Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-10 23:44:25 - Adam 'Adak' Kępiński
4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai
Ale pewnie słabo szukam.
Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
RAVki chyba nie, Vitara też zdaje się żę nie, Freelander również. Sportage?
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
Mam szanse na coś z dieslem, tej wielkości, 4x4?
X-trail za duży - żebym się zmieścił w budżecie samochód kilka lat musi
mieć (tak sądzę że do 5).
Pozdrowienia.
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-10 23:48:48 - Robert Rędziak
> Ale pewnie słabo szukam.
> Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
Tucson ma przycisk blokowania centralnego dyfra/sprzęgła (nie
wiem, on tam ma).
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 00:30:42 - Maciek
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
Jaki zakladasz limit wieku auta?
--
Maciek
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 00:42:18 - mario
> Powolutku przymierzam si�do jakiego�mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie şe komputer kiedy b�zie �skaw (lub nie) za��zy�
> kó�czka, tylko kiedy ja chce ma mieli�czterma ko�mi i juş.
>
> Tak naprawd�znalaz�m na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
>
> Ale pewnie s�bo szukam.
> Które maj�jeszcze magiczny prze��znik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
> RAVki chyba nie, Vitara teş zdaje si�ş�nie, Freelander równieş. Sportag
> e?
> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilo�i paliwa.
>
> Mam szanse na co�z dieslem, tej wielko�i, 4x4?
> X-trail za duşy - şebym si�zmie�i�w budşecie samochód kilka lat musi
> mie�(tak s�z�şe do 5).
>
Pajero? Polecam :)
Pozdrawiam
mario
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 02:45:13 - Tomasz Pyra
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
>
> Ale pewnie słabo szukam.
> Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
> RAVki chyba nie, Vitara też zdaje się żę nie, Freelander również. Sportage?
Grand Vitara ma 4WD - 4WD Lock - 4WD reduktor.
Do tego centralny dyfer masz LSD.
> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
Wszystko 4x4 chleje.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 11:43:12 - neoniusz
>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>
> Wszystko 4x4 chleje.
Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
obecnie max 12l bez kapeluszowania.
Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 12:28:03 - Cavallino
news:idvkk0$rq3$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 02:45, Tomasz Pyra pisze:
>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>>
>> Wszystko 4x4 chleje.
>
> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,
To jakieś auto na słońce?
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 12:51:04 - neoniusz
>>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>>>
>>> Wszystko 4x4 chleje.
>>
>> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,
>
> To jakieś auto na słońce?
29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik? Przepraszam,
ze tyle pali, to nie moja wina.
Raz mi sie udalo tyle:
img69.imageshack.us/i/zdj2p.jpg/
(37mpg - 6,3l)
przy takiej SREDNIEJ (44mph - 70km/h) predkosci:
img337.imageshack.us/i/zdjq.jpg/
Ale to tylko na odcinku 50km. I nie, nie na autostradzie. Spokojna jazda
miedzy Krakowem a DG (DK 94), stala predkosc, prawie caly czas 6 bieg.
Wiem, ze to tylko wskazania komputera, ale przy dystrybutorze nie ma
duzej roznicy. Poza tym mnostwo osob na spritmonitor.de ma podobne wyniki.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 12:53:57 - Cavallino
news:idvoj8$8jq$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
>>>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>>>>
>>>> Wszystko 4x4 chleje.
>>>
>>> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,
>>
>> To jakieś auto na słońce?
>
> 29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik?
Zależy, czy w rowerze, czy w ciężarówce.
Do tej pory tego nie napisałeś.
Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie używasz,
a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 13:02:25 - neoniusz
> Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie
> używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.
A to juz twoj problem.
Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h i mam spalanie 8l/100km.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 13:07:11 - Cavallino
news:idvp8g$9p8$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 12:53, Cavallino pisze:
>> Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że pedału gazu nie
>> używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.
>
> A to juz twoj problem.
> Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h
No właśnie.
Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
nieporozumień.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 13:14:50 - neoniusz
>> A to juz twoj problem.
>> Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h
>
> No właśnie.
> Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
> Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
> nieporozumień.
Czy ty masz cos z glowa? W jaki sposob sie wleke, skoro i tak musze co
chwile kogos wyprzedzac?
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 13:21:55 - Cavallino
news:idvpvp$dta$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 13:07, Cavallino pisze:
>>> A to juz twoj problem.
>>> Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h
>>
>> No właśnie.
>> Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
>> Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
>> nieporozumień.
>
> Czy ty masz cos z glowa?
To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.
Ale zgadzam się - ten kto tak pisze, musi mieć coś nie tak.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 13:46:31 - neoniusz
>> Czy ty masz cos z glowa?
>
> To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.
Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
nowoczesne bezyniaki.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 13:52:01 - Arek M
>> To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.
>
> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
> nowoczesne bezyniaki.
Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 14:01:25 - Cavallino
news:
> Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
> benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
> trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)
Ja też wiem, trzeba nie jeździć, tylko się wlec, handrycząc się o każdy
litr.
W ten sam sposób też mi się kiedyś udało spalić 4,5 l/100 w dieslu.
Normalnie pali rzecz jasna 1,5 litra więcej.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 14:23:23 - neoniusz
>> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
>> nowoczesne bezyniaki.
>
>
> Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
> benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
> trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)
Jesli mowisz o subaru, to wiem ile moze spalic - kolega ma legacy spec b
i przewaznie po Krakowie spala 17-20l/100km. Ja tez wiem, ze moje auto
moze spalic sporo, ale to juz trzeba sie mocno postarac. Przy ostrej
jezdzie na torze kielce zeszlo 25l/100km.
A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.
www.spritmonitor.de/de/uebersicht/26-Lexus/901-IS250.html?powerunit=2
A jak srednie wyniki to dalej za duzo, to mozna sobie wejsc we wpisy
poszczegolnych uzytkownikow i porownac poszczegolne tankowania.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 14:52:44 - Arek M
>>> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
>>> nowoczesne bezyniaki.
>>
>>
>> Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
>> benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w
>> trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :)
>
> Jesli mowisz o subaru, to wiem ile moze spalic - kolega ma legacy spec b
> i przewaznie po Krakowie spala 17-20l/100km.
Nie pisze o subaru.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 15:27:38 - Cavallino
> A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.
Ależ nie sami.
Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
I te są realne.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 15:38:05 - neoniusz
>> A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.
>
> Ależ nie sami.
> Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
> I te są realne.
Zauwaz, ze tam sa nie tylko wyniki z jazdy na trasie. A mimo to
wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km. Wedlug ciebie
tylko te po 11l sa realne, ROTFL. Ale przeciez wiesz lepiej, to ty
jezdzisz tym autem od 3 lat a nie ja.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 15:46:38 - Cavallino
news:ie02ce$am9$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 15:27, Cavallino pisze:
>>> A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.
>>
>> Ależ nie sami.
>> Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
>> I te są realne.
>
> Zauwaz, ze tam sa nie tylko wyniki z jazdy na trasie.
Zdaję sobie sprawę.
>A mimo to wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km.
To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.
Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
złudzenia. ;-)
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 16:23:50 - neoniusz
> To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
> Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.
Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze
powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn.
Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily
mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale
fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego
70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie,
na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro
dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede
sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,
a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie
zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z
220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed
soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach
zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.
> Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
> złudzenia. ;-)
To szkoda, ze ja troche odstaje od tego wieku, bo mam cwiartke ;)
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 00:24:50 - Cavallino
news:ie0525$id2$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
>> To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
>> Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.
>
> Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze
> powodzenia :)
Nie udawaj, że nie kapnąłeś że nie chodzi o max.
> Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie
Chyba za dużo wziąłeś do siebie.
O SPOKOJNEJ jeździe 100-110 napisałem że to wleczenie się, a nie
kapeluszowanie, więc nie wyolbrzymiaj.
>Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,
Ojoj, a gdzie takich mądrości uczą?
>> Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
>> złudzenia. ;-)
>
> To szkoda, ze ja troche odstaje od tego wieku, bo mam cwiartke ;)
Mentalnie już pasujesz (z tego co piszesz) jeśli Ci 200 konne auto 8 na
trasie pali. ;-)
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 15:08:35 - Karthoon
> Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze
> powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn.
> Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily
> mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale
> fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego
> 70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie,
> na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro
> dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede
> sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,
> a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie
> zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z
> 220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed
> soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach
> zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.
>
Olej takie teksty, niektórym na grupie po prostu (tylko) od tego staje...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 10:08:56 - Massai
> W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
> Tylko to jest autostrada.
> Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to
> nie bede sie juz nawet staral tlumaczyc.
I to jest właściwe podejście do Cavallino ;-)
--
Pozdro
Massai
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:26:05 - Pan Piskorz
> A tutaj spritmonitor
Czy to jest SUV 4x4?
P.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:28:13 - neoniusz
>> A tutaj spritmonitor
>
> Czy to jest SUV 4x4?
A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?
Odpisywalem tylko Tomkowi, ktory napisal:
Wszystko 4x4 chleje.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:29:48 - Pan Piskorz
> A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?
Taki jest wątek.
P.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:30:56 - neoniusz
>> A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?
>
> Taki jest wątek.
Ile widziales na raz watkow, w ktorych bylo tylko to co w temacie?
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:48:40 - Pan Piskorz
> bylo tylko to co w temacie?
A po jaką cholerę podajesz spalanie jakiegoś sedana jako SUV-a?
p.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 08:54:56 - Andrzej Kubiak
>> bylo tylko to co w temacie?
> A po jaką cholerę podajesz spalanie jakiegoś sedana jako SUV-a?
Praktycznie każdy dłuższy wątek dryfuje nieco z tematu, a Neoniusz jasno
napisał, do czego się odnosi, więc nie mam pojęcia, o co się pieklisz. O
każdy OT tak się burzysz?
AK
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 13:59:58 - Cavallino
news:idvrr8$l70$1@news.onet.pl...
>W dniu 10-12-11 13:21, Cavallino pisze:
>>> Czy ty masz cos z glowa?
>>
>> To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy.
>
> Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
> nowoczesne bezyniaki.
Mówisz, że jak jeździłem 20 lat benzyniakami, to nie zdążyłem się
zorientować? ;-)
8 w trasie i to przy jeździe bez szaleństw, to pali o połowę słabszy
benzyniak i to z napędem na 1 oś.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 19:25:20 - tadek
> W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
>
> >>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.
>
> >>> Wszystko 4x4 chleje.
>
> >> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,
>
> > To jakieś auto na słońce?
>
> 29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik? Przepraszam,
> ze tyle pali, to nie moja wina.
>
> Raz mi sie udalo tyle:
>
> img69.imageshack.us/i/zdj2p.jpg/
> (37mpg - 6,3l)
>
> przy takiej SREDNIEJ (44mph - 70km/h) predkosci:
>
> img337.imageshack.us/i/zdjq.jpg/
>
> Ale to tylko na odcinku 50km. I nie, nie na autostradzie. Spokojna jazda
> miedzy Krakowem a DG (DK 94), stala predkosc, prawie caly czas 6 bieg.
> Wiem, ze to tylko wskazania komputera, ale przy dystrybutorze nie ma
> duzej roznicy. Poza tym mnostwo osob na spritmonitor.de ma podobne wyniki..
mam Forestera 2.0 L AT M09 i w mieście pali 13L /latem 12/ przy
jeżdzie kapeluszniczej na trasie przy podobnej jeździe 8do 9L. Syn
mi kiedyś zameldował że z tempomatem pali 14 L a ja Go zapytałem : a
ile synku nastawiłeś na tym tempomacie? Odpowiedź: 160 tato.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 21:34:23 - Adam 'Adak' Kępiński
> jeżdzie kapeluszniczej na trasie przy podobnej jeździe 8do 9L. Syn
> mi kiedyś zameldował że z tempomatem pali 14 L a ja Go zapytałem : a
> ile synku nastawiłeś na tym tempomacie? Odpowiedź: 160 tato.
Ja Ci wierzę.
Znajomy ma Forestera wlaśnie 2.0 (ale ktory dokaldnie silnik - nie wiem)
i po miescie (nie kapeluszniczo, ale zadnych szalesntw) pali 14-15l.
Nie wiem jak w trasie.
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:23:07 - Pan Piskorz
> 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l
Chyba dziś nie lałeś.
P.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:34:23 - DoQ
> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
> obecnie max 12l bez kapeluszowania.
> Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.
Jasne na wiatr pędzony pewnie.
Grand Vitara 2,0 '08 przy kapeluszniczej jeździe poza miastem pali
średnio 10-10,5l/100km
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 13:58:29 - mario
> W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:
>
> > Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
> > obecnie max 12l bez kapeluszowania.
> > Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.
>
> Jasne na wiatr p�zony pewnie.
> Grand Vitara 2,0 '08 przy kapeluszniczej jeĹşdzie poza miastem pali
> �ednio 10-10,5l/100km
>
Dużo, ale one podobno tak mają. Mnie raz udało się osiągnąć 10,2 na trasie (50
km ekspresówką) a silnik jest wyjątkowo paliwożerny - Pajero 3,5 GDI, w
mieście mam ZAWSZE 2 z przodu :(
Pozdrawiam
mario
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 14:45:25 - Seba
>> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
>> obecnie max 12l bez kapeluszowania.
>> Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.
>
> Jasne na wiatr pędzony pewnie.
Paweł, tyle jesteś na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :)
Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że
ponad 200 konne auta spokojnie się mieszczą w spalaniu poniżej 10 litrów
na setkę w mieście :) Tylko trzeba albo komuś szybę wybić, albo abs
wyłączyć ;)
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-14 15:52:39 - DoQ
> Paweł, tyle jesteś na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :)
Czasem fajnie się powygłupiać;>
> Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że
> ponad 200 konne auta spokojnie się mieszczą w spalaniu poniżej 10 litrów
> na setkę w mieście :) Tylko trzeba albo komuś szybę wybić, albo abs
> wyłączyć ;)
To coś jak z całą pizzą bez brzegów:>
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 09:04:43 - Cavallino
news:iduag6$ojg$1@news.onet.pl...
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka,
> tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
Kia Sportage, Hultaj ix35.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 09:22:16 - Rysiek G.
dyskusyjnych:iduag6$ojg$1@news.onet.pl...
Ale pewnie słabo szukam.
Suzuki SX4 / Fiat Sedici - wersje z 4x4 i 2WD/4WD auto/4WD lock ale z
ustawem 4WDLock pojedziesz tylko do 70km/h później się to automatycznie
przełącza na 4WDAuto.
Benz (1.6/120k) pali (przy ciągłej jeździe 4x4) od 6 do 8l choć na spalanie
ma wpływ nie tyle 4x4 co ciężka stopa.
Pozdrawiam
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 11:19:09 - Adam 'Adak' Kępiński
Na otomoto troche ich jest (21 w wersji 4x4). Część z 2.0 dieslami,
część z 2.4 benzyną (ale to chyba odpada, gdyby mnie podkusiło na LPG to
nie wiem gdzie bym butle woził - chyba na dachu...).
Ktoś powie coś o nich?
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-11 20:36:12 - DoQ
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
Jak chcesz coś z napędami terenówki to bierz Grand Vitarę m.in 2.4
(diesla odradzam).
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 00:40:59 - Irek N.
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
Rozumie, Twój wybór.
Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie
interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.
Irek.N.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 09:13:37 - Cavallino
news:ie1266$a8p$2@news.dialog.net.pl...
> Adam 'Adak' Kępiński pisze:
>> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
>> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
>> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Rozumie, Twój wybór.
Kto rozumie?
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 12:55:11 - Irek N.
A rozróżniasz takie cuś:
- Rozumie, Twój wybór.
- Rozumie Twój wybór.
Miłego.
Irek.N.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 13:52:38 - DoQ
> A rozróżniasz takie cuś:
> - Rozumie, Twój wybór.
> - Rozumie Twój wybór.
Rozumiem że jęz. polski w podstawówce przespałeś?
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 18:28:08 - Cavallino
news:ie2d6o$umv$1@news.dialog.net.pl...
>> Kto rozumie?
>
> A rozróżniasz takie cuś:
> - Rozumie, Twój wybór.
> - Rozumie Twój wybór.
Tak, pytanie tylko kto rozumie.
Przede wszystkim z kontekstu pierwsze słowo w obu przypadkach powinno
brzmieć rozumiem.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 21:02:19 - Irek N.
> Przede wszystkim z kontekstu pierwsze słowo w obu przypadkach powinno
> brzmieć rozumiem.
Oczywiście, już mi DoQ wyjaśnił mój błąd, sorki.
Swoją drogą posłałem posta wcześniej i .... przepadł... był.
Miłego.
Irek.N.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 14:07:45 - Adam 'Adak' Kępiński
> Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
> Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie
> interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.
Spójrz proszę ciut wyżej/niżej - wyjaśniłem dokłądnie o co mi chodzi.
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 09:34:06 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl
> Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoÅ› mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
>
> Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
muszę jeździć.
Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
Pozdrawiam.
Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 11:40:41 - Adam 'Adak' Kępiński
> jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
> żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
> jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
> X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
> muszę jeździć.
> Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
> automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
> Pozdrawiam.
Zdaje sobie z tego sprawe.
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej auto wystarczy. Wazne
zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 12:30:33 - J.F.
>Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
>ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
>ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej auto wystarczy. Wazne
>zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
>ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?
Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.
J.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 14:06:55 - Adam 'Adak' Kępiński
> A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.
> Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
> powinny, bo niby po co sa.
Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu rav4 kręcąca
jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu to nie wydaje mi się, a właśnie
takich cudów chcę uniknąć.
Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu
przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
się zwykłym FWD.
Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i
ew. rozpedzenia się.
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 14:31:10 - J.F.
>> Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
>> A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
>To nie to.
>Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
>coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.
Ale teren nieutwardzony ?
Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.
>> Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
>> powinny, bo niby po co sa.
>Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu rav4 kręcąca
>jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu to nie wydaje mi się, a właśnie
>takich cudów chcę uniknąć.
Ale to ona chyba nie miala zadnego automatu.
No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
jej pomoc.
>Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu
>przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
>się zwykłym FWD.
>Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i
>ew. rozpedzenia się.
Tylko ze nawet glupie VW synchro z wiskoza zadziala tak ze jak sie
przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.
J.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 16:59:00 - Adam 'Adak' Kępiński
Tak - ale na tyle mało, że chyba bez sensu terenówkę.
> Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.
Póki nie ma 50cm starego sniegu. No tak, ale tyle to wlasciwie nie ma
szans znalezc na ulicach, dlatego przyjmijmy ze poza nimi.
> Ale to ona chyba nie miala zadnego automatu.
> No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
> jej pomoc.
Nie wiem - tak czytałem i chyba jakieś filmiki widziałem jak RAVki
guzik, a nie sobie radzą :/
> Tylko ze nawet glupie VW synchro z wiskoza zadziala tak ze jak sie
> przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
> wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
> ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
> Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.
Ale ja bym chcial na sile wlaczyc 4x4 i spokojnie ruszyc (nie mowie o
reduktorze, tylko o spokojnym ruszeniu - bo jak widze jak ludzie po
wpadnieciu w snieg piluja to mnie skreca, a jak juz wyslizgaja to na
czym stoja to nie moga wyjechac :-/ )
Tyle - podczas jazdy - fajnie zeby sie (w miare szybko) tyl dolaczal,
jesli przod wpadnie w poslizg - nie zalezy mi na ciagnej jezdzie przy
4x4, ale jesli jest taka opcja to chetnie (np. ostatnie sniezyce).
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 15:33:41 - DoQ
> To nie to.
> Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
> coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.
ATSD www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 17:54:55 - Adam 'Adak' Kępiński
> zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.
Bardzo ladnie - fajny material.
Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i
wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.
Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 18:08:08 - DoQ
>> ATSD www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
>> zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.
> Bardzo ladnie - fajny material.
> Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i
> wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.
Ale one mają właśnie LOCK.
Znalazłem jeszcze coś takiego www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo
- daje radę.
> Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)
To już rzecz gustu :)
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 18:26:56 - Adam 'Adak' Kępiński
Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-)
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 18:52:03 - marek
nie masz czego zalowac. malo ktory freelander ma w ogole naped na tyl :D
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 21:59:00 - Irek N.
> jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu to nie wydaje mi się, a właśnie
> takich cudów chcę uniknąć.
Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie
potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z
elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)
Miłego.
Irek.N.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 22:43:40 - Adam 'Adak' Kępiński
> potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z
> elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)
Powoli zaczynam rozważać CR-V.
Poczytałem, Wy też piszecie że sprawdza się - zobaczymy.
Maciek zasugerował Pajero - kurczę, wieka krowa - nie potrzebuje takiej
ale dziekuję za wyraźne opisanie jak to działa.
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 18:55:04 - masti
Kępiński wystukał:
> Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
> 4x4 lock.
ale to może się najpierw zdecyduj czy SUV czy z lockiem
bo to jakby sie wzajemnie wyklucza.
Większość SUVów zakopuje się już przy lekkim terenie.
--
mst
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 22:09:26 - Maciek
(...)
Jesli chcesz cos wiecej niz auto z napedem na *2 osie*, to potrzebujesz
przynajmniej tylnego dyferencjalu z ograniczonym uslizgiem, a najlepiej z
pelna blokada. Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
na tym nie jezdzi, bo zarzniesz napedy, a na sniegu/sliskim trzeba bardzo
uwazac. Takie rozwiazanie jest bardzo dobre w teren albo do pokonania
wyjatkowo trudnego odcinka, ale do zwyklej jazdy niespecjalnie.
Idealem jest IMHO system SuperSelect z Pajero. W gen. II skrzynka
rozdzielcza jest mechaniczna, ale ma dolozone sprzeglo wiskotyczne, ktore w
trybie szosowego 4x4 ogranicza roznice momentu przekazywanego na tylna i
przedniaa os. Masz wiec naped, ktory zawsze pogoni i tyl, i przod, ale nie
postawi cie w poprzek. O ile wiem w nowszych Pajero jest podobnie, tylko
wiecej elektroniki. Jesli kupisz sobie takiego miśka w wersji III lub IV to
bedziesz mial SUV-a (bez ramy, wiecej miejsca w srodku), ale jeszcze ze
wzglednie dobrymi wlasnosciami 4x4.
--
Maciek
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 22:41:59 - Tomasz Pyra
> Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
> bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
> na tym nie jezdzi
Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał i właśnie w
takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
To o czym piszesz (że nie jeździć po asfalcie), to blokada dyferencjału
gdzie przednia i tylny wał kręci się po prostu z tą samą prędkością.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 22:54:41 - Maciek
> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał
Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
prostu brak centralnego dyfra.
>i właśnie w
> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
osi stojacymi na lodzie.
--
Maciek
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 23:43:26 - J.F.
>Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał
>
>Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
>prostu brak centralnego dyfra.
Nie masz pojecia o czym piszesz.
>>i właśnie w
>> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
>
>Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
>zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
>osi stojacymi na lodzie.
I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
Na kazdym kole tak samo malo.
Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal po asfalcie.
J.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 00:09:27 - Maciek
> Nie masz pojecia o czym piszesz.
Naprawde? No to mnie oswiec.
>>Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
>>zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
>>osi stojacymi na lodzie.
>
> I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
> Na kazdym kole tak samo malo.
>
> Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal po asfalcie.
Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
rozdzial BEZ dyferencjalu.
--
Maciek
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 01:56:31 - Tomasz Pyra
> Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
> rozdzial BEZ dyferencjalu.
Napisałeś sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie a to oznacza
właśnie otwarty dyferencjał.
Mając na myśli brak dyferencjału lepiej więc pisać brak dyferencjału :)
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 09:08:17 - Maciek
(...)
Racja, posluguje sie nieprawidlowo pojeciem momentu. Mialem na mysli brak
miedzyosiowego dyferencjalu albo 100-procentowa blokade tegoz.
--
Maciek
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 15:04:11 - J.F.
> Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a):
>> Nie masz pojecia o czym piszesz.
> Naprawde? No to mnie oswiec.
Jak masz sztywna os z dwoma kolkami, to jedno kolo moze byc na
lodzie czy uniesione, ale drugie wtedy ciagnie, i rozdzial
_momentu_ jest 0:100.
A za chwile sytuacja sie odwraca i jest 100:0.
A 50:50 to robi wlasnie zwykly, otwarty dyfer, gdzie nie moze byc
innego podzialu, bo zaraz jedno kolo przestaje sie krecic. Ale
moment nadal wywiera.
>>>Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz
>>>miec 4x4 i
>>>zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z
>>>kolami jednej
>>>osi stojacymi na lodzie.
>> I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
>> Na kazdym kole tak samo malo.
>> Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal po asfalcie.
>
> Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli
> sztywny
> rozdzial BEZ dyferencjalu.
Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po
asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu.
J.
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 16:32:02 - Maciek
(...)
Juz sie poprawilem w odpowiedzi na post TP. Jesli zablokujesz centralny
dyferencjal lub go nie masz, to zawsze beda *napedzane* obie osie i
przynajmniej jedno kolo kazdej z nich (przy otwartch mechanizmach
roznicowych na tych osiach).
> Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po
> asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu.
Z pelna/bez dyfra - oczywiscie. Z LSD mozna jak najbardziej, tylko
niekoniecznie musi to byc korzystne na drodze.
--
Maciek
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 01:43:38 - Tomasz Pyra
> Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>
>> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał
>
> Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
> prostu brak centralnego dyfra.
Nie, nie.
Zwykły dyferencjał, taki jak w zwykłym samochodzie między kołami, daje
podział momentu obrotowego 50/50.
Jak masz 4x4 z trzema otwartymi dyframi, daje to podział 25/25/25/25 w
każdych warunkach.
I jest to podstawowa wada, bo jeżeli chociaż jedno z kół nie ma
przyczepności i wystarczy minimalny moment obrotowy żeby nim buksować,
to zgodnie z równym podziałem momentu pomiędzy koła - pozostałe koła
również dostaną tylko ten minimalny moment.
Efekt jest taki że jedno koło się kręci, a reszta stoi.
Co innego blokada.
Wyobraźmy sobie ośkę (dla uproszczenia) z blokadą.
Jeżeli jedno koło nie ma przyczepności, a drugie ma - zblokowany
dyferencjał podzieli moment 100/0. Całość momentu pójdzie na koło z
przyczepności, podczas gdy koło bez trakcji nawet nie zabuksuje bo
będzie kręcić się dokładnie z tą samą prędkością co drugie.
Czyli podsumowując:
Otwarty dyferencjał (taki bez udziwnień) dzieli moment obrotowy w
równych proporcjach.
Mechanizm zblokowany powoduje że oba wyjścia mechanizmu obracają się z
tą samą prędkością.
Są oczywiście jeszcze rozmaite pośrednie wariacje, z blokadą częściową,
mechanizmy typu Torsen, mechanizmy oparte jedynie o sprzęgło (np.
Haldex) itp. itd.
>
>> i właśnie w
>> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
>
> Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
> zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
> osi stojacymi na lodzie.
Wtedy to masz w zasadzie 4x0 - no powiedzmy 4x0.1 :)
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-15 18:56:21 - Adam 'Adak' Kępiński
A co powiecie na Jeepa Compassa?
4x4 lock, z testów wynika że w terenie (no poza utwardzona droga ;-)
daje rade, wielkosc ok, fajny silnik znany z Passata.
Jakies za?
Jakies przeciw?
--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 19:22:15 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl
> Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
> ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
> ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej auto wystarczy. Wazne
> zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
> ze tutaj ten 4x4 lock bêdzie nieodzowny. Mylê siê?
Trudno powiedzieć. Moim zdaniem przy ruszaniu ze śniegu, lodu nie ma to żadnego
lub prawie żadnego znaczenia. CR-V dołącza tył późno i płynnie a w takich
sytuacjach radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co
wymienione przez Ciebie auta. Po prostu w takim przypadku i tak występuje duża
różnica przyczepności więc wszelkie automaty się sprawdzają.
Nie wiem dokładnie co jest przyczyną tak słabego efektu w X-Trail-u, ale po
prostu ile nie dać mu w pedał to i tak się dusi przy wygrzebywaniu mimo mocnego
turbodiesla i niby większego momentu obrotowego. Być może to wina symulowania
LSD przez hamulce, ale nie zapala się wtedy kontrolka tego systemu więc nie wiem?
W benzynowym CR-V nigdy się to nie zdarzało. W najgorszym wypadku najwyżej
mielił wszystkimi kołami. Ten po prostu zdycha mimo, że przyspiesza katalogowo,
więc z silnikiem od nowości raczej w porządku.
Pozdrawiam.
Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-12 19:27:40 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl
> Mia³em okazjê chwilkê poje¼dziæ przyk³±dowym Dusterem - z szutru/piachu
> przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
> siê zwyk³ym FWD.
....
Do ruszania jak z procy na luźnej nawierzchni czy zaśnieżonych ulicach nie ma
znaczenia. Te automaty działają jak LOCK. CR-V ma jeden z najwolniejszych a
wystrzeliwał tak samo jak X-Trail z Lock. Różnice w prędkości kół na starcie
jest tak duża, że dołączenie tyłu zajmuje ułamek sekundy.
Pozdrawiam.
Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 09:15:21 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl
> Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.
> Poczyta³em, Wy te¿ piszecie ¿e sprawdza siê - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: taczkowate ;-)
Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.
Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl
Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
2010-12-13 09:15:22 - newsartmediaWYTNIJTO@op.pl
> Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.
> Poczyta³em, Wy te¿ piszecie ¿e sprawdza siê - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: taczkowate ;-)
Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.
Sebastian
www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl