alfa szczytuje

J.F. Data ostatniej zmiany: 2012-02-19 14:36:37

alfa szczytuje

2012-02-16 00:33:45 - J.F.

moto.pl/MotoPL/1,88571,11097564,Rekordowa_sprzedaz_Alfy.html

Rok 2011 był dla Alfy Romeo mlekiem i miodem płynący. Wszystko za sprawą
Giulietty, która okazała się być hitem na wielu europejskich rynkach

Konkrety są następujące: w roku 2011 zarejestrowano około 80.000 samochodów
Giulietta w Europie, z czego 45% (ok. 35 000) w samych tylko Włoszech.
Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych Alfa Romeo Giulietta
osiągnęła we Francji (ok. 9 200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7 000 szt.)
oraz w Niemczech (ponad 6 300 szt.). W Polsce ?Alfiści? kupili 927
egzemplarze tego modelu, a marka Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o
38 proc


Phi ...



Re: alfa szczytuje

2012-02-16 23:53:02 - venioo@interia.pl

Bo AR to w gruncie rzeczy fajne samochody, nietuzinkowe, tylko trzeba
umiec o nie dbac. Pisze to z punktu widzenia bylego posiadacza AR 156.
Wbrew obiegowym opiniom nic mi sie nie psulo (ale fakt - duzo nie
jezdzilem), zonie sie podobal, zima odpalal, wnetrze bardzo ergonomiczne.
Jednak wloski design ma w sobie to cos...

--
venioo -> GG:198909



Re: alfa szczytuje

2012-02-17 11:57:30 - kamil

On 16/02/2012 22:53, venioo@interia.pl wrote:
> Bo AR to w gruncie rzeczy fajne samochody, nietuzinkowe, tylko trzeba
> umiec o nie dbac. Pisze to z punktu widzenia bylego posiadacza AR 156.
> Wbrew obiegowym opiniom nic mi sie nie psulo (ale fakt - duzo nie
> jezdzilem), zonie sie podobal, zima odpalal, wnetrze bardzo ergonomiczne.
> Jednak wloski design ma w sobie to cos...

Dbanie o elektrykę polega na regularnym smarowaniu przewodów bobrzym sadłem?




--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: alfa szczytuje

2012-02-17 22:21:50 - venioo@interia.pl

W dniu 2012-02-17 11:57, kamil pisze:
> On 16/02/2012 22:53, venioo@interia.pl wrote:
>> Bo AR to w gruncie rzeczy fajne samochody, nietuzinkowe, tylko trzeba
>> umiec o nie dbac. Pisze to z punktu widzenia bylego posiadacza AR 156.
>> Wbrew obiegowym opiniom nic mi sie nie psulo (ale fakt - duzo nie
>> jezdzilem), zonie sie podobal, zima odpalal, wnetrze bardzo ergonomiczne.
>> Jednak wloski design ma w sobie to cos...
>
> Dbanie o elektrykę polega na regularnym smarowaniu przewodów bobrzym
> sadłem?
>

Ja z elektryka zadnych problemow nie mialem. Ale znany jest problem z
olejem. Makaroniarze cos nie tak z czujnikiem zrobili i trzeba bylo stan
kontrolowac, jak spadl do polowy to dolewac. Bo jak poziom spadl do
konca miarki az sie zapalila kontrolka, to potrafilo panewki obrocic.
No i czestsze niz w innych markach serwisy rozrzadu (co 40tys.km) - z
wymiana wariatora ponad 700pln, zawieszenia...


--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html



Re: alfa szczytuje

2012-02-18 09:27:17 - Irokez

Użytkownik napisał w wiadomości
news:4f3ec4ed$1@news.home.net.pl...
> Ja z elektryka zadnych problemow nie mialem. Ale znany jest problem z
> olejem. Makaroniarze cos nie tak z czujnikiem zrobili i trzeba bylo stan
> kontrolowac, jak spadl do polowy to dolewac. Bo jak poziom spadl do konca
> miarki az sie zapalila kontrolka, to potrafilo panewki obrocic.
> No i czestsze niz w innych markach serwisy rozrzadu (co 40tys.km) - z
> wymiana wariatora ponad 700pln, zawieszenia...

To tyczy TS'ów
Ja miałem 2.4JTD i teraz z punktu posiadania japońskiego gw.na, benzyny 2.0
z bezpośrednim wtryskiem ten JTD był niedozajechania.
Dwumasa 200tyś na liczniku, w sumie tylko zawiecha nie wytrzymywała w 156
ciężaru silnika.
Pomijając zawiechę auto lepsze od obecnej japońskiej parodii. Żałuję zakupu
japończyka.

Pozdro

--
Irokez





Re: alfa szczytuje

2012-02-17 12:21:42 - DoQ

W dniu 16-02-2012 23:53, venioo@interia.pl pisze:
> Bo AR to w gruncie rzeczy fajne samochody, nietuzinkowe, tylko trzeba
> umiec o nie dbac. Pisze to z punktu widzenia bylego posiadacza AR 156.

Umieć o nie dbać tzn. co trzeba mu robić?
I to, że wymaga jakichś specjalnych czarów świadczy o jego trwałości czy
odwrotnie?


--
pozdr. Rzędzimir



Re: alfa szczytuje

2012-02-17 22:24:25 - venioo@interia.pl

W dniu 2012-02-17 12:21, DoQ pisze:
> W dniu 16-02-2012 23:53, venioo@interia.pl pisze:
>> Bo AR to w gruncie rzeczy fajne samochody, nietuzinkowe, tylko trzeba
>> umiec o nie dbac. Pisze to z punktu widzenia bylego posiadacza AR 156.
>
> Umieć o nie dbać tzn. co trzeba mu robić?

Zmieniac olej i rozrzad duzo czesciej niz w innych samochodach
produkowanych w tym samym okresie. Smarowac klamki przed zima

> I to, że wymaga jakichś specjalnych czarów świadczy o jego trwałości czy
> odwrotnie?
>

Nad tym nigdy sie nie zastanawialem. A ma to jakies znaczenie w
kontekscie poruszonego tematu? Trwalosc zapewnia ocynkowana karoseria.
(przynajmniej w 156)


--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html



Re: alfa szczytuje

2012-02-17 22:34:53 - DoQ

W dniu 17-02-2012 22:24, venioo@interia.pl pisze:
>> Umieć o nie dbać tzn. co trzeba mu robić?
> Zmieniac olej i rozrzad duzo czesciej niz w innych samochodach
> produkowanych w tym samym okresie. Smarowac klamki przed zima

Dużo częściej to znaczy jak często? I dlaczego wymagają tak częstych zmian?

>> I to, że wymaga jakichś specjalnych czarów świadczy o jego trwałości czy
>> odwrotnie?
> Nad tym nigdy sie nie zastanawialem. A ma to jakies znaczenie w
> kontekscie poruszonego tematu? Trwalosc zapewnia ocynkowana karoseria.
> (przynajmniej w 156)

Trwałość to nie tylko blacha.


--
pozdr. Rzędzimir



Re: alfa szczytuje

2012-02-17 23:59:15 - venioo@interia.pl

W dniu 2012-02-17 22:34, DoQ pisze:
> W dniu 17-02-2012 22:24, venioo@interia.pl pisze:
>>> Umieć o nie dbać tzn. co trzeba mu robić?
>> Zmieniac olej i rozrzad duzo czesciej niz w innych samochodach
>> produkowanych w tym samym okresie. Smarowac klamki przed zima
>
> Dużo częściej to znaczy jak często? I dlaczego wymagają tak częstych zmian?

Olej - trzeba wyczuc. Na pewno dolewac jak spadnie do polowy miarki, a
nie czekac az kontrolka zaswieci, bo wtedy czesto bedzie juz po silniku.
Rozrzad co 40tys.km. bo jak strzeli, to nie ma co zbierac, a lubi sobie
strzelic...
Teoria: bo sie zuzywaja szybciej, gdyz silnik TwinSpark jest wysokoobrotowy?

>
>>> I to, że wymaga jakichś specjalnych czarów świadczy o jego trwałości czy
>>> odwrotnie?
>> Nad tym nigdy sie nie zastanawialem. A ma to jakies znaczenie w
>> kontekscie poruszonego tematu? Trwalosc zapewnia ocynkowana karoseria.
>> (przynajmniej w 156)
>
> Trwałość to nie tylko blacha.
>
>

Na pewno. Ale w bardzo wielu przypadkach samochodow nieocynkowanych
mechanika przetrzymywala blache, ktora sie sypala na potege :)


--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html



Re: alfa szczytuje

2012-02-18 12:22:03 - Robert Rędziak

On Fri, 17 Feb 2012 23:59:15 +0100, venioo@interia.pl
wrote:

> Teoria: bo sie zuzywaja szybciej, gdyz silnik TwinSpark jest wysokoobrotowy?

Średnia prędkość tłoka wynosi około 20m/s. Sporo, ale wciąż w
granicach rozsądku. Tymczasem niektóre Hondy mają po 22-23m/s
i... jeżdżą bez fochów.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



Re: alfa szczytuje

2012-02-18 12:36:33 - DoQ

W dniu 17-02-2012 23:59, venioo@interia.pl pisze:

> Olej - trzeba wyczuc. Na pewno dolewac jak spadnie do polowy miarki, a
> nie czekac az kontrolka zaswieci, bo wtedy czesto bedzie juz po silniku.

Czyli źle zaprojektowany wskaźnik..?

> Rozrzad co 40tys.km. bo jak strzeli, to nie ma co zbierac, a lubi sobie
> strzelic...

Źle zaprojektowany mechanizm rozrządu...?

> Teoria: bo sie zuzywaja szybciej, gdyz silnik TwinSpark jest
> wysokoobrotowy?

Słabe materiały?
Hondy, Mitsubishi jak i w zasadzie wiele innych marek ma w ofercie
silniki wysokoobrotowe, często bardziej wysilone, które nie wymagają
nadzwyczajnego traktowania.

>> Trwałość to nie tylko blacha.
> Na pewno. Ale w bardzo wielu przypadkach samochodow nieocynkowanych
> mechanika przetrzymywala blache, ktora sie sypala na potege :)

Trudno stwierdzić co lepsze. Stanąć w polu z zerwanym rozrządem, czy
dojechać z zardzewiałą klapą?


--
pozdr. Rzędzimir



Re: alfa szczytuje

2012-02-19 02:30:06 - venioo@interia.pl

W dniu 2012-02-18 12:36, DoQ pisze:
> W dniu 17-02-2012 23:59, venioo@interia.pl pisze:
>
>> Olej - trzeba wyczuc. Na pewno dolewac jak spadnie do polowy miarki, a
>> nie czekac az kontrolka zaswieci, bo wtedy czesto bedzie juz po silniku.
>
> Czyli źle zaprojektowany wskaźnik..?

Raczej tak.

>
>> Rozrzad co 40tys.km. bo jak strzeli, to nie ma co zbierac, a lubi sobie
>> strzelic...
>
> Źle zaprojektowany mechanizm rozrządu...?
>

Po prostu trzeba wymieniac na czas i tyle. Podejrzewam, ze tu bardziej
chinska jakosc bardziej szkodzi i przeniesienie produkcji wszystkiego
do krajow 3go swiata, niz zle zaprojektowany silnik.

>> Teoria: bo sie zuzywaja szybciej, gdyz silnik TwinSpark jest
>> wysokoobrotowy?
>
> Słabe materiały?
> Hondy, Mitsubishi jak i w zasadzie wiele innych marek ma w ofercie
> silniki wysokoobrotowe, często bardziej wysilone, które nie wymagają
> nadzwyczajnego traktowania.
>

Nie wiem, nie mialem nigdy hondy i mitsu. W Alfie tam gdzie sie
zaczynalo czerwone pole to w innych samochodach sie konczyla skala na
obrotomierzu.

>>> Trwałość to nie tylko blacha.
>> Na pewno. Ale w bardzo wielu przypadkach samochodow nieocynkowanych
>> mechanika przetrzymywala blache, ktora sie sypala na potege :)
>
> Trudno stwierdzić co lepsze. Stanąć w polu z zerwanym rozrządem, czy
> dojechać z zardzewiałą klapą?
>
>

Tylko rozrzad jak na czas wymienisz to nie bedzie problemu. Podluznic
juz nie wymienisz (przynajmniej nie za porownywalna cene).


--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html



Re: alfa szczytuje

2012-02-19 14:36:37 - DoQ

W dniu 19-02-2012 02:30, venioo@interia.pl pisze:
>>> Rozrzad co 40tys.km. bo jak strzeli, to nie ma co zbierac, a lubi sobie
>>> strzelic...
>>
>> Źle zaprojektowany mechanizm rozrządu...?
> Po prostu trzeba wymieniac na czas i tyle. Podejrzewam, ze tu bardziej
> chinska jakosc bardziej szkodzi i przeniesienie produkcji wszystkiego
> do krajow 3go swiata, niz zle zaprojektowany silnik.

Ale przecież w innych markach te chińskie jakoś się nie zrywaja.

> Nie wiem, nie mialem nigdy hondy i mitsu. W Alfie tam gdzie sie
> zaczynalo czerwone pole to w innych samochodach sie konczyla skala na
> obrotomierzu.

Tzn. gdzie miałeś to czerwone pole?:)


--
pozdr. Rzędzimir



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS