Vectra ma 770 tys. abonentów, telefonia z największym wzrostem
Na koniec III kwartału br. sieć kablowa Vectra miała w sumie 770 tys. abonentów, czyli o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Najdynamiczniej rosnącą usługą operatora jest telefonia stacjonarna, mająca dotychczas najmniej klientów.
Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry, wzrost liczby ogólnej klientów spółki, tłumaczy zarówno przejmowaniem przez nią mniejszych operatorów, jak i rozbudową sieci, co ma miejsce m.in. w Warszawie, gdzie Vectra sporo inwestuje po zakupie w 2009 roku lokalnego operatora Spray.
Najliczniejszą usługą operatora jest oczywiście telewizja kablowa, z której na dzień 30 września br. korzystało w sumie 739 tys. klientów, o 0,14 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie liczba klientów telewizji cyfrowej wzrosła o 27,6 proc. do 287 tys. Oznacza to, że do DTV podłączonych jest już 38,8 proc. abonentów usługi telewizyjnej Vectry.
Drugie miejsce pod względem liczby klientów zajmuje usługa stacjonarnego dostępu do internetu, która na koniec III kwartału miała 268 tys. abonentów, notując wzrost o 13,08 proc. Sieć posiadała też 532 użytkowników usługi internetu mobilnego, którego rok temu nie było w ofercie.
Najdynamiczniej rosnącą usługą Vectry jest jednak telefonia stacjonarna. Liczba jej abonentów wzrosła w ciągu roku o 41,82 proc. i na koniec września br. wyniosła 78 tys.
Dołącz do dyskusji: Vectra ma 770 tys. abonentów, telefonia z największym wzrostem