Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

CUT_INZ Data ostatniej zmiany: 2010-11-30 18:54:50

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczen...

2010-11-29 16:51:59 - CUT_INZ

Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?



Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 16:37:12 - to

begin CUT_INZ

> Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
>
> Pytanie pierwsze:
> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

No przecież sam napisałeś, że tak się stało...

> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

Pewnie można, bo dlaczego nie? Ale generalnie, to przeczytaj umowę.

--
ignorance is bliss



Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 17:46:23 - CUT_INZ

W dniu 29-11-2010 17:37, to pisze:

>> Pytanie pierwsze:
>> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
>
> No przecież sam napisałeś, że tak się stało...

Po prostu obawiam się, że poduchy w ogóle nie działają.



Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 19:14:08 - bratPit


> Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
> prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
>
> Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
>
> Pytanie pierwsze:
> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
> (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
> komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a
za mała na poduszki,

> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

pewnie tak,

brat




Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 19:56:47 - Kuba (aka cita)


Użytkownik bratPit napisał w wiadomości
news:id0qhh$dac$1@inews.gazeta.pl...
>
> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a
> za mała na poduszki,
>

pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne


>> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
>
> pewnie tak,

i słowo pewnie jest tu bardzo na miejscu.

W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w
krawężnik przy parkowaniu i TU stwierdziło wade fabryczną i odmówiło
wypłaty.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 20:15:59 - bratPit

>> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze
>> a za mała na poduszki,
>>
>
> pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
> Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne

eee no jak?
nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma
oddzielony,
zależy od rozwiązania,
nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania
elementów bezpieczeństwa,
tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w
zależności od kąta uderzenia,
Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie
0,4g*

brat

*Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKŁ




Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 20:50:40 - Kuba (aka cita)


Użytkownik bratPit napisał w wiadomości
news:id0u5h$qch$1@inews.gazeta.pl...
>>> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze
>>> a za mała na poduszki,
>>>
>>
>> pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
>> Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne
>
> eee no jak?
> nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma
> oddzielony,
> zależy od rozwiązania,
> nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania
> elementów bezpieczeństwa,
> tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w
> zależności od kąta uderzenia,
> Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie
> 0,4g*


patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki
(z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu,
drugi w poprzek.
Żadnych innych czujników.

Pojawia sie graniczne przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i
napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki.
W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli
czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same
napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc,
wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne).
Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie
odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 21:09:53 - bratPit


> Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie
> przypieszenie
> odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.

hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej
istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,

brat




Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 21:56:27 - 'Tom N'

bratPit w :

>> Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie
>> przypieszenie
>> odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.

> hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
> tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej
> istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,



[...]
Podstawowe funkcje sterownika to:

ocena w chwili wypadku siły uderzenia oraz podjęcie decyzji o detonacji
poduszki i/lub napinaczy pasów. W pamięci sterownika zanotowane zostaną dane
o sile i kącie uderzenia oraz wszystkie inne dostępne dane, w zależności od
oprogramowania tzw. Crash record. [...]

--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]



Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-29 22:00:27 - Tomasz Pyra

W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze:
> Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
> prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
>
> Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
>
> Pytanie pierwsze:
> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

Jest to możliwe.
Zależy np. od kąta uderzenia - poduszki czołowe mogą nie odpalać jeżeli
przeciążenie zadziała pod nieczołowym kątem, natomiast napinacze jak
najbardziej.

Może być też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystają z różnych
czujników, albo mają inne progi zadziałania.

> (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
> komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

Oczywiście niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo
jest niesprawna.
To już trzeba rozebrać, sprawdzić połączenia elektryczne (bo może być
np. wlutowany rezystor).

> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

Raczej tak.



Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-30 00:39:12 - CUT_INZ

W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:

>
>> (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
>> komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)
>

Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił -
tak utrzymują.



Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-30 01:02:53 - Tomasz Pyra

W dniu 2010-11-30 00:39, CUT_INZ pisze:
> W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:
>
>>
>>> (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
>>> komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)
>>
>
> Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił -
> tak utrzymują.

Jeżeli im nie ufasz to ciężka sprawa.
W zasadzie pozostaje tylko próbne odpalenie - może niekoniecznie samych
poduszek, ale trzeba by podłączyć zamiast poduszek sprzęt pomiarowy,
zasymulować sygnały wypadku i sprawdzić czy sterownik odpala poduszki.
Potem sterownik trzeba programowo przywrócić do poprzedniego stanu.

Nie wiem czy w jakimkolwiek serwisie są w stanie tego dokonać. Raczej
wszyscy bazują na podłączeniu komputera i self-teście sterownika.
Jeżeli sterownik nie zgłasza błędów, to zakłada się że jest sprawny.




Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpie...

2010-11-30 18:54:50 - Michał

> Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
> prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
>
> Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
>
> Pytanie pierwsze:
> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
> (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
> komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

W instrukcji do starego renaulta miałem że poduchy przy ponad 40km/h są
odpalane, poniżej tej prędkości tylko napinacze. (które też są odpalane
przy dachowaniu), od jakiej prędkości nie wiem, ale na pewno ~8km/h tyłem
(w ścianę) nie są - a to już prędkość przy której czujnik wstrząsu daje
info o wypadku - i dał.

Nigdy mi nie wypaliły przy uderzeniach w krawężniki, za to raz się
zawiesiło całe sterowanie zawieszeniem (mocne uderzenie najpierw
zewnętrznymi kołami, podrzucenie auta i uderzenie wewnętrznymi),
po czym komputer przestał kontrolować poślizg i trzeba było samemu ;)

przy mniejszych się nie wieszało. Jedyne co auto po tym musi zrobić to
poustawiać na nowo klapki nawiewu, uderzenie prawą stroną włączało
lodowaty nawiew,a klimatronik to potem z 15 sekund zbierał.


> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
tego nie wiem.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS