Więcej reklamy w internecie
Rynek reklamy internetowej w 2002 r. wart 33 mln zł
Skala zeszłorocznego wzrostu z grubsza zgodna jest z przewidywaniami specjalistów z branży e-reklamy sprzed 12 miesięcy. Oznacza ona, że w internetowej reklamie nadal trudno o kokosy, zarazem jednak widać, że ten młody jeszcze rynek stopniowo nabiera znaczenia. Zwiększenie wydatków na reklamę online to według autorów opracowania wynik m.in. wzrostu zaufania reklamodawców do takiej formy promocji. Jak podaje IDMnet, największymi reklamodawcami w polskojęzycznym internecie są m.in.: operatorzy telefonii komórkowej i stacjonarnej (Era GSM, Plus GSM, Telekomunikacja Polska, Netia), banki (m.in. BPH PBK, Lukas Bank, mBank) oraz producenci samochodów (Fiat, Peugeot i Volvo). Najbardziej popularną formą e-reklamy pozostają tradycyjne bannery reklamowe oraz mailing.
Jak szacuje IDMnet, w polskim rynku wirtualnej reklamy największy udział miał w ubiegłym roku portal Onet.pl (35 proc.), na drugim miejscu zaś był portal Wirtualna Polska (18 proc.).
Rynek reklamy internetowej w 2002 r. wart 33 mln zł
Inne
Dołącz do dyskusji: Więcej reklamy w internecie