Już od ponad pół roku reklamodawcy sieci Adkontekst mają możliwość korzystania z remarketingu (retargeting). Dzięki tej opcji targetowania możliwe jest dotarcie z dedykowanym komunikatem marketingowym do osób, które odwiedziły już wcześniej witrynę reklamodawcy. Retargeting w Adkontekst. dostępny jest w kilku opcjach. Oprócz kierowania przekazu do internautów, którzy odwiedzili stronę (podstronę) reklamodawcy, można przypominać się wszystkim klientom, którzy kliknęli w reklamę, a także wykluczyć osoby, które złożyły już zamówienie. Oprócz tego ciekawym wariantem retargetingu, szczególnie dla klientów walczących o zasięg, jest dostępna w Adkontekst emisja reklam z wykluczeniem dotychczasowych użytkowników. Dzięki temu marketer może skierować kampanię tylko do nowych odbiorców. Dokładnie określenie zasad emisji ograniczone jest jedynie wyobraźnią i strategią reklamodawcy.
Opcja retargetowania to obok geolokalizacji, targetowania na kategorie tematyczne lub witryny kolejna z udostępnionych przez Adkontekst metod doprecyzowania emisji kampanii reklamowych. Analizy kampanii prowadzonych z wykorzystaniem remarketingu pokazują, że dzięki niemu można nawet trzykrotnie poprawić wyniki prowadzonych działań reklamowych. Ponadto korzystanie z retargetingu umożliwia marketerom optymalizację kosztów działań marketingowych dzięki temu, że reklama dociera tylko do klientów, którzy już wcześniej wyrazili zainteresowanie ofertą.
Retargeting w Adkontekst
Statystyki jakościowe ruchu uzyskanego dzięki retargetingowi są dużo lepsze niż w przypadku kampanii wykorzystujących standardowe metody targetowania. Przeciętny użytkownik pozyskany na stronę w wyniku działań remarketingowych 3 razy dłużej przebywa na stronie reklamodawcy, ogląda o 36% więcej stron w ramach swojej wizyty, ma niższy o blisko 20% współczynnik odrzuceń i prawie 4 razy częściej dokonuje konwersji.
Więcej o retargetingu i metodach targetowania w Adkontekst na stronie:
http://www.adkontekst.pl/reklamodawcy/jak-to-dziala/targetowanie#q6