H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 12:59:16 - Eneuel Leszek Ciszewski
H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
www.dealextreme.com/p/h7-5w-102-smd-led-6500k-460-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51062 H7
www.dealextreme.com/p/h7-4w-18-smd-led-6500k-216-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-dc-12v-51325 H7
www.dealextreme.com/p/h7-3-5w-68-smd-led-6500k-310-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51060 H7
www.dealextreme.com/p/h4-5w-102-smd-led-6500k-460-lumen-white-fog-lights-for-car-12v-pair-51110 H4
www.dealextreme.com/p/h1-3-5w-68-smd-led-6500k-310-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51061 H1
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 12:05:09 - to
> H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Dobrze się czujesz?
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 13:17:25 - Eneuel Leszek Ciszewski
to 4f574ef5$0$1229$65785112@news.neostrada.pl
>> H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
> Dobrze się czujesz?
Trudne pytanie. Póki nie czytam ludzi takich jak Ty -- nieźle.
Wcześniej czy później żarówki ustąpią LEDkom. A że zarobią na
tej podmianie nie {} polskie sklepiki, ale zagraniczne sklepy
wysyłkowe -- to chyba dobrze. Po co budować sklepy polskie,
które zostaną sprzedane komuś spoza Polski, skoro można od
razu zbudować sklep niepolski?
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 13:30:22 - Mirek Ptak
podkusiło, żeby odpisać:
> Wcześniej czy później żarówki ustąpią LEDkom.
Wtedy kiedy pojawią się do nich odpowiednie lampy. Te żarówki, które
podlinkowałeś są tylko do lamp przeciwmgielnych a i tam pewnie świecą
gdzie popadnie.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 15:02:03 - Eneuel Leszek Ciszewski
Mirek Ptak jj7ke9$6f3$1@mx1.internetia.pl
>> Wcześniej czy później żarówki ustąpią LEDkom.
> Wtedy kiedy pojawią się do nich odpowiednie lampy.
Na szczęście inne oświetlenie samochodowe jest realizowane
LEDkami. może i reflektory wkrótce takie będą. Pojedyncze
LEDki o mocy elektrycznej 50W są.
> Te żarówki, które podlinkowałeś są tylko do lamp przeciwmgielnych
Chyba tak.
> a i tam pewnie świecą gdzie popadnie.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 21:45:28 - Arbiter
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
napisał w ?
> Pojedyncze
> LEDki o mocy elektrycznej 50W są.
ale one nie są pojedyncze - to są wielokrotne struktury led zabudowane w
jednym chipie. Problemem ledów jest chłodzenie. Stąd największe ledy w
samochodach na tą chwilę mają w/g mojej wiedzy po około 10W
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 22:59:02 - J.F.
>> Pojedyncze
>> LEDki o mocy elektrycznej 50W są.
>
> ale one nie są pojedyncze - to są wielokrotne struktury led zabudowane w
> jednym chipie. Problemem ledów jest chłodzenie. Stąd największe ledy w
> samochodach na tą chwilę mają w/g mojej wiedzy po około 10W
Ale wiekszych do samochodu w zasadzie nie trzeba, zakladajac ze powyzsze
maja strumien typowej zarowki. No dobra, moglyby byc jak ksenony.
I nawet nie musza byc jakies male, bo przy odpowiednim ksztalcie wystarczy
dodac jedna soczewke i bedzie piekna wiazka dla krotkich.
J.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 23:01:15 - Arbiter
Użytkownik J.F.
> Ale wiekszych do samochodu w zasadzie nie trzeba, zakladajac ze powyzsze
> maja strumien typowej zarowki. No dobra, moglyby byc jak ksenony.
Lepsze samochody na full-LED mają po 3 soczewki. czyli pewnie po około 10W
na żarówkę. Po tym wnioskuję, że nie mogą zrobić jednolitej struktury o
odpowiedniej mocy. A właściwie zrobić to pewnie się da tylko nie ma jak
wypompowac z tego ciepła
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 23:08:16 - Waldek
Użytkownik J.F.
news:chhm3l1hes5e.1o8xg8uj5vrat$.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 7 Mar 2012 21:45:28 +0100, Arbiter napisał(a):
>>> Pojedyncze
>>> LEDki o mocy elektrycznej 50W są.
>>
>> ale one nie są pojedyncze - to są wielokrotne struktury led zabudowane w
>> jednym chipie. Problemem ledów jest chłodzenie. Stąd największe ledy w
>> samochodach na tą chwilę mają w/g mojej wiedzy po około 10W
>
> Ale wiekszych do samochodu w zasadzie nie trzeba, zakladajac ze powyzsze
> maja strumien typowej zarowki. No dobra, moglyby byc jak ksenony.
No te by juz pewnie byly ;)
optogan.netyard.de/upload/fck/OCM_X120R01A_eng_ver_2_0%283%29.pdf
Pozdro
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 23:16:55 - Arbiter
Użytkownik Waldek
> No te by juz pewnie byly ;)
> optogan.netyard.de/upload/fck/OCM_X120R01A_eng_ver_2_0%283%29.pdf
tymi to sobie podłoge możesz podświetlić, lub pokój w mieszkaniu:)
Rozmiar odpowiedni. Dolicz do tego radiator.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 23:36:38 - Waldek
Użytkownik Arbiter
news:jj8mop$foq$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik Waldek
>> No te by juz pewnie byly ;)
>> optogan.netyard.de/upload/fck/OCM_X120R01A_eng_ver_2_0%283%29.pdf
>
> tymi to sobie podłoge możesz podświetlić, lub pokój w mieszkaniu:)
>
> Rozmiar odpowiedni. Dolicz do tego radiator.
Kto wie ... moze za jakis czas ktos wypusci taki reflektor (led)
odpowiednio osoczewkowany i wlaczony np. w obieg chlodniczy :D
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 23:41:55 - Arbiter
Użytkownik Waldek
> Kto wie ... moze za jakis czas ktos wypusci taki reflektor (led)
już chłopaki próbują
i47.tinypic.com/sfcc5z.jpg
więcej tu
www.hidplanet.com/forums/showthread.php?32365-Working-on-LED-bulb-type-light-source-for-headlight
> odpowiednio osoczewkowany i wlaczony np. w obieg chlodniczy :D
już niedaleko
en.cnledw.com/collection/20090903145315448.jpg
Tzn sporo aut już ma główne lampy na LED
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 23:45:54 - Tomasz Pyra
> Użytkownik Waldek
>> No te by juz pewnie byly ;)
>> optogan.netyard.de/upload/fck/OCM_X120R01A_eng_ver_2_0%283%29.pdf
>
> tymi to sobie podłoge możesz podświetlić, lub pokój w mieszkaniu:)
>
> Rozmiar odpowiedni. Dolicz do tego radiator.
Tyle że aż takiej mocy światła samochodu nie potrzebują.
Takie 100W LED to będzie światło do jakiegoś mocnego szperacza.
Pewnie spokojnie wystarczy z 10W na lampę, a chłodzenie można zrobić
odpowiednio budując reflektor który przewidzi oprawki z radiatorem.
Dodatkowo np. można to chłodzić ogniwem Peltiera.
Tyle że to nadal nigdy nie zadziała w reflektorze przewidzianym dla
żarówki.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 23:51:35 - Arbiter
Użytkownik Tomasz Pyra
news:13pqhj6fq2ut1
> Pewnie spokojnie wystarczy z 10W na lampę, a chłodzenie można zrobić
> odpowiednio budując reflektor który przewidzi oprawki z radiatorem.
niestety nie wystarczy - skuteczność LEDa jest podobna do xenona - zależnie
od jakosci leda zwykle troche mniejsza, więc potrzeba mniej więcej 30W LED
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-09 08:08:26 - J.F.
> Użytkownik Tomasz Pyra
>> Pewnie spokojnie wystarczy z 10W na lampę, a chłodzenie można zrobić
>> odpowiednio budując reflektor który przewidzi oprawki z radiatorem.
>
> niestety nie wystarczy - skuteczność LEDa jest podobna do xenona - zależnie
> od jakosci leda zwykle troche mniejsza, więc potrzeba mniej więcej 30W LED
Ale teraz wystarcza tez 55W zarowka, nie musi byc od razu 35W ksenon.
J.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-09 08:07:23 - J.F.
> On Wed, 7 Mar 2012 23:16:55 +0100, Arbiter wrote:
>> Użytkownik Waldek
>>> No te by juz pewnie byly ;)
>>> optogan.netyard.de/upload/fck/OCM_X120R01A_eng_ver_2_0%283%29.pdf
>>
>> tymi to sobie podłoge możesz podświetlić, lub pokój w mieszkaniu:)
>> Rozmiar odpowiedni. Dolicz do tego radiator.
>
> Tyle że aż takiej mocy światła samochodu nie potrzebują.
> Takie 100W LED to będzie światło do jakiegoś mocnego szperacza.
do szperacza nie, bo to jest duze. Czyli trudno skupic w waska wiazke.
> Pewnie spokojnie wystarczy z 10W na lampę, a chłodzenie można zrobić
> odpowiednio budując reflektor który przewidzi oprawki z radiatorem.
> Dodatkowo np. można to chłodzić ogniwem Peltiera.
Pod klime podlaczyc :-)
> Tyle że to nadal nigdy nie zadziała w reflektorze przewidzianym dla
> żarówki.
Myslimy o calej lampie.
J.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 22:43:00 - J.F.
> Mirek Ptak jj7ke9$6f3$1@mx1.internetia.pl
>> Te żarówki, które podlinkowałeś są tylko do lamp przeciwmgielnych
> Chyba tak.
>
>> a i tam pewnie świecą gdzie popadnie.
czyli sie nie nadaja do p-m, ktore musza swiecic precyzyjnie, a nie gdzie
popadnie.
Do dlugich tez sie nia nadaja, bo wyjda z tego pozycyjne a nie dlugie ...
czyli do niczego sie nie nadaja :-)
J.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 22:53:19 - Arbiter
Użytkownik J.F.
> czyli do niczego sie nie nadaja :-)
nie no nie przesadzajmy, kolega moze np oświetlić budę dla psa lub np zrobić
oświetlenie schowka w samochodzie
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 13:58:18 - Laisar
> co z ich legalnością?
Nie ma, bo brak im homologacji.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 15:44:12 - Robert_J
Brak homologacji nie oznacza nielegalności :-). Jak
zastosuję je do oświetlania placu budowy to posadzisz mnie
do ancla?
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 19:56:17 - Laisar
>
> Brak homologacji nie oznacza nielegalności :-). Jak
> zastosuję je do oświetlania placu budowy to posadzisz mnie
> do ancla?
A wątkotwórca pytał o zastosowania inne niż w samochodzie? <:
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 20:19:34 - Wmak
A wątkotwórca pytał o zastosowania inne niż w samochodzie? <:
Przeczytaj wątek od początku.
Twórca nic nie pisał o zastosowaniu (chyba, że w tych śmieciach na dole, których
nie umiem odszyfrować) więc dostał kilka wersji porad.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 21:15:25 - Laisar
>
> Twórca nic nie pisał o zastosowaniu
Taaak... Bo post o ewentualnych zamiennikach żarówek do reflektorów
samochodowych, umieszczony na grupie dyskusyjnej poświęconej
samochodom ZUPEŁNIE nie sugeruje, o jakie zastosowanie autorowi tematu
chodzi, nic a nic, abso-qrna-lutnie całkowicie nie... <<<:
EOT
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 22:08:25 - Wmak
> Taaak... Bo post o ewentualnych zamiennikach =BFar=F3wek do reflektor=F3w
> samochodowych, umieszczony na grupie dyskusyjnej po=B6wi=EAconej
> samochodom ZUPE=A3NIE nie sugeruje, o jakie zastosowanie autorowi tematu
> chodzi, nic a nic, abso-qrna-lutnie ca=B3kowicie nie... <<<:
>
Wybacz, nie wiedziałem, że tutaj nie wolno pisać o czymkolwiek poza
samochodami, kajam się.
Sprawę nielegalności w aucie wyjaśniono chyba jednoznacznie.
To nie są zamienniki samochodowych żarówek, stąd porady dla kogoś, kto w tę
bajkę o zamienności naiwnie uwierzył, kupił i teraz albo może wyrzucić albo
oświetlić sobie np. ogródek.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 18:26:04 - marcin
news:6446a7e0-3b33-47c1-b3e3-be5983de0523@q11g2000vbu.googlegroups.com...
On 7 Mar, 12:59, Eneuel Leszek Ciszewski
> co z ich legalnością?
Nie ma, bo brak im homologacji.
>
A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ? Na reflektor - owszem.
pzdr
m
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 19:42:25 - Artur Maśląg
> Użytkownik Laisar
> news:6446a7e0-3b33-47c1-b3e3-be5983de0523@q11g2000vbu.googlegroups.com...
> On 7 Mar, 12:59, Eneuel Leszek Ciszewski
>
>> co z ich legalnością?
>
> Nie ma, bo brak im homologacji.
>>
>
> A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ?
W zasadzie od zawsze.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-08 12:39:37 - marcin
>>
>> A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ?
>
> W zasadzie od zawsze.
aha - dziekuje obu Panom za odpowiedz... moja wypowiedz byla spowodowana
tym, ze tydzien temu na przegladzie diagnosta zachecal jak sie komus
zarowki przepalaja, niech zamontuje ksenona, za dwie stowy chociaz w
odpowiedzi bylo no ale... homologacja ? na co odparl panie, homologacja
jest tylko na czesci samochodowe, nie na eksploatacyjne, widziales pan
kiedys homologacje na olej?
znaczy - nie wierzyc. wzmozona kontrola podstawa zaufania
pzdr
m
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-08 15:01:04 - Wmak
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-08 15:13:34 - Wmak
> marcin
>
Gdzieś wcięło moją wypowiedź, więc powtarzam:
Temu diagnoście zdecydowanie nie wierzyć.
Homologacja na olej jest wypisana na każdej bańce, beczce itd.
Wprawdzie chyba nikt nie zabrania wyjazdu na drogę z niewłaściwym olejem
ale spróbuj pojechać do ASO na gwarancyjną naprawę silnika gdy udowodnią ci
stosowanie oleju niespełniającego wymagań producenta auta.
Części typowo eksploatacyjne (także tzw. zamienniki) - klocki, tarcze, drążki
itp też mają homologacje.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-08 17:28:46 - Artur Maśląg
> Użytkownik Artur Maśląg
>>>
>>> A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ?
>>
>> W zasadzie od zawsze.
>
> aha - dziekuje obu Panom za odpowiedz... moja wypowiedz byla spowodowana
> tym, ze tydzien temu na przegladzie diagnosta zachecal jak sie komus
> zarowki przepalaja, niech zamontuje ksenona, za dwie stowy chociaz w
> odpowiedzi bylo no ale... homologacja ? na co odparl panie, homologacja
> jest tylko na czesci samochodowe, nie na eksploatacyjne, widziales pan
> kiedys homologacje na olej?
>
> znaczy - nie wierzyc. wzmozona kontrola podstawa zaufania
Ten ktoś jest diagnostą? Litości... Później się dziwić jakie cuda można
spotkać na drogach. Ale do rzeczy - części zamienne (eksploatacyjne
jak najbardziej, że już o elementach związanych z bezpieczeństwem itd.
nawet nie wspomnę) mają homologacje. Oleje także. Ba, płyny do
chłodnic itd.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-08 19:19:03 - Tomasz Pyra
> Użytkownik Artur Maśląg
>>>
>>> A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ?
>>
>> W zasadzie od zawsze.
>
> aha - dziekuje obu Panom za odpowiedz... moja wypowiedz byla spowodowana
> tym, ze tydzien temu na przegladzie diagnosta zachecal jak sie komus
> zarowki przepalaja, niech zamontuje ksenona, za dwie stowy chociaz w
> odpowiedzi bylo no ale... homologacja ? na co odparl panie, homologacja
> jest tylko na czesci samochodowe, nie na eksploatacyjne, widziales pan
> kiedys homologacje na olej?
No to miszcz ;)
Gdzie taki przyjmuje? Bo muszę rajdówką przegląd przejść :)
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 19:43:10 - Wmak
> A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ? Na reflektor - owszem.
>
Na samochodowe żarówki co najmniej od połowy ubiegłego stulecia.
Reflektory i inne lampy samochodowe uzyskują homologacje WYŁĄCZNIE z
homologowaną żarówką.
Lampy z diodami świecącymi uzyskują homologację jako całość - nie dopuszcza się
wymiany pojedynczych LEDów
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 16:09:46 - Wmak
dzieci zainstalować.
Włożyć do reflektora skonstruowanego dla żarówek halogenowych i wyjechać na
drogę nie można.
Klasyczne reflektory projektowane są dla (prawie) punktowego źródła światła i
tylko z takim dadzą wiązkę przepisowo oświetlającą drogę.
Tutaj każda z diodek jest inaczej umieszczona w stosunku do ogniska reflektora i
razem da to strumień rozmyty na wszystkie strony.
Nawet do przeciwmgielnyh się nie nada, bo tam jest istotna równa granica
odcięcia plamy świetlnej od góry, by nie rozświetlać mgły przed oczami kierowcy.
Jedyne, do czego mogłoby się to nadawać to być może światła do dziennej jazdy,
które mają świecić do przodu szeroką wiązką - byle nie za mocno, jest na to
norma.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 21:53:16 - Arbiter
Użytkownik Wmak
> Legalnie można sobie w domu, ogródku, no może w takim samochodziku do
> bujania
> dzieci zainstalować.
> Włożyć do reflektora skonstruowanego dla żarówek halogenowych i wyjechać
> na
> drogę nie można.
> Klasyczne reflektory projektowane są dla (prawie) punktowego źródła
> światła i
> tylko z takim dadzą wiązkę przepisowo oświetlającą drogę.
> Tutaj każda z diodek jest inaczej umieszczona w stosunku do ogniska
> reflektora i
> razem da to strumień rozmyty na wszystkie strony.
> Nawet do przeciwmgielnyh się nie nada, bo tam jest istotna równa granica
> odcięcia plamy świetlnej od góry, by nie rozświetlać mgły przed oczami
> kierowcy.
> Jedyne, do czego mogłoby się to nadawać to być może światła do dziennej
> jazdy,
> które mają świecić do przodu szeroką wiązką - byle nie za mocno, jest na
> to
> norma.
podpisuję się pod tym co kolega napisał
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 16:22:07 - J.F
dyskusyjnych:jj7iq9$rom$1@inews.gazeta.pl...
>H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
>www.dealextreme.com/p/h7-5w-102-smd-led-6500k-460-lumen-white-fog-lights-for-car-pair-51062
>H7
Pomijajac formalnosci - to przede wszystkim one sie kompletnie do
samochodu nie nadaja.
Zarowka Hn ma wlokno umieszczone w konkretnym miejscu, i wspolpracuje
z reflektorem ktory ksztaltuje odpowiednia wiazke.
A tym czyms to wyjdzie g* nie wiazka.
Homologacji oczywiscie nie maja, i nie dostana, bo wlokno w miejscu
nieprzepisowym. A auto kompletnie zle swieci i policja bedzie miala
calkowita racje jak dowod zabierze, a moze nawet lawete wezwie w nocy.
J.
Re: H, które nie pal? -- ale co z ich legalno?ci??
2012-03-07 15:30:05 - to
> Homologacji oczywiscie nie maja, i nie dostana, bo wlokno w miejscu
> nieprzepisowym. A auto kompletnie zle swieci i policja bedzie miala
> calkowita racje jak dowod zabierze, a moze nawet lawete wezwie w nocy.
Z tego co zauważyłem najbardziej oślepiają reflektory adaptacyjne w
nowych SUV-ach (im bardziej inteligentne i im wyżej umieszczone tym
gorzej).
Te ledy raczej nikogo nie oślepią, szczególnie w przeciwmgłowych, ale i
we mgle lepsze nie będą niż zwykłe żarówki, tylko raczej gorsze. Poza tym
do przeciwmgłowych to prędzej jest sens włożyć żółte żarówki, a nie
niebieskawe.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 21:42:54 - Arbiter
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
napisał w wiadomości news:jj7iq9$rom$1@inews.gazeta.pl...
>
> H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
one biorą około 2W mocy więc świecą jak 10W. Możesz je sobie zamontować
zamiast pozycyjnych lub jako dzienne.
Do reflektorów drogowych/ mijania nie nadają się - ze względu na brak
jednolitego ogniska światła i małą ilość lumenów
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 22:57:30 - Tomasz Pyra
> H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Legalność tu będzie najmniejszym problemem - chociaż oczywiście wkładanie
takiego czegoś do samochodu który będzie się poruszał po drogach jest
nielegalne.
To będzie świeciło w niebo i na wszystkie strony, do tego pewnie słabo
oświetlając drogę. W dodatku pozbawione wydajnego chłodzenia, te LED-y będą
padały jeden po drugim.
Relektor przystosowany jest do żarówek o konkretnej konstrukcji - konkretny
kształt żarnika i budowy samej bańki (z różnymi osłonkami).
A tu jakiś zlepek LED-ów ustawionych byle jak i w każdą stronę.
Nie żadnych ma szans żeby to dobrze świeciło.
Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
2012-03-07 22:59:49 - Arbiter
Użytkownik Tomasz Pyra
> oświetlając drogę. W dodatku pozbawione wydajnego chłodzenia, te LED-y
> będą
> padały jeden po drugim.
może nie będą. Doświadczenie z takimi ledami wskazuje, że sa wysterowane na
1/2 mocy (przez rezystor) przez co nei osiągają znamionowej jasności ani
mocy