polsprzeglo

Stefan Data ostatniej zmiany: 2012-01-12 00:54:02

polsprzeglo

2012-01-10 20:54:30 - Stefan

1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?




Re: polsprzeglo

2012-01-10 19:56:52 - to

begin Stefan

> 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
> połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
> np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

Tak.

> 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
> szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Tak.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-10 22:10:13 - Tomasz Pyra

On Tue, 10 Jan 2012 20:54:30 +0100, Stefan wrote:

> 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
> połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
> np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?
>
> 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
> szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Tak, jedno i drugie jest bardzo szkodliwe dla sprzęgła.
W ogóle jakakolwiek jazda na półsprzęgle, poza bardzo krótkim momentem
ruszania na I biegu, to tylko niepotrzebne jego niszczenie.



Re: polsprzeglo

2012-01-10 22:11:35 - AZ

On 2012-01-10, Stefan wrote:
> 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
> połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
> np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?
>
> 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
> szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?
>
Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
po co tak robic?

--
Artur
ZZR 1200



Re: polsprzeglo

2012-01-10 22:15:04 - DoQ

W dniu 10-01-2012 22:11, AZ pisze:

> Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
> po co tak robic?

Żeby opanować nadmiar mocy!


--
Paweł



Re: polsprzeglo

2012-01-10 21:28:51 - to

begin DoQ

> Żeby opanować nadmiar mocy!

Pewnie w jakimś potworze 1.9/2.0 TDI. ;)

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-10 22:31:54 - DoQ

W dniu 10-01-2012 22:28, to pisze:

>> Żeby opanować nadmiar mocy!
> Pewnie w jakimś potworze 1.9/2.0 TDI. ;)

Nieokiełznane stado njutonów ;)


--
Paweł



Re: polsprzeglo

2012-01-10 21:39:06 - to

begin DoQ

> Nieokiełznane stado njutonów ;)

Karzdy ma tysionc niutufff!!1 Szczegulnie po czipsie!!!1jeden

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-12 14:16:54 - gregor

W dniu 2012-01-10 22:11, AZ pisze:

> Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
> po co tak robic?
>

Ostatnio ktoś też mnie o to pytał i mówił, że w TV/bądź w gazecie było,
że ruszanie na 1 biegu bez gazu powoduje mniejsze zużycie paliwa

przy cenach ~6 zł ludzie popadają w paranoję

gregor



Re: polsprzeglo

2012-01-10 22:26:52 - RoMan Mandziejewicz

Hello Stefan,

Tuesday, January 10, 2012, 8:54:30 PM, you wrote:

> 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
> połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
> np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

Tak.

> 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
> szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Tak.

Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?


--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: polsprzeglo

2012-01-11 00:04:29 - Arbiter


Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał w wiadomości
news:5904927288$20120110222653@squadack.com...

> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?

Z Koliną gadasz?





Re: polsprzeglo

2012-01-11 00:20:43 - AZ

On 2012-01-10, Arbiter wrote:
>> Jak mo?na w ogóle wpa?? na takie pomys?y?
>
> Z Kolin? gadasz?
>
To nie Kolina, no chyba ze zainstalowalo slownik i astera na neostrade
zmienilo ;-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: polsprzeglo

2012-01-11 01:19:35 - RoMan Mandziejewicz

Hello Arbiter,

Wednesday, January 11, 2012, 12:04:29 AM, you wrote:

>> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?
> Z Koliną gadasz?

Każdy Stefan to Kolina? Myślisz, że neta od sąsiada pożyczył?

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: polsprzeglo

2012-01-11 10:37:28 - Tomasz Pyra

On Wed, 11 Jan 2012 01:19:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> Hello Arbiter,
>
> Wednesday, January 11, 2012, 12:04:29 AM, you wrote:
>
>>> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?
>> Z Koliną gadasz?
>
> Każdy Stefan to Kolina? Myślisz, że neta od sąsiada pożyczył?

Swoją drogą to się nazywa mieć markę - ktokolwiek by nie zadał glupiego
pytania, to od razu wszyscy myślą że to Kolina :)



Re: polsprzeglo

2012-01-11 10:56:46 - Artur Maśląg

W dniu 2012-01-11 10:37, Tomasz Pyra pisze:
> On Wed, 11 Jan 2012 01:19:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>
>> Hello Arbiter,
>>
>> Wednesday, January 11, 2012, 12:04:29 AM, you wrote:
>>
>>>> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?
>>> Z Koliną gadasz?
>>
>> Każdy Stefan to Kolina? Myślisz, że neta od sąsiada pożyczył?
>
> Swoją drogą to się nazywa mieć markę - ktokolwiek by nie zadał glupiego
> pytania, to od razu wszyscy myślą że to Kolina :)

Zdaje się, że tylko część tak myśli - Kolina nie ma monopolu na
głupie pytania. Kolejna część za to z Koliną dyskutuje, a później
się tłumaczy, że nie zauważyła.






Re: polsprzeglo

2012-01-11 13:27:07 - to

begin Artur Maśląg

> Zdaje się, że tylko część tak myśli - Kolina nie ma monopolu na głupie
> pytania. Kolejna część za to z Koliną dyskutuje, a później się
> tłumaczy, że nie zauważyła.

Nawet Kolina czasem podrzuci jakiś ciekawy link, nie widzę powodu, dla
którego nie można go skomentować...

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-11 14:07:35 - Stefan

W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?
>

No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie
ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.



Re: polsprzeglo

2012-01-11 14:17:12 - Dykus

Witam,

W dniu 2012-01-11 14:07, Stefan pisze:

> No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie
> ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

A dlaczego chcesz wciskać pedał sprzęgła podczas hamowania silnikiem?
Jeżeli samochód za mocno hamuje silnikiem na danym biegu (przy
puszczonym pedale sprzęgła) to wrzuć wyższy bieg - obroty spadną i
spadnie opór jaki stawia silnik.


--
Pozdrawiam,
Dykus.



Re: polsprzeglo

2012-01-11 17:24:08 - DoQ

W dniu 11-01-2012 14:07, Stefan pisze:
> W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?
> No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie

Dziwne, dość dawno ukończyłem kurs ale do dziś pamiętam jak instruktor
wbijał mi takie rzeczy do głowy, podobnie jak noga ze sprzęgła!

--
Paweł



Re: polsprzeglo

2012-01-14 20:06:31 - PiteR

na ** p.m.s ** DoQ pisze tak:

> Dziwne, dość dawno ukończyłem kurs ale do dziś pamiętam jak
> instruktor wbijał mi takie rzeczy do głowy, podobnie jak noga ze
> sprzęgła!

Dopiero dziś z filmiku o Syrence i dobrym złym\kierowcy dowiedziałem
się skąd wzieło się to głupkowate powiedzonko jazda na półsprzegle

a to ma być jazda na pół sprzęgła które zostało przekręcone.

--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98



Re: polsprzeglo

2012-01-11 23:07:05 - Tomasz Pyra

On Wed, 11 Jan 2012 14:07:35 +0100, Stefan wrote:

> W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?
>>
>
> No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie
> ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

Nie ma tak - praca sprzęgła w pozycji innej niż całokiwte wysprzęglenie
albo zasprzęglenie powoduje że strony tarczy trą o docisk i zamach.
A jak trą, to się to wszystko grzeje i zużywa.

Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też hamować
silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania prędkości
samochodu.



Re: polsprzeglo

2012-01-11 23:53:48 - to

begin Tomasz Pyra

> Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też
> hamować silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania
> prędkości samochodu.

A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;)

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-12 00:55:09 - AZ

On 2012-01-11, to wrote:
>> Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też
>> hamować silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania
>> prędkości samochodu.
>
> A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;)
>
Naprawic samochod?

--
Artur
ZZR 1200



Re: polsprzeglo

2012-01-12 00:02:05 - to

begin AZ

> Naprawic samochod?

Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości
nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-12 11:39:15 - Marcin N

W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
> begin AZ
>
>> Naprawic samochod?
>
> Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości
> nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
> na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.



Re: polsprzeglo

2012-01-12 12:32:43 - J.F

Użytkownik Marcin N napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
> begin AZ
>>> Naprawic samochod?
>
>> Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej
>> prędkości
>> nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z
>> kolei
>> na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

>Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.

Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej.
Dosc typowa roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2, czyli jak auto na 2
ma 850 rpm, to na 1 ma raptem 1700, a chocby nawet i 2000 - to ciagle
nie jest duzo.

Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
za sztywne, auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie.
Z kolei na 2 minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za
szybko.
Ba - wystarczy remont na gierkowce zeby i na jedynce bylo za szybko.

J.




Re: polsprzeglo

2012-01-12 20:58:43 - to

begin J.F

> Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa
> roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2,

Takiego to jeszcze nie widziałem.

> Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
> za sztywne, auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie. Z kolei na 2
> minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko.

o to właśnie chodzi.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-16 12:47:58 - Marcin 'Yans' Bazarnik

On 2012-01-12 21:58, to wrote:
> begin J.F
>
>> Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa
>> roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2,
>
> Takiego to jeszcze nie widziałem.

Nie będac aptekarzem, np:

1st 5.08
2nd 2.80
3rd 1.78

>> Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
>> za sztywne, auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie. Z kolei na 2
>> minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko.
>
> o to właśnie chodzi.

Kwestia samochodu i umiejętności operowanie pedałem.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: polsprzeglo

2012-01-16 12:16:53 - to

begin Marcin 'Yans' Bazarnik

> Nie będac aptekarzem, np:
>
> 1st 5.08
> 2nd 2.80
> 3rd 1.78

Co to za wehikuł? ;)

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: polsprzeglo

2012-01-16 13:54:30 - Marcin 'Yans' Bazarnik

On 2012-01-16 13:16, to wrote:
> begin Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>> Nie będac aptekarzem, np:
>>
>> 1st 5.08
>> 2nd 2.80
>> 3rd 1.78
>
> Co to za wehikuł? ;)

Tzn ma wyższe biegi również - nawet w sumie 6-c :-)

Skrzynia ZF GS6-53DZ z np. E46 330D

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: polsprzeglo

2012-01-10 23:41:11 - Adam Płaszczyca

Dnia Tue, 10 Jan 2012 20:54:30 +0100, Stefan napisał(a):

> 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
> połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
> np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

Tak.


> 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
> szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Tak

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: polsprzeglo

2012-01-11 17:45:59 - Bydlę

On 2012-01-11 14:07:35 +0100, Stefan said:

> A pytam sie bo slyszalem opinie

OK, więcej niż jedna.

> ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

I co ci odpowiedzieli, gdy ich zapytałeś dlaczego??
(i koto był?)


--
Bydlę




Re: polsprzeglo

2012-01-12 14:31:11 - Andrzej Lawa

W dniu 10.01.2012 20:54, Stefan pisze:
> 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
> połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
> np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

Tak. Samochody mają z reguły suche sprzęgła tarczowe i półsprzęgło
powoduje szybkie ścieranie się okładzin i wzrost temperatury.

Przy innych konstrukcjach sprzęgła (np. hydrokinetyczne, ewentualnie
cierne ale mokre) problemu może nie być lub być dużo mniejszy.

> 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
> szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Tak. I jest bezsensowne.

Swoją drogą ciekaw jestem, czy nie byłoby sensowne wprowadzenie do
konstrukcji samochodów napędu pełzającego - nieduży silnik elektryczny
napędzający koła podczas jazdy w korkach. Albo właśnie jakieś
hydrauliczne lub hydrokinetyczne przeniesienie momentu z silnika.

W wielu zatorach do napędu wystarczyłby... rozrusznik (pomijam jego
trwałość przy takim wykorzystaniu ;) )



Re: polsprzeglo

2012-01-12 00:54:02 - G Nowak

>> Nieokiełznane stado njutonów ;)
>
> Karzdy ma tysionc niutufff!!1 Szczegulnie po czipsie!!!1jeden

Jak to mowia you made my day. LOL ;)

--
Pozdr




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS