Niecały miesiąc przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2011/2012 rusza najnowsza kampania reklamowa Allegro „Powrót do szkoły”. Lider rynku e-commerce w Polsce będzie w ten sposób zachęcał do zrobienia szkolnych zakupów tam, gdzie są one prostsze i wygodniejsze - na www.szkola.allegro.pl. Kampania wystartowała 8 sierpnia i potrwa do 5 września.
Nieubłagalnie dla milionów dzieci i młodzieży zbliża się 1 września, czyli początek nowego roku szkolnego. Powrót do szkoły to również czas intensywnych zakupów, zwłaszcza dla rodziców. Zatłoczone centra handlowe nie zachęcają do odwiedzin, a lista szkolnych sprawunków jest długa. Lepiej oszczędzić czas, energię i pieniądze robiąc zakupy w Internecie, na www.allegro.pl, do czego zachęca najnowsza kampania reklamowa serwisu. Na dedykowanej stronie www.szkola.allegro.pl można obejrzeć dwa 52 sekundowe spoty reklamowe wyprodukowane na potrzeby kampanii. Główne role grają w nich dzieci w wieku wczesnoszkolnym i gimnazjalnym, oraz motyw przewodni kampanii - przedmioty niezbędne uczniom w nowym roku szkolnym – od tornistrów, piórników i zeszytów po komputery, buty i odzież. Na stronie znajduje się także lista „Top 10”, czyli linki do aukcji przedmiotów dziecięciu najpopularniejszych wśród młodzieży marek.
Poza serwisem Allegro kampania billboardowa i video obejmie wszystkie największe serwisy i portale oraz sieci reklamowe w polskim Internecie. Kampania jest widoczna m.in. w dużych portalach internetowych takich jak: Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl oraz sieciach ARBO, IDMnet i Evolution Media Net. Kampania ma również silne wsparcie w social mediach (Facebook, Twitter, Nasza-Klasa) oraz na kanale YouTube.
Za kreację, scenariusz i nadzór artystyczny odpowiada Dział Marketingu Grupy Allegro, który jest pomysłodawcą kampanii. Realizacja odbyła się przy współpracy z domem produkcyjnym f25. Za wybór i zakup mediów online odpowiedzialny jest Dział Marketingu Grupy Allegro.