Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 09:40:10 - Endriu nmp3(NOSPAM)@interia.pl
Czarek Daniluk zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
pompowtrysków.
Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to tylko
w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
Daniluk).
Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Oto dwa rysunki:
Common Rail
www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/08/255179811.jpg
oraz
Pompowtryskiwacze
www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg
Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
pompowtryskiwacze, czy to może inna para kaloszy ?.
I czy te wszystkie I: JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI
Common rail
pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
[...] Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI,
CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również zdecydował
się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach skonstruowanych jako
silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także generacja systemu.
[...].
To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
mają auta na pompowtryskach).
--
Pozdrawiam
Endriu
drendriu.ovh.org/
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 09:47:58 - Endriu nmp3(NOSPAM)@interia.pl
>Czarek Daniluk zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
>pompowtrysków.
>
>
>
> Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
> stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
> samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
> tylko w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
> katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
>
> Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
> montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
> Daniluk).
>
> Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
> zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
> iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
> Oto dwa rysunki:
>
> Common Rail
> www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/08/255179811.jpg
>
> oraz
>
> Pompowtryskiwacze
> www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg
>
> Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
> pompowtryskiwacze, czy to może inna para kaloszy ?.
> I czy te wszystkie I: JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy
> TDI
>
> Common rail
> pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
>
> [...] Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI,
> TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również
> zdecydował się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach
> skonstruowanych jako silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także
> generacja systemu. [...].
>
> To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> mają auta na pompowtryskach).
A jużchyba doczytałem chyba dobrze:
TDI to raczej pompowtryskiwacze (ale nie zawsze) reszta Common Rail. Widzę
że jedne i drugie wrażliwe na złe paliwo....
--
Pozdrawiam
Endriu
drendriu.ovh.org/
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 10:05:39 - J.F.
>Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
>zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
>iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Hm, chyba nie jest. Tez maja tam elektroniczne sterowanie.
Ogolnie wiadomo ze diesel wymaga po pierwsze wysokiego cisnienia
wtrysku, ktore zapewnia lepsze odparowanie paliwa, oraz precyzyjnego
sterowania dawkami. I VW najwyrazniej osiagalo wystarczajaco dobre
parametry w praktyce, mimo ze p-w maja drobra wade - z natury rzeczy
cisnienie jest dostepne tylko przez czesc cyklu pracy, potem tloczek
nie jest naciskany.
A reszta od wykonania zalezy. Klienta nie interesuje teoria, tylko ile
auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa
CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac
tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana.
No i co ile trzeba je wymieniac :-)
>Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
>pompowtryskiwacze, czy to może inna para kaloszy ?.
Mysle ze podobnie. No chyba ze zamiast zapychania dziurek we
wtryskiwaczach bedzie zapychanie pompy.
>To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
>mają auta na pompowtryskach).
Literek zabraknie.
J.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:03:59 - R2r
> [...] Klienta nie interesuje teoria, tylko ile
> auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa
> CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac
> tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana.
> No i co ile trzeba je wymieniac :-)
>
SŁYSZAŁEŚ różnicę między PW a CR? ;-)
--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 15:25:10 - Przembo
news:ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl...
> W wątku Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt. kolega omega fan oraz
> Czarek Daniluk zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
> pompowtrysków.
>
> Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
> stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
> samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
> tylko w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
> katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
> Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
> montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
> Daniluk).
Ciekawe co by wynikło z tego sprawdzenia, Mercedes nie kupował silników VW
:)
> Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
> pompowtryskiwacze, czy to może inna para kaloszy ?.
Oba systemy są bardziej wrażliwe od VP, to jest pewne.
> To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> mają auta na pompowtryskach).
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze
są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla
odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37)
wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone
tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Pozdr
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 17:11:40 - Bugatti
> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko
symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który
jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol
nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.
> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL itd.), z
CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
> Pozdr
Pozdr.
--
Bugatti
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 18:01:35 - Przembo
news:ib6i7p$kl0$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Użytkownik Przembo
>> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
>> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
>> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
>> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
> Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko
> symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który
> jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol
> nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
> internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.
To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem
nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są
tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze
raz...
>> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
>> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
> Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
> oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
> itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny
przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
Pozdr
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 18:18:21 - Bugatti
> Użytkownik Bugatti napisał w wiadomości:
>> Użytkownik Przembo
>>> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
>>> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
>>> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
>>> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
>> Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko
>> symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który
>> jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol
>> nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
>> internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.
>
> To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem
> nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW
> są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze
> raz...
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie bagaźnika
od oznaczeń kodowych silnika.
>>> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
>>> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
>> Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
>> oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
>> itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
>
>
> Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś
> piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
Endriu spytał:
(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach
a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME
oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z
tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI NIE da
się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc zrobiłeś Endriowi
wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to co odróźnia ten silnik
od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia _kodowe_ silnika (które
podałem ripsotując na twój post) a nie miłosierny napis TDI.
Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o
oznaczenie kodowe.
> Pozdr
Pozdr.
--
Bugatti
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 19:53:08 - Przembo
news:ib6m4p$nf6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Użytkownik Przembo napisał w wiadomości:
>> Użytkownik Bugatti napisał w wiadomości:
>>> Użytkownik Przembo
>>>> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
>>>> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
>>>> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie
>>>> TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
>>> Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest
>>> tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest
>>> diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie
>>> silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego
>>> silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o
>>> tym ile ma PS.
>> To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem
>> nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku
>> VW są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl
>> jeszcze raz...
> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie
> bagaźnika od oznaczeń kodowych silnika.
A o coś innego mogło chodzić? Cytat z pierwotnego posta:
JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI
>>>> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
>>>> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
>>> Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
>>> oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
>>> itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
>> Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś
>> piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
> Endriu spytał:
> (Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach
> a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME
> oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z
> tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI
> NIE da się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc
> zrobiłeś Endriowi wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to
> co odróźnia ten silnik od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia
> _kodowe_ silnika (które podałem ripsotując na twój post) a nie
> miłosierny napis TDI.
> Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o
> oznaczenie kodowe.
Może masz i racje że o to mu chodziło, tylko trzeba jeszcze ten kod
pozyskać, z dokumentami jest różnie, w polskim DR brak danych, a szukanie
numerów silnika z lustereczkiem nie zawsze jest proste. Lepiej wiedzieć
czego się w danych latach spodziewać i jak rozróżnić poszczególne silniki.
Pozdr
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 20:08:56 - Karolek
>
> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
> zawsze są to silniki VW),
Nie zawsze.
Nie tylko VW stosuje/stosowalo PD.
> w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
>
> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
W przypadku VW to tak.
--
Karolek
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:00:38 - R2r
> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
> zawsze są to silniki VW)
A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:07:19 - Waldek Godel
> A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
> Toż to są silniki VW :-)
od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:22:03 - R2r
> Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):
>
>> A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
>> Toż to są silniki VW :-)
>
> od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
> Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.
>
3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR)
ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser,
Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy
jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to
nie CR.
--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:24:49 - Waldek Godel
> 3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR)
> ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser,
> Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy
> jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to
> nie CR.
VW, VM, co za różnica, klient i tak to łyknie
en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:32:15 - R2r
> Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):
>
>> A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
>> Toż to są silniki VW :-)
>
> od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
> Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.
>
Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
www.autowizja.pl/page.php?323
SILNIK, UKŁAD JEZDNY
Pod maską Dodge'a znajdujemy dwulitrowy turbodoładowany silnik
wysokoprężny. Po amerykańskim samochodzie spodziewalibyśmy się raczej
sześciocylindrowego benzyniaka z automatem, ale z myślą o rynkach
europejskich koncern Chryslera przygotowuje modele w kooperacji z
producentami z Europy. Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, jest to
dobrze znana jednostka 2.0 TDI od Volkswagena, tu oznaczona jako CRD.
Jego parametry - 140 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego...
Zapewniam, że to rozwiązanie istnieje nie od wczoraj. :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:43:10 - Waldek Godel
> Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
> www.autowizja.pl/page.php?323
tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 00:48:33 - R2r
> Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a):
>
>> Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
>> www.autowizja.pl/page.php?323
>
> tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
> dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
> Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?
>
Nie tylko Avenger, ale - jeśli pamiętasz - ja nie o tym, lecz o tym, że
nieprawdą jest, że Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze
oznaczenie TDI.
--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 09:00:49 - Czarek Daniluk
> Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):
>
> > A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
> > Toż to są silniki VW :-)
>
> od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
> Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.
Od niedawna - ładują 2,0 TDI i na dodatek jeszcze te felerne wersje z
wycierającym się napędem pompy oleju :D Kolega kupił takiego Jeep
Compass i wymieniał motor bo się zatarł był :)
Pozdrawiam !!
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 20:00:44 - Przembo
napisał(a):
> W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:
>> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
>> zawsze są to silniki VW)
> A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
> Toż to są silniki VW :-)
Dzięki za czujnośc, choć za szybko uciąłeś, dalej pisałem też o Fordzie i
Mitsu :) Wiem, że VAGowskie diesle są w innych markach... niech będzie że
miało być niemal zawsze zamiast zawsze :)
Pozdr
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 15:54:43 - Wojciech Smagowicz [ZIWK]
> Stad te? dalsze pytania - czy znajdzie si? jaki? grupowy szpec który poda
> zalety/wady uk?adu Common Rail wzgl?dem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
> iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Zalety CR
- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
- mniejsze obciążenia dynamiczne dla układu rozrządu napędzającego pompę
WC w porównaniu z napędem pompowtryskiwaczy.
Tolerancja na marne paliwo - podobna.
Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
> To auta z silnikami sterowanymi uk?adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> maj? auta na pompowtryskach).
Pompowtryski TDI
Cała reszta oznaczeń z (TDI włącznie) to Common Rail - mówię o obecnych
nowych silnikach.
--
Wojciech Smagowicz
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 15:57:27 - Waldek Godel
> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
> spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
że co???????????
Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)
> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
>
Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 16:09:33 - J.F.
>> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
>>
>Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
>głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.
Glowice czy tylko walek ?
A daje sie jeszcze wymienic koncowki wtryskow, czy juz tylko cale
[pompo/CR] wtryskiwacze ?
No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
rozkreca sie ja mozolnie.
J.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-09 21:49:48 - jerzu
>No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
>sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
>rozkreca sie ja mozolnie.
Mogę Ci podesłać manuala serwisowego do dilników CR Renaulta, 180
stron. Mnie się nie chciało szukać.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 18:42:09 - Wojciech Smagowicz [ZIWK]
> Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
>
>> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
>> spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
>
> że co???????????
> Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
> zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
> spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)
>
Cytując za Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH:
- Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON
(1-4mm3), która przygotowując komorę spalania może poprawić sprawność
spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:
- ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych
reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania,
- zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu,
- szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają
ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie).
>> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
>>
>
> Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
> głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.
Ale ja piszę pod kątem obsługi przez Kazia co to śrubokrętem i taśmą
izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią druciarstwa
--
Wojciech Smagowicz
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-16 10:28:10 - J.F.
> Cytując za Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH:
> - Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę
> ON (1-4mm3), która przygotowując komorę spalania może poprawić
> sprawność spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących
> efektów:
Hm, 4mm^3 ... przy 2000rpm i 4 cylindrach to juz bedzie 16cm^3 na
minute, litr na godzine, mam nadzieje ze po rozgrzaniu spada :-)
J.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 16:10:40 - J.F.
>Zalety CR
>- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
>wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
>spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
>dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
>temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
>Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?
J.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 16:12:56 - Waldek Godel
> Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?
Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 16:34:35 - J.F.
>Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):
>> Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?
>
>Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.
Tam oprocz krzywki jest jeszcze kabelek.
Mozna miec tylko watpliwosci co do zakresu mozliwych katow pompowania.
J.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 17:38:01 - Bugatti
> Zalety CR
> - Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
> spalania,
Wtrysk pilotowy nie może zawirowywać powietrze - on ma za zadanie lepiej
wymieszać ON z powietrzem poprzez wstępne pogrzanie przestrzeni spalania.
Żaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze
spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wcześniej
przez kąt usadowienia zaworu i kanału ssącego i ich kształt....(już nie
mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym)
> 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
Jest jeden wtrysk główny (maininjection)
> dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właśnie redukuje NOx,
poprawia cichobieżność (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje
wibracje ukł. krobowo-tłokowego.
> temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Temperaturę spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. Zaś przed
nim jest afterinjection, który dopala cząstki stałe
(*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczą najczęściej silników CR II
generacji.
Pozdr.
--
Bugatti
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 20:15:55 - Karolek
> Common Rail
> www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/08/255179811.jpg
>
Tak to jest CR.
> oraz
>
> Pompowtryskiwacze
> www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg
>
To tez jest CR, a nie PD.
> Czy do Common Rail jest tak samo wra?liwy na paliwo z?ej jako?ci jak
> pompowtryskiwacze, czy to mo?e inna para kaloszy ?.
> I czy te wszystkie I: JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI
>
Tak samo wrazliwe.
> To auta z silnikami sterowanymi uk?adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> maj? auta na pompowtryskach).
Pytasz o oznaczenia na tylnych klapach bagaznikow?
Jak tak to nie ma takich oznaczen wyrozniajacych systemy wtryskowe.
Czasami na ciezarowych maja napisane Common Rail.
--
Karolek
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 20:27:49 - Endriu nmp3(NOSPAM)@interia.pl
>> www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg
>>
>
> To tez jest CR, a nie PD.
A to może jakiś rysunek z instalacją PD znajdziesz ?.
--
Pozdrawiam
Endriu
drendriu.ovh.org/
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 20:36:22 - Karolek
>>> Pompowtryskiwacze
>>> www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg
>>>
>>
>> To tez jest CR, a nie PD.
>
> A to mo?e jaki? rysunek z instalacj? PD znajdziesz ?.
>
>
jcwinnie.biz/wordpress/?p=2718
--
Karolek
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-07 21:29:02 - Czarek Daniluk
> W w?tku Wymiana ko?a dwumasowego. Jaki koszt. kolega omega fan oraz
> Czarek Daniluk zapodali tez? o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
> pompowtrysk?w.
>
>
>
> Zadzwoni?em do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywi?cie mechanik
> stwierdzi?, ?e je?eli chodzi o Mercedesa to pompowtrysk?w nie montowano w
> samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by co? takiego montowano to tylko
> w modelach oko?o lat 1997-1999 (m?wi? ?e trzeba by to sprawdzi? w
> katalogach - mocno w?tpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
Według książek w Eklasie W210 były 3 rodzaje zasilania w silnikach diesla:
1. Rozdzielaczowa pompa sterowana elektronicznie,
2. Rzędowa pompa sterowana elektronicznie,
3. Wtrysk common rail.
Pompowtryskiwacze to może i były, ale moim zdaniem w żadnym osobowym
mercedesie ;) w ciężarowych napewno, a jak w dostawczych, nie wiem.
Pozdrawiam !
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 08:37:00 - omega_fan
> stwierdzi?, ?e je?eli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
> samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by co? takiego montowano to tylko
> w modelach oko?o lat 1997-1999 (mówi? ?e trzeba by to sprawdzi? w
> katalogach - mocno w?tpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
Niezly mechanik ktory nie ma pojecia jakie byly uklady w samochodach,
ktore serwisuje... Mercedes NIGDY nie stosowal pompowtryskiwaczy w
swoich samochodach osobowych.
Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
2010-11-10 09:02:43 - Czarek Daniluk
> Niezly mechanik ktory nie ma pojecia jakie byly uklady w samochodach,
> ktore serwisuje... Mercedes NIGDY nie stosowal pompowtryskiwaczy w
> swoich samochodach osobowych.
To tylko i wyłącznie świadczy o profesjonaliźmie ASO ;)
Pozdrawiam !!