Telewizja Polska nie rezygnuje z „The Voice of Poland”, format wróci za rok
Jesienią TVP2 pokaże siódmą odsłonę muzycznego talent show „The Voice of Poland”. Format doczeka się kontynuacji w przyszłym roku, mimo wcześniejszych rozważań na temat jego zakończenia - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Nie zarzyna się kury znoszącej złote jajka - wyjaśnia Marcin Wolski, szef Dwójki.
„The Voice of Poland” to holenderski format Talpy, obecny w TVP2 od jesieni 2011 roku. Producentem wykonawczym jest firma Rochstar.
Poprzedni szef Dwójki Maciej Chmiel rozważał zakończenie emisji programu i zastąpienie go nowym autorskim formatem rozrywkowym. Miałby on być wymyślony specjalnie dla TVP2 i produkowany wewnętrznie przez Telewizję Polską. W lutym przyznał nawet w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że ma już projekt takiego talent-show.
- Oczywiście, jestem świadomy ryzyka, bo łatwiej jest prowadzić rozmowę z producentem na poziomie formatu licencjonowanego, który sprawdził się na 40 rynkach światowych. Trudniej będzie wykonać takie widowisko od zera. Chciałbym jednak, żeby telewizja była retortą, w której spotykają się ludzie obdarzeni zmysłem kreacji i wiedzą producencką - wyjaśniał nam wtedy Maciej Chmiel.
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Telewizja Polska jest zadowolona z programu „The Voice of Poland” i nie zamierza kończyć jego produkcji na siódmym sezonie. - Nie będziemy rezygnować z dobrych i sprawdzonych formatów - usłyszeliśmy w TVP. Prawdopodobnie show nadal będzie emitowany raz w roku.
Nasze ustalenia potwierdza obecny dyrektor Dwójki Marcin Wolski, który na początku lipca zastąpił na tym stanowisku Macieja Chmiela.
- Zły byłby to gospodarz, który zarzynałby kurę, znoszącą złote jajka, albo - co gorsza - oddawał ją w prezencie konkurencji - odpowiada na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl o kontynuację „The Voice”.
Przypomnijmy, że w sobotę 3 września br. stacja rozpocznie emisję siódmej edycji „The Voice of Poland”, w którym uczestników oceniać będą Maria Sadowska, Andrzej Piaseczny, duet Tomson i Baron oraz debiutująca w programie Natalia Kukulska.
Szóstą edycję muzycznego show oglądało średnio 2,17 mln widzów, co przełożyło się na 14,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 15,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Szósta seria talent-show miała o 240 tys. oglądających więcej niż emitowana rok wcześniej piąta edycja.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska nie rezygnuje z „The Voice of Poland”, format wróci za rok