Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP, PGM) opublikował korektę prognozy skonsolidowanych wyników finansowych na 2013 rok. Według skorygowanej prognozy, zysk brutto Grupy na koniec 2013 r. wyniesie 5 mln 946 tys., a EBITDA osiągnie wartość 6 mln 826 tys.
EBITDA będzie wyższa od prognozowanej wcześniej o prawie 70 proc., zysk brutto aż o 156 proc.
|
Korekta prognozy na okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2013 roku stanowiąca nową prognozę |
Prognoza na okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2013 roku przekazana w dniu 27 marca 2013 roku |
|
Zmiana % |
|||
|
|||
Przychody ze sprzedaży |
62 916 |
76 624 |
- 18 |
EBIT |
6 054 |
2 982 |
+ 103 |
EBITDA |
6 826 |
4 028 |
+ 69 |
Zysk (strata) brutto |
5 946 |
2 325 |
+ 156 |
Nowa prognoza wyników finansowych została sporządzona na bazie uzyskanych efektów redukcji kosztów, optymalizacji procesów biznesowych, usprawnienia procesu zarządzania i koncentracji działań na głównych aktywach.
Znaczna poprawa rentowności Grupy Kapitałowej Emitenta w stosunku do danych prezentowanych w prognozie opublikowanej w marcu br. wynika z faktu wyższych niż zakładane efektów synergii procesów biznesowych oraz aktualnej koniunktury gospodarczej. Czynniki te umożliwiły obniżenie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej.
Niższy od prognozowanego poziom przychodów wynika w głównej mierze z konsekwentnej eliminacji nierentownych linii biznesowych (m.in. zawieszenia wydawania miesięcznika FILM), jak i ze zmian (spadku przychodów) w segmencie gospodarki, w którym funkcjonują główne aktywa grupy. Według szacunków Starlinka, faktyczne przychody magazynów z reklam w I półroczu br. wyniosły o 15,2 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei ZenithOptmedia Group prognozuje, że w całym br. realna wartość reklamy w magazynach zmaleje w skali roku o 21 proc. Na poziom przychodów wpływa również celowe ograniczenie obrotu realizowanego w transakcjach barterowych, mających neutralny wpływ na wyniki operacyjne.
Zarząd Grupy konsekwentnie realizuje strategię rozwijania głównych aktywów oraz ograniczania działalności pobocznych i nierentownych. Z końcem listopada zdecydował m.in. o wygaszeniu serwisu Sport24.pl oraz poinformował o planowanej konsolidacji drukarni z innym podmiotem branżowym i potencjalnym wyjściu z tej inwestycji.