TVN stracił dużo z reklam
W maju odnotowano znaczący spadek wydatków na reklamę telewizyjną
Najwięcej straciła stacja TVN, w maju odnotowała spadek o 45 mln 749 tysięcy zł w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym (wpływy z reklamy wyniosły w maju 2004 r. - 119 mln 902 tys. zł, maj 2003 r. - 165 mln 652 tys.). Polsat zarobił o 41 mln 908 tys. zł mniej (w maju 2004 r. wpływy wyniosły 123 mln 792 tys., w maju 2003 r. - 165 mln 701 tys.). Straty, aczkolwiek proporcjonalnie mniejsze, poniosły również stacje TVN 7 i TV 4. Zyskała natomiast telewizja publiczna. Stacja TVP 1 powiększyła wpływy o 2 mln 459 tys. zł (maj 2004 - 169 mln 768 tys., maj 2003 - 167 mln 310 tys. zł). TVP 2 zwiększyła wpływy o 4 mln 150 tys. (maj 2004 r. - 96 mln 090 tys. zł, maj 2003 r. - 91 mln 940 tys. zł).
Na pierwszym miejscu pod względem wydatków reklamowych znalazły się "napoje" (czyli: piwo, soki, napoje, wody gazowanie i niegazowane) - wpływy z reklam wyniosły 78 mln 209 tys. Na drugim miejscu znalazły się systemy telekomunikacyjne (operatorzy telefonii komórkowej) z kwotą 58 mln 750 tys. zł, na trzecim produkty mleczne (serki, jogurty, mleko) - 30 mln 461 tys. zł.
Największym majowym reklamodawcą jest firma Procter & Gamble, która wydała na reklamę telewizyjną 22 mln 457 tys. zł). Paradoksalnie wzrosła liczba reklamodawców w telewizji; w maju b.r. było ich 363, w ubiegłym roku 311.
TVN
Dołącz do dyskusji: TVN stracił dużo z reklam