TUnŻ „WARTA” S.A i HDI-Gerling Życie TU S.A. połączyły siły. Powstały w ten sposób podmiot będzie jednym z liderów polskiego rynku ubezpieczeń na życie.
- Dla nas to szansa na zbudowanie spółki, której wielkość będzie odpowiadała naszym ambicjom i pozycji jaką ma towarzystwo majątkowe – powiedział Jarosław Parkot, prezes zarządu TUnŻ „WARTA” S.A i TUiR „WARTA” S.A.
W osiągnięciu tego celu pomoże jasna strategia. Priorytetem jest wzrost znaczenia w portfelu ubezpieczeń ze składką regularną. W 2014 r. roku kluczem do sukcesu spółki ma być sprzedaż ubezpieczeń grupowych i rozwój współpracy typu bancassurance. Stopniowo ma się rozwijać sprzedaż ubezpieczeń indywidualnych.
Nowa firma, nowa jakość
Zdobyciu nowych grup klientów ma sprzyjać gruntownie zmodyfikowana w ostatnim czasie oferta spółki.
- Przygotowując się do połączenia wypracowaliśmy zupełnie nową, prostą i przejrzystą paletę ubezpieczeń na życie. Ich nowoczesna i elastyczna konstrukcja jest w pełni zgodna z najlepszymi praktykami rynkowymi. To oznacza, że naszym agentom dostępnym na terenie całej Polski łatwo będzie dobrać ubezpieczenie adekwatne do potrzeb klienta – mówi Jarosław Parkot.
Oczywiście, te same wysokie standardy spełniają oferty przygotowywane specjalnie dla partnerów biznesowych spółki. Jej bogate doświadczenia pozwalają stworzyć niemal dowolny program ubezpieczeniowy. Na przykład w połowie roku Warta i Orange wprowadziły unikatowy - nie tylko w Polsce, ale i na skalę europejską - program ubezpieczenia aparatu dla klientów korzystających z telefonu na kartę. Do tej pory takie oferty otrzymywali tylko klienci abonamentowi.
- To jeden z wielu przykładów, że jesteśmy otwarci na nowe pomysły i nie boimy się innowacji – mówi Jarosław Parkot.
Celem spółki jest zapewnienie klientom usług jak najwyższej jakości. Dlatego wraz z połączeniem, wszyscy klienci mogą zgłaszać roszczenia z polis na życie przez internet. Wypełnienie specjalnego formularza na stronie www.warta.pl i dosłanie odpowiednich dokumentów tą drogą pozwoli szybko zająć się sprawą klienta. Do tej pory taką możliwość mieli tylko ubezpieczeni w Warcie.
Pewność klientów
Połączenie TUnŻ „WARTA” S.A. i HDI-Gerling Życie TU S.A i zostało zarejestrowane przez Sąd 30 grudnia 2013 r. Powstały w wyniku połączenia podmiot będzie działał pod nazwą Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie „WARTA” S.A.
- Wierzę, że to dobra decyzja dla nas wszystkich. Warta to marka znana Polakom od wielu lat i rozpoznawalna. To oznacza, że klientom nie trzeba nas przedstawiać – argumentuje Jarosław Parkot.
W skład władz TUnŻ „WARTA” S.A. wszedł cały zespół menedżerski kierujący dotąd obydwiema łączącymi się firmami. Jarosław Parkot jest prezesem Zarządu, a wiceprezesami spółki pozostają: Paweł Bednarek, Maciej Friedel, Krzysztof Kudelski, Hubert Mordka, Jarosław Piątkowski, Rafał Stankiewicz i Witold Walkowiak.
Procedura połączenia odbyła się zgodnie z zaakceptowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego planem połączenia. Oczywiście, wszystkie posiadane przez klientów obu spółek umowy pozostają ważne i gwarantują im nieprzerwaną ochronę ubezpieczeniową.