140,5 tys. egz. wyniosło we wrześniu rozpowszechnienie płatne tygodnika WPROST. Wg danych opublikowanych przez ZKDP rozpowszechnienie WPROST wzrosło o 15,7 proc. w stosunku do września 2011 r. i było najwyższe wśród tygodników opinii.
Za WPROST we wrześniowym zestawieniu uplasowały się m.in. „Newsweek Polska": 137,4 tys. egz. (wzrost o 9,9 proc.), „Gość Niedzielny": 135,6 tys. egz. (wzrost o 0,1 proc.), „Uważam Rze. Inaczej pisane": 130,4 tys. egz. (spadek o 8 proc.), „Polityka": 130,2 tys. egz. (spadek o 1,2 proc.) oraz „Gazeta Polska": 61,3 tys. egz. (spadek o 13,5 proc.).
W okresie od stycznia do września średnie rozpowszechnienie płatne razem WPROST wyniosło 130 803 egzemplarze i było o 11,12 proc. wyższe niż w pierwszych trzech kwartałach 2012 r.
Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze dystrybuowane w samolotach, hotelach i restauracjach.
WPROST pozostaje także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w okresie od stycznia do października 2012 r. wynosiły 107,05 mln zł i były o 20 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku 2011.
WPROST jest również najczęściej cytowanym, a co za tym idzie – najbardziej opiniotwórczym - polskim tygodnikiem. W październiku inne media powoływały się na publikacje WPROST 170 razy – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów pt.: „Najbardziej opiniotwórcze media w październiku 2012”. W tym samym czasie „Newsweek Polska” cytowano 140 razy, a „Politykę” - 115. W sumie od początku roku media powoływały się na publikacje tygodnika WPROST ponad 1900 razy. Raporty Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu). Nie uwzględniają natomiast cytowań w tzw. „przeglądach prasy”.
*****
Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest od Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Michał Kobosko, a dla tygodnika piszą m.in. Anna Gielewska, Michał Majewski, Paweł Reszka, Sylwester Latkowski, Andrzej Stankiewicz, Piotr Śmiłowicz, Magdalena Rigamonti, Zofia Wojtkowska, Piotr Najsztub, Cezary Michalski, Tomasz Jastrun, Krzysztof Daukszewicz.