Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-12-05

A A A POLEĆ DRUKUJ

Ranking marek finansowych w social media w 2012

Ranking marek finansowych w social media  w 2012 roku wg Interactive Research Center oraz Ciszewski MSL Financial Communications

W roku 2012 zdecydowanym liderem opinii Internautów w segmencie bankowym były marki Alior Banku, w segmencie ubezpieczeniowym PZU. Najczęściej rekomendowanymi instytucjami był ING Bank Śląski - marka, która najefektywniej wykorzystywała potencjał reklamowy serwisu YouTube - oraz Allianz.

Internauci dyskutują o produktach i markach finansowych głównie wtedy, gdy mają trudność ze spłatą zadłużenia bankowego lub uszkodzonym podczas stłuczki samochodem. Dlatego kontekst dyskusji dotyczącej marek bankowych i ubezpieczeniowych jest najczęściej negatywy.

Uwagę Internautów przyciągają jednak także nowości i innowacje, które są ważnym czynnikiem pozytywnie wpływającym na popularność i zaangażowanie Internautów w dyskusję o markach i produktach finansowych. W roku 2012 wśród produktów bankowych największe poruszenie w sieci wywołała technologia PayPass oraz nowe interfejsy serwisów bankowości elektronicznej. Wzrost zainteresowania użytkowników Internetu markami finansowymi wywołują też kreatywne kampanie reklamowe – np. ING – oraz istotne wydarzenia branżowe jak przejęcie Kredyt Banku przez Santander czy rebranding PZU. Wyraźny wzrost zainteresowania tematyką finansową odnotowano także w związku ze sprawą Amber Gold. 

Takie są główne wnioski z raportu „Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku” przygotowanego przy współpracy Interactive Research Center i Ciszewski MSL Financial Communications. Jest to pierwsza z cyklu pogłębionych analiz, integrująca dane dotyczące dyskusji prowadzonej przez Internautów w mediach społecznościowych na tematy związane z branżą bankową i ubezpieczeniową oraz dane na temat aktywności banków na portalach Facebook.com i YouTube.com. W ramach raportu analizie poddane zostały wszystkie marki banków aktywne w mediach społecznościowych.

 

Wyniki raportu zostały zaprezentowane w siedzibie Ciszewski MSL Financial Communications, podczas spotkania inaugurującego cykl Trendy Financial Communications. Ideą cyklu jest stworzenie think tanku skupiającego najlepszych praktyków komunikacji w branży finansowej oraz niezależnych partnerów merytorycznych, takich jak Interacive Research Center czy Dom Badawczy Maison.

 

„Codzienne kontakty z największymi firmami z branży finansowej, naszymi klientami, utwierdzają nas w przekonaniu, że konieczne jest stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń oraz prezentacji najlepszych case’ów komunikacyjnych z Polski i świata. Dlatego zdecydowaliśmy się zainaugurować cykl spotkań Trendy Financial Communications” - mówi Paweł Tomczuk, Dyrektor Zarządzający i współzałożyciel Ciszewski MSL Financial Communications.

Raport „Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku” jest podsumowaniem rocznej dyskusji i aktywności instytucji finansowych w social media. Zawiera syntetyczne zestawienie najbardziej popularnych i najczęściej rekomendowanych marek, uwzględniające zarówno dyskusję Internautów (UGC) w sferze Earned Media, jak również oficjalne działania komunikacyjne i reklamowe prowadzone na platformach Facebook i YouTube.

 

***

Ciszewski MSL Financial Communications to pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej firma wyspecjalizowana w doradztwie i działaniach komunikacyjnych dla firm z branży finansowej, usług profesjonalnych, nieruchomości oraz w zakresie relacji inwestorskich, komunikacji podczas fuzji i przejęć. Oferuje usługi z zakresu doradztwa w zakresie strategii komunikacji, public relations, komunikacji kryzysowej, public affairs komunikacji wewnętrznej, komunikacji marketingowej, social media i Internet. Zdobyła wyróżnienia w konkursie Złotych Spinaczy i zakwalifikowana do finału SABRE Awards. Od grudniu 2011 roku jest częścią MSLGROUP, czwartej największej na świecie siec agencji PR, należącą do sieci Publicis Groupe. Więcej informacji na: www.ciszewskifc.pl

 

Interactive Research Center to agencja specjalizująca się w badaniach i konsultingu marketingowym w obszarze digital i interactive. Głównym obszarem działalności firmy jest realizacja badań marketingowych i społecznych w mediach interaktywnych, opracowywanie strategii obecności marki w Internecie, bieżący konsulting dot. Social Media oraz rozwój narzędzi badawczych w obszarze interactive oraz mobile. Agencja prowadzi działania na obszarze Europy Środowo-Wschodniej, Rosji i Niemiec. Więcej informacji na: www.ircenter.com.

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS