona droga ;-)
daje rade, wielkosc ok, fajny silnik znany z Passata.
Jakies za?
Jakies przeciw?

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 19:22:15 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl

Witam ponownie.

> Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
> ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
> ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej auto wystarczy. Wazne
> zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
> ze tutaj ten 4x4 lock bêdzie nieodzowny. Mylê siê?
Trudno powiedzieć. Moim zdaniem przy ruszaniu ze śniegu, lodu nie ma to żadnego
lub prawie żadnego znaczenia. CR-V dołącza tył późno i płynnie a w takich
sytuacjach radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co
wymienione przez Ciebie auta. Po prostu w takim przypadku i tak występuje duża
różnica przyczepności więc wszelkie automaty się sprawdzają.
Nie wiem dokładnie co jest przyczyną tak słabego efektu w X-Trail-u, ale po
prostu ile nie dać mu w pedał to i tak się dusi przy wygrzebywaniu mimo mocnego
turbodiesla i niby większego momentu obrotowego. Być może to wina symulowania
LSD przez hamulce, ale nie zapala się wtedy kontrolka tego systemu więc nie wiem?
W benzynowym CR-V nigdy się to nie zdarzało. W najgorszym wypadku najwyżej
mielił wszystkimi kołami. Ten po prostu zdycha mimo, że przyspiesza katalogowo,
więc z silnikiem od nowości raczej w porządku.
Pozdrawiam.

Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-12 19:27:40 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl

....
> Mia³em okazjê chwilkê poje¼dziæ przyk³±dowym Dusterem - z szutru/piachu
> przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
> siê zwyk³ym FWD.
....
Do ruszania jak z procy na luźnej nawierzchni czy zaśnieżonych ulicach nie ma
znaczenia. Te automaty działają jak LOCK. CR-V ma jeden z najwolniejszych a
wystrzeliwał tak samo jak X-Trail z Lock. Różnice w prędkości kół na starcie
jest tak duża, że dołączenie tyłu zajmuje ułamek sekundy.
Pozdrawiam.

Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 09:15:21 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl

....
> Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.
> Poczyta³em, Wy te¿ piszecie ¿e sprawdza siê - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: taczkowate ;-)
Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Jaki SUV z 4x4 lock?

2010-12-13 09:15:22 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl

....
> Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.
> Poczyta³em, Wy te¿ piszecie ¿e sprawdza siê - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: taczkowate ;-)
Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS