Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

P Data ostatniej zmiany: 2010-11-02 09:44:48

Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

2010-11-02 07:31:25 - P

Witam

Peugeot 406 1997r.
Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt:
odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła
i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania)
Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy.

Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany.
Nie ma w ni grudek.

Czy to nie maglownica? :-(

Th in A





Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

2010-11-02 08:52:18 - AL

P pisze:
> Witam
>
> Peugeot 406 1997r.
> Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt:
> odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła
> i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania)
> Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy.
>
> Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany.
> Nie ma w ni grudek.
>
> Czy to nie maglownica? :-(
>
a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci
(zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i
'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili?

Jesli tak - to 90% pompa wspomagania

--
pozdr
Adam (AL)
TG



Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

2010-11-06 22:41:39 - DoQ

W dniu 2010-11-02 08:52, AL pisze:

> a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci
> (zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i
> 'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili?
> Jesli tak - to 90% pompa wspomagania

Pompa wspomagania ma stały wydatek a siłe wspomagania (jeśli jest
zmienna) reguluje elektrozawór w przekładni, więc nie bardzo widze
związek...


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach

2010-11-02 09:44:48 - redi

> Czy to nie maglownica? :-(
>
Dlaczego wymieniałeś płyn? Jaki był wcześniej wlany?
Podobny problem mają czasem golfiarze gdy wymienią płyn na zielony Febi,
który jest płynem gęstszym, mineralnym i wówczas z rana gdy jest zimno
ciężko wykonać pierwsze ruchy kierownicą. Jeszcze do niedawna oleje do
wspomagania można było rozróżniać po kolorach a teraz trzeba zwracać uwagę
na specyfikację producenta zanim się kupi i wleje do auta.

pozdr.
Radek





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS