SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm różn...
2012-02-28 18:20:27 - asdgfrf dfged
dwa mechanizmy różnicowe, przedni w skrzyni biegów i tylny w tylnym
moście oraz sprzęgło elektromagnetyczne zlokalizowane z tyłu, między
wałem napędowym a tylnym mostem. Intryguje mnie, jaki mechanizm pełni
tam rolę trzeciego, międzyosiowego mechanizmu różnicowego? Chodzi
oczywiście o tryb jazdy 4x4 lock.
Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm ...
2012-02-28 19:25:02 -
asdgfrf dfged
> ...Intryguje mnie, jaki mechanizm pe=B3ni
> tam rol=EA trzeciego, mi=EAdzyosiowego mechanizmu r=F3=BFnicowego? Chodzi
> oczywi=B6cie o tryb jazdy 4x4 lock.
Żaden. Jest na sztywno przez sprzęgło.
Pozdrawiam.
Sebastian
speedyelise.fora.pl
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm ...
2012-02-28 21:08:13 - asdgfrf dfged
Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
przekładni?
Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm ...
2012-02-28 21:20:57 - J.F
>> aden. Jest na sztywno przez sprz g o.
>Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw
>się
>więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież
>taki
>napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
>przekładni?
Jak wszystkie podobne: zabrania sie uzywac napedu 4x4 na suchej
jezdni, a na mokrej nie zaleca. Tylko w sniegu, blocie itp.
No i oczywiscie o opony trzeba dbac, zeby byly takie same i rowno
zuzyte. Choc w sumie, skoro sie i tak na 4x4 nie jezdzi, to po co dbac
:-)
J.
Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm ...
2012-02-28 21:25:47 - Gabriel'wilk'
>> aden. Jest na sztywno przez sprz g o.
>
> Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
> więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
> napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
> przekładni?
>
www.magazyn-motoryzacyjny.pl/4wd.html
www.motoforum.pl/Magazyn/200616/sx4.html
moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4x4_bez_tajemnic.html
Może to coś wyjaśni
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm ...
2012-02-28 22:26:38 - DoQ
> Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
> więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
> napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
> przekładni?
Dlatego LOCK działa tylko do 60km/h
--
Pozdr. Grzymosław
Re: SX4, Sedici - gdzie tu jest międzyosiowy mechanizm ...
2012-02-28 23:48:58 - Tomasz Finke
>> aden. Jest na sztywno przez sprz g o.
>
> Otóż to, właściwie takiej odpowiedzi się spodziewałem... Nie zdziw się
> więc, że zadam pytanie nr 2: jakim więc cudem to jeździ? Przecież taki
> napęd chyba powoduje ogromne obciążenia mechaniczne dla sprzęgła oraz
> przekładni?
To jest mokre sprzęgło wielopłytkowe pozwalające na płynny rozdział
mocy między obie osie i jest przygotowane na takie obciążenia:
clubsx4.com/forum/showthread.php?t=2927&p=45321#post45321
Podobne sprzęgło jest np. w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów,
ale tam moment obrotowy jest stale przekazywany na tylną oś bez
możliwości jej odłączenia.
T.
[OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-02-29 11:41:27 - z
z
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-02-29 11:44:47 - radekp@konto.pl
> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
Prawdę mówiąc chyba każdy jest średni, aczkolwiek nie wiem jak te
poliftingowe.
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-02-29 12:39:13 - DoQ
> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
1.6 poliftowy jest OK, przedliftowy w sumie też:)
--
Pozdr. Grzymosław
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 10:36:17 - INEAD
> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
>
Przemyśl czy jest sens kupować to auto, jeśli nie mieszkasz w górach. ,
przeniesienie napędu i silnik dość mocno hałasują, spalanie dość wysokie
u mnie 19.JTD w mieście pokazuje 7.5 przy umiarkowanym bucie. Bagaznik
do dupy, z tyłu mało miejsca. Zawiecha b. twarda - plastiki po 40kkm
wkurzajaco hałasują. Cena zbyt wysoka. Nowy kosztuje około 80 tysi - nie
muszę chyba pisać co można kupic za tę cenę ;-)
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 11:15:24 - z
> W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
>> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
>>
>
> Przemyśl czy jest sens kupować to auto, jeśli nie mieszkasz w górach. ,
> przeniesienie napędu i silnik dość mocno hałasują, spalanie dość wysokie
> u mnie 19.JTD w mieście pokazuje 7.5 przy umiarkowanym bucie. Bagaznik
> do dupy, z tyłu mało miejsca. Zawiecha b. twarda - plastiki po 40kkm
> wkurzajaco hałasują. Cena zbyt wysoka. Nowy kosztuje około 80 tysi - nie
> muszę chyba pisać co można kupic za tę cenę ;-)
Hm... W górach nie mieszkam ale często muszę pokonywać kawałek gruntowej
drogi. Koleiny utwardzone ale notorycznie przy byle wietrzyku w zimie
jest zawiewana. Gabarytowo auto mi odpowiada. przeważnie będzie jeździć
po mieście. Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za
ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)
z
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 11:43:11 - radekp@konto.pl
> Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za
> ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)
Fusion wygląda tak, że już wolę Dacię Sandero.
Chyba nawet spełnia Twoje wymagania.
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 11:51:17 - INEAD
>
> Hm... W górach nie mieszkam ale często muszę pokonywać kawałek gruntowej
> drogi. Koleiny utwardzone ale notorycznie przy byle wietrzyku w zimie
> jest zawiewana. Gabarytowo auto mi odpowiada. przeważnie będzie jeździć
> po mieście. Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za
> ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)
Faktycznie, jeśli nie chcesz kupować jakichś Ravek czy Xtrail'i to SX 4
będzie dobrym wyborem. Fusion - tańszy wybór ale możesz być zawiedziony
jeśli chodzi o teren.
Może pokombinuj żeby gmina asfalt połozyła :-)))
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 12:52:23 - z
> Może pokombinuj żeby gmina asfalt połozyła :-)))
Problemem nie jest twardość :-) tylko ukształtowanie terenu i zachodnie
wiatry. Po 20 latach od gminy wyżebrałem tłuczeń na utwardzenie kolein
:-) Na odśnieżanie nie liczę bo na asfaltowej bywa różnie. Ogólnie
ludność ma problemy w okolicy żeby rano wyjechać do pracy jak tylko
spadnie trochę śniegu i powieje.
z
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 14:31:36 - Marek P.
> W dniu 2012-03-01 11:51, INEAD pisze:
>
>> Może pokombinuj żeby gmina asfalt połozyła :-)))
>
> Problemem nie jest twardość :-) tylko ukształtowanie terenu i
> zachodnie wiatry. Po 20 latach od gminy wyżebrałem tłuczeń na
> utwardzenie kolein :-) Na odśnieżanie nie liczę bo na asfaltowej bywa
> różnie. Ogólnie ludność ma problemy w okolicy żeby rano wyjechać do
> pracy jak tylko spadnie trochę śniegu i powieje.
Subaru Forester i gmina będzi emogla Cię cmoknąc :)
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 15:17:45 - yabba
news:jini81$7ff$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-03-01 10:36, INEAD pisze:
>> W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
>>> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
>>>
>>
>> Przemyśl czy jest sens kupować to auto, jeśli nie mieszkasz w górach. ,
>> przeniesienie napędu i silnik dość mocno hałasują, spalanie dość wysokie
>> u mnie 19.JTD w mieście pokazuje 7.5 przy umiarkowanym bucie. Bagaznik
>> do dupy, z tyłu mało miejsca. Zawiecha b. twarda - plastiki po 40kkm
>> wkurzajaco hałasują. Cena zbyt wysoka. Nowy kosztuje około 80 tysi - nie
>> muszę chyba pisać co można kupic za tę cenę ;-)
>
> Hm... W górach nie mieszkam ale często muszę pokonywać kawałek gruntowej
> drogi. Koleiny utwardzone ale notorycznie przy byle wietrzyku w zimie jest
> zawiewana. Gabarytowo auto mi odpowiada. przeważnie będzie jeździć po
> mieście. Ewentulanie coś co jest w miarę wysoko zawieszone i nie za
> ciężkie-duże. Może Ford Fusion? :-)
>
Dacia Sandero
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 11:31:48 - Cavallino
news:jinfuj$kg$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-02-29 11:41, z pisze:
>> SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
>>
>
> Przemyśl czy jest sens kupować to auto, jeśli nie mieszkasz w górach. ,
> przeniesienie napędu i silnik dość mocno hałasują, spalanie dość wysokie u
> mnie 19.JTD w mieście pokazuje 7.5 przy umiarkowanym bucie.
Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość
wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 11:43:46 - radekp@konto.pl
Cavallino
> > Przemyśl czy jest sens kupować to auto, jeśli nie mieszkasz w górach. ,
> > przeniesienie napędu i silnik dość mocno hałasują, spalanie dość wysokie u
> > mnie 19.JTD w mieście pokazuje 7.5 przy umiarkowanym bucie.
>
> Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość
> wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.
Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 12:57:01 - z
>> Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość
>> wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.
>
> Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
>
Konkludując: 1,6 120 KM benzyna + 4x4 (takich wersji chyba najwięcej) a
potem się zobaczy i zagazuje :-)
z
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 17:03:12 - radekp@konto.pl
> W dniu 2012-03-01 11:43, radekp@konto.pl pisze:
>
> >> Jak na 1.9 w mieście to nie jest zbyt wysokie spalanie, to jednak dość
> >> wysokie auto, więc opory powietrza całkiem spore.
> >
> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
> >
> Konkludując: 1,6 120 KM benzyna + 4x4 (takich wersji chyba najwięcej) a
> potem się zobaczy i zagazuje :-)
Biorąc pod uwagę zdecydowanie zawyżone ceny SX4/Sedici, to Duster może być
lepszy wyborem.
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 13:35:52 - =Marcos=
Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
--
Marcos
marek [AT] microstock . pl
www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 17:01:49 - radekp@konto.pl
> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
>
> Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
> powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-02 10:15:08 - Krzysiek Kielczewski
>> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
>>
>> Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
>> powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
>
> Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.
Nie, to dlatego, że opór powietrza rośnie kwadratowo, a pozostałe (w
przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-02 10:32:13 - radekp@konto.pl
> Dnia 01.03.2012 radekp@konto.pl
>
> >> > Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
> >>
> >> Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h opór
> >> powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
> >
> > Możliwe -- ale to dlatego, że przy tej prędkości wszystkie opory są małe.
>
> Nie, to dlatego, że opór powietrza rośnie kwadratowo, a pozostałe (w
> przybliżeniu linniowo). I już przy tej prędkości opór powietrza zaczyna
> przeważać - a przy wyższych przeważa jeszcze bardziej.
Jasne.
Ale przy 50km/h opór powietrzna nadal jest niewielki.
W sumie i tak jestem zdziwiony, że dopiero przy 50kph przewyższa inne opory.
Widocznie naprawdę ten opór jest minimalny przy tej prędkości :).
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 18:46:44 - J.F
>> Litości, jakie (znaczące) opory powietrza w mieście...
>Jeśli dobrze pamiętam, w typowym samochodzie przy prędkości 50km/h
>opór powietrza przekracza sumę wszystkich pozostałych oporów.
Chyba nie, bo by wtedy spalanie przy 120 bylo znacznie wieksze niz
przy 90.
Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do
sprawdzenia ?
J.
Re: [OT] SX4 jaki silnik wybrać i czego się wystrzegać?
2012-03-01 19:16:55 - radekp@konto.pl
> Ma ktos miernik chwilowego spalania i kawal poziomej drogi do
> sprawdzenia ?
Są wykresy w necie.
Ja mam dla F125p ;p.