[vectra a] spadek mocy
2010-11-22 13:06:13 - butterfly
Od jakiegoś czasu obserwuję wyczuwalny spadek mocy. Zapewne NIE jest to
związane z paliwem, filtrami itd gdyż zostały one wymienione a spadek mocy
obserwuję zarówno podczas jazdy na gazie jak i na benzynie. Wwymieniłem
kable, świece i tłumiki (środkowy i końcowy). Zawór EGR - zaślepiony.
Ciśnienie na cylindrach jednakowe - ok 14.
Gdzie szukać przyczyn?. Praktycznie rozpędzenie Vectrydo prędkości powyżej
120 jest niemożliwe a jesli juz to na bardzo długim odcinku. Jakis czas temu
wyskoczyło mi kilka razy check engine ale wówczas kodów błędu nie sczytałem
i juz ich nie ma.:(
Nie zauwazyłem też jakiegoś znaczącego zwiększenia zużycia paliwa.. Chyba
przy ruszaniu odczucie mam takie jakby ciut szarpało.
Co dalej? Sonda?.
Re: spadek mocy
2010-11-22 13:22:44 - Mateusz
Sondę można łatwo i szybko samemu przemierzyć omomierzem.
Re: [vectra a] spadek mocy
2010-11-22 22:40:29 - Tomasz Pyra
> Witam
> Od jakiegoś czasu obserwuję wyczuwalny spadek mocy. Zapewne NIE jest to
> związane z paliwem, filtrami itd gdyż zostały one wymienione a spadek
> mocy obserwuję zarówno podczas jazdy na gazie jak i na benzynie.
> Wwymieniłem kable, świece i tłumiki (środkowy i końcowy). Zawór EGR -
> zaślepiony. Ciśnienie na cylindrach jednakowe - ok 14.
> Gdzie szukać przyczyn?.
W tym modelu to chyba lubi paść czujnik położenia przepustnicy - w
niektórych silnikach dostępny osobno, w niektórych razem z przepustnicą,
ale nie pamiętam jak się wtedy zachowuje check engine.
Jeżeli chodzi o sondę, to ta raczej daje efekty jak silnik pracuje na
biegu jałowym, albo pod stałym obciążeniem.
Jeżeli byłby to problem adaptacji spowodowany uszkodzeniem sondy, to
przy takich silnych objawach check engine raczej zapaliłby się na stałe.
Adaptacje pewnie też się da skasować odłączając na pół godziny akumulator.
Zacząłbym od sprawdzenia czy rozrząd się nie przestawił.
A potem sprawność układu mierzącego ilość powietrza przez sprawdzenie
AFR na stacji diagnostycznej - wtedy podejrzane są czujnik położenia
przepustnicy, czujnik podciśnienia w kolektorze i czujnik temperatury
powietrza (jeżeli jest).
Z układu WN została Ci jeszcze cewka - ale to by raczej objawiało się
niepaleniem na wszystkie cylindry i byłoby słychać.
Bo reszta już jest zdublowana w instalacji LPG.