Wśród 955 milionów osób zarejestrowanych na serwisie społecznościowym Facebook, 65% ma ponad 35 lat. Statystyczny użytkownik ma 38 lat, a najszybciej rosnącą grupą demograficzną są kobiety w wieku powyżej 55 lat. Najstarsza jest 101-letnia Amerykanka. Czy Wasza babcia też jest na Facebooku?
Paradoksalnie, serwis założony przez Marka Zuckenberga powstał z myślą o studentach Harvardu. Konto mogli założyć tylko uczniowie tego uniwersyteu, więc w domyśle Facebook funkcjonował jako miejsce elitarne. Obecnie tylko 9% użytkowników to osoby w wieku od 18 do 25 lat, a więc potencjalni studenci. Portal, będący niegdyś albumem braci uczelnianej, stał się ulubionym miejscem w sieci dla ludzi bez względu na wiek i pochodzenie.
W samej tylko Polsce na Facebooka wchodzi prawie 14 mln internautów, czyli 70% wszystkich użytkowników sieci. Oznacza to, portal ten przegonił w tej klasyfikacji Youtube.com i zajmuje drugie miejsce w rankingu domen, zaraz po Google.pl. Statystyki podbija starsze pokolenie, które zasiadło do komputerów. 47% pięćdziesięciolatków na świecie regularnie korzystających z Internetu, ma profil na serwisach społecznościowych. Średnio co drugi dzień sprawdza go 38% z nich, a 20% dodało tę czynność do swojej codziennej rutyny.
Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Portret typowego, szarego użytkownika Facebooka przeszedł ewolucję. Zamiast nieopierzonego studenta, mamy do czynienia z dojrzałą osobą w średnim wieku. Zamiast kanału czysto towarzystkiego – ze świetnym polem do marketingu i PR-u. Połowa polskich konsumentów przed zakupem szuka informacji o produkcie w sieci, z czego prawie ¾ z nich jest na Facebooku. Dobry sprzedawca musi być tam, gdzie jego potencjalny klient. Fan page marki to obecnie absolutna konieczność.”
Dojrzałość użytkowników Facebooka to zdecydowany atut serwisu i żyzna gleba dla marketerów. Osoby powyżej 25-ego roku życia najczęściej mają świadomość pieniądza i szukają miejsca, gdzie mogliby go ulokować. Odpowiednio zasiany plon, czyli przemyślana kampania reklamowa na Facebooku może przynieść rzesze nowych zaufanych odbiorców, a co za tym idzie – znaczne profity finansowe.
365 PR to należąca do GRUPY 365 NET dynamicznie rozwijająca się multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce, opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje nowoczesne narzędzia promocji marki - jaki elektroniczne biura prasowe oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku socila media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku.
http://www.facebook.com/365pr