Silnik 2.0 Diesel VAG

Noweusz Data ostatniej zmiany: 2012-04-02 07:49:17

Silnik 2.0 Diesel VAG

2012-03-31 12:46:53 - Noweusz

Witam,
Rozważam zakup Audi A4 z silnikiem 2.0 tdi
Rozmawiałem nie dawno ze znajomym i ten mówił że do 2007-8 [?] roku silnki te
miały poważne wady, skutkujące pękaniem głowicy czy innymi kosztownymi defektami.

Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były bardzo
awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie...

Czy mógłby ktoś to potwierdzić/zaprzeczyć, albo coś dodać w tym temacie ?

Dzięki, pozdrawiam
N.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Silnik 2.0 Diesel VAG

2012-03-31 13:34:28 - =Marcos=

> Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były bardzo
> awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
> awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie...

Na pewno lepsze opinie odnośnie bezawaryjności ma wersja 170KM (140KM
awaryjna).

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia




Re: Silnik 2.0 Diesel VAG

2012-03-31 14:49:14 - Lukasz

W dniu 2012-03-31 13:34, =Marcos= pisze:
>> Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były
>> bardzo
>> awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
>> awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie...
>
> Na pewno lepsze opinie odnośnie bezawaryjności ma wersja 170KM (140KM
> awaryjna).
>

ale tylko wiosną, ja kupowałem jesienią i mówili że mniej awaryjne to te
140KM.
Mój jest z 2007r, przejechane 237000km, na razie głowica nie pękła...

--
Pozdrawiam
Lukasz



Re: Silnik 2.0 Diesel VAG

2012-04-02 07:49:17 - omega_fan

> ale tylko wiosną, ja kupowałem jesienią i mówili że mniej awaryjne to te
> 140KM.
> Mój jest z 2007r, przejechane 237000km, na razie głowica nie pękła...


Ktoś kiedyś podesłał taką fajną listę:

2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy
zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką B, awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa:
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS