Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-05-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jak wspomóc pisanie wniosków unijnych

150x110

Wiele firm otrzymało już  dotacje unijne i wiele jeszcze skorzysta z tej możliwości. Ci, którzy mieli okazję pisać wniosek wiedzą, jak ciężko zredagować właściwą treść, szczególnie jeśli pisany on jest z udziałem  kilku osób lub firm. Serwis Projektino, służący do organizacji zadań i zarządzania projektami, został niedawno wykorzystany jako pomoc do pisania takiego podania. A efekt? Tylko pogratulować.

W tworzenie wniosku zaangażowanych było kilka firm z USA i Polski – m.in. Semper OMNI i Club Tuki. Już sam początek okazał się problematyczny, gdyż możliwości płynnej komunikacji były ograniczone, chociażby przez różne strefy czasowe. Jednak skorzystanie z Projektino pozwoliło na skuteczne zaplanowanie prac oraz łatwą komunikację. Oto wybrane funkcje, które przydały się w wymienionym przykładzie:

- sprawne i łatwe założenie projektu w serwisie oraz zaproszenie współpracujących nad wnioskiem osób pozwoliło na zwiększenie zaangażowania uczestników we wspólny projekt

- przejrzystość danych osobowych takich jak dane kontaktowe czy zdjęcie profilowe ułatwiają komunikację i kontakt między użytkownikami 

- stała kontrola nad wydarzeniami w projekcie dzięki funkcji Feed – widzimy kto i w jaki sposób angażuje się w realizację wspólnego celu

- zapisywanie plików  w projekcie – użytkownicy unikają w ten sposób przesyłania między sobą dużej ilości plików, w których łatwo z czasem się pogubić- notyfikacje na e-mail pozwalają na szybką reakcję na zadane pytania lub zaistniałe problemy

- prowadzenie dyskusji dzięki funkcji Messages, w której można komentować wątki, a całość tematu jest przejrzysta i łatwa do odnalezienia

- łatwe włączenie nowej osoby do projektu bez konieczności przesyłania wielu e-mail, w celu wprowadzenia w zagadnienia – wystarczy zapoznanie się z wszystkimi wydarzeniami w projekcie dzięki funkcji Feed.

Powyższe funkcjonalności to tylko kilka przykładów, które najbardziej pomogły firmom w uporządkowaniu współpracy i treści podczas pisania wniosku. Ważnym jest, aby do zadania podejść w sposób jak najbardziej zorganizowany, z wykorzystaniem możliwości komunikacyjnych oraz z podstawową wiedzą o kierowaniu projektami. Korzystając z programów do zarządzania takimi zadaniami, jakim jest Projektino, należy pamiętać o przypisaniu poszczególnych obszarów odpowiedzialności, np. biznesowych, technicznych, merytorycznych.

„Korzystanie z serwisu Projektino podczas pisania wniosku okazało się dobrym wyborem. Dla osób, które wcześniej nie korzystały z tego rodzaju programów, zapoznanie się z aplikacją zajęło dosłownie kilka minut dzięki intuicyjnemu interfejsowi. Łatwość obsługi to duży plus, który wpłynął na naszą współpracę oraz przyczynił się do sukcesu. Doskonały podgląd wszystkiego co się działo w projekcie oraz łatwe sposoby komunikacj to z pewnością funkcje, które przyczyniły się do wspólnego osiągnięcia założonego celu” – powiedział Rafał Olszowski, współwłaściciel Semper OMNI.

Serwis sprawdził się w przypadku prowadzenia prac związanych ze wspólnym przygotowaniem wkładu do wniosku o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Zaznaczyć warto, że serwis wykorzystywany jest również do innych, nietypowych zadań. W kwietniu tego roku dzięki inicjatywie serwisu bezkartek.pl, kilku autorów rozpoczęło grupowe redagowanie książki w Projektino, a możliwości serwisu i wspólne zaangażowanie pozwoliły na napisanie już pięciu rozdziałów. O wydaniu książki będzie można wkrótce dowiedzieć się ze stron Projektino.com, bezkartek.pl oraz z mediów internetowych.

Dla osób, które zainteresowane są możliwościami oraz rozwojem serwisu Projektino, zachęcamy do odwiedzenia profilu firmy na Facebooku. Dla zainteresowanych cyklicznie przygotowywane są ciekawe promocje, dzięki którym za darmo można korzystać z serwisu lub wygrywać ciekawe nagrody.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS