adaptacja akumulatora
2011-12-30 00:15:04 - megrimsNOSPAM@interia.pl
I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
adaptacji w module IBS.
Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
tam brednie.
No właśnie. Brednie? Czy jest coś na rzeczy.
BTW: usługa ta kosztuje 350 netto :D
Pytam z czystej inżynierskiej ciekawości.
O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
Ale akumulator? :o
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-29 23:18:17 - to
> No właśnie. Brednie? Czy jest coś na rzeczy. BTW: usługa ta kosztuje 350
> netto :D Pytam z czystej inżynierskiej ciekawości.
Fajna fucha, muszę się wkręcić w coś takiego. :D
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 00:35:10 - J.F.
> O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
> Ale akumulator? :o
Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
najblizsze 700 dni nie psul :-)
J.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 05:43:19 - Michał
> Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):
> > O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
> > Ale akumulator? :o
>
> Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
> najblizsze 700 dni nie psul :-)
>
> J.
Te liczniki są ustawiane na trochę więcej niz 700 dni i o zgrozo wydaje
się jednak one serio istnieją. pod Krakowem w Skawinie testują :)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 07:08:18 - megrimsNOSPAM@interia.pl
> Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):
>> O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
>> Ale akumulator? :o
>
> Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
> najblizsze 700 dni nie psul :-)
>
> J.
bingo
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 07:17:26 - P.B.
> Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
> parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
> tam brednie.
W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał Replace Baettery. Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się
akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.
--
Pozdrawiam,
Przemek
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 07:29:45 - PM
> fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
> wyświetlał Replace Baettery. Teraz podobnie jest w akumulatorach
> laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
> ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
> resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody
użytkownika
a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 10:45:51 - J.F
dyskusyjnych:jdjlpn$od6$1@mx1.internetia.pl...
>>(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie
>> fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
>> wyświetlał Replace Baettery. Teraz podobnie jest w akumulatorach
>> laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i
>> nawet po
>> ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać,
>> albo
>> resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
>i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody
>użytkownika
>a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.
Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
samochodach nie.
J.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 11:02:34 - Przemysław Czaja
> Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
> samochodach nie.
No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych
ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację
z tuszami do drukarek.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 11:14:00 - J.F
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:
>> Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
>> samochodach nie.
>No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych
>ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to
>sytuację z tuszami do drukarek.
Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na
godzine ?
Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
10 minut ?
To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora. I m.in. przy
kazdej okazji bedzie sobie aktualizowal rzeczywista pojemnosc. Wiec
zlosliwosc producenta tylko w tym ze sie da go latwo resetowac, albo
nie.
J.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-31 15:15:37 - nazgul
> Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ?
> Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
> 10 minut ?
>
> To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora.
a chip/program nie mógłby być w urządzeniu, a nie w aku?
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 08:19:44 - Czarek Daniluk
> Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOS...@interia.pl napisał(a):
>
> > Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
> > parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> > auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> > że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
> > tam brednie.
>
> W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
> po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
> fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
> wyświetlał Replace Baettery. Teraz podobnie jest w akumulatorach
> laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
> ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
> resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
> Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się
> akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.
>
> --
> Pozdrawiam,
>
> Przemek
ROTFL.
Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
utracony żywot ??
Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
napięcia.
Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)
Wyciąga się takie ogniwa - ładuje na zewnątrz i działają jeszcze
bdb :)
Tak mam zrobione zasilanie do:
- samochodu zdalnie sterowanego syna,
- wkrętarki 12V,
- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
na sezon :)
wszystko działa jak się należy :)
Pozdrawiam !
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 09:23:16 - 4CX250
news:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338ae@t16g2000vba.googlegroups.com...
>- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
>na sezon :)
I ty to pijesz?
:)
Marek
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 10:28:26 - Czarek Daniluk
> Użytkownik Czarek Daniluk
>
> >- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
> >na sezon :)
>
> I ty to pijesz?
> :)
>
> Marek
Piją to ledy z przodu i z tyłu :)
Ja piję ewentualnie jakieś piwo w celu uzupełnienia niedoborów
minerałów ;)
Prąd wsadzam w koszyk jak jadę wieczorem/po nocy, wtedy ze względu na
temperatury raczej pić mi się nie chce :)
Pozdrawiam !
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 10:32:01 - amos
> >- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
> >na sezon :)
>
> I ty to pijesz?
tzw napoj z pradem. Na jesienno-zimowe wycieczki jak znalazl :)
--
amos
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 10:47:28 - J.F
>Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
>utracony żywot ??
>Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
>napięcia.
>Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)
Moze teraz, dawniej bylo odwrotnie.
Ewentualnie ... jak jedno ogniwo jest do d*, to cala bateria jest do
d*.
J.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 08:23:56 - Chris
> W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
> ...................
> ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
> resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
Takie chipy występują też w tuszach i tonerach do drukarek, bronią się żeby
za grosze nie napełniać starych tylko kupować nowe z w ch...j kasy :)
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 09:21:29 - 4CX250
news:1r44z25eaqey5$.1g4mradso8gjx.dlg@40tude.net...
> W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
> po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
> fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
> wyświetlał Replace Baettery.
W smartach żadnych krzywych nikt nie wprowadza. Po wymianie aku należy po
prostu przeprowadzić kalibrację i tyle.
Polega ona na wskazaniu UPSowi poziomów napięć oraz mocy zmierzonych
miernikiem, wprowadzeniu ich wartości do odpowiednich rejestrów oraz na
koniec pełnego cyklu ładowania i rozładowania pod obciążeniem 30-60%. Wtedy
podczas rozładowania UPS sam kontroluje stan akumulatora i wprowadza sobie
odpowiednie wartości do pamięci.
Posiadam kilka takich upsów i kalibrowałem już wiele razy, nawet pod
akumulatory sporo pojemniejsze po 100Ah.
Zastanawiam się tylko po jakiego grzyba coś takiego w samochodach?
O ile udało im się dzięki temu wydłużyć żywotność aku w samochodzie?
A może nie o żywotność aku chodzi ale właśnie o zostawianą kasę w serwisie?
> Teraz podobnie jest w akumulatorach
> laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
> ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
> resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
W pamięci EEPROM jest zaszyta informacjia o cyklach ładowania. Trzeba
wyzerować.
Marek
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 09:49:56 - Robert_J
> parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> że jest nowy i będzie go lądował jak stary...
O kurde, to takie coś mogło mieć miejsce w sławetnym
tupolewie ;-). Dlatego nie wyszło mu lądowanie. Powinieneś
tym zainteresować szanowną komisję, bo niechybnie przeoczyli
ten wątek ;-))
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 18:18:53 - ToMasz
> Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
> parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
> tam brednie.
(...)
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje B+
do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie wie
jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma ten
porcesor...
ToMasz
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 19:14:47 - J.F
>a koledzy piszą jak przekupki na targu.
>Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
>B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
>wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
>ten porcesor...
Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem,
a procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma inteligentne
sterowanie energia.
A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest
sterowany CAN.
J.
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 20:11:38 - ToMasz
> Użytkownik ToMasz napisał w wiadomości
>> a koledzy piszą jak przekupki na targu.
>> Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
>> B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
>> wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
>> ten porcesor...
>
> Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
> procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma inteligentne
> sterowanie energia.
długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.
> A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
> CAN.
wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 20:43:59 - P.B.
> wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
> docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
> ToMasz
A widzisz jakikolwiek problem? Chciałbyś ciąć kabel? Teraz 400A DC tak się
mierzy:
elkom-serwis.com.pl/cegowe-uni-t/44--miernik-cegowy-uniwersalny-ut203-uni-t-acdc.html
--
Pozdrawiam,
Przemek
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-30 19:04:24 - Kuba (aka cita)
Użytkownik
news:jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl...
> Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
> I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
> stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
> adaptacji w module IBS.
W BMW niestety tak trzeba ...
Nie powiem Ci dlaczego, nie powiem Ci ile kosztuje programowanie, ale wiem,
ze jest wymagane w niektórych przypadkach.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł
Re: adaptacja akumulatora
2011-12-31 00:14:03 - Pszemol
news:jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl...
> Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
> I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
> stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
> adaptacji w module IBS.
A zdradzisz tajemnicę co to za auto i który rocznik/model?