SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół

W maju br. o ponad połowę więcej niż rok wcześniej zarobiły z reklam magazyny „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party”. Natomiast wpływy reklamowe „Polityki” spadły o jedną trzecią.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji te przychody były wyższe o 10,5 proc., a same wydatki na autopromocję wzrosły o 20,2 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam. W gorę „Super Express”

Wśród czołowych czasopism największy wzrost wpływów reklamowych w skali roku zanotował „Świat Kobiety” (Bauer) - 80,1 proc. Z kolei „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) zarobiło z reklam o 57,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 54,8 proc.

>>> „Tele Tydzień” i „Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

O nieco ponad połowę więcej niż w maju ub.r. zarobiły na reklamach „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - dokładnie o 49,1 proc., oraz „Gala” (G+J Polska) - o 41 proc.

>>> Rynek pism people: „Gala” przed relaunchem ze sprzedażą poniżej 60 tys. egz.

Trochę mniejsze niż rok wcześniej wpływy reklamowe zanotowały „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 3 proc., „Claudia” (G+J Polska) - o 0,9 proc., oraz „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - 3,4 proc. Natomiast „Polityka” cennikowo zarobiła z reklam aż o 35,6 proc. mniej niż w maju ub.r.

>>> W górę „Gazeta Polska” i „Gość Niedzielny”, „Newsweek” stracił 40 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  V.2011 V.2010
Newsweek Polska 14 188 070 zł 14 469 576 zł
Tele Tydzień 11 774 211 zł 7 607 886 zł
Twój Styl 10 368 802 zł 6 955 268 zł
Wprost 8 518 700 zł 7 599 701 zł
Viva! 6 961 014 zł 7 172 533 zł
Party 6 688 489 zł 4 250 856 zł
Claudia 6 663 247 zł 6 722 964 zł
Polityka 6 302 172 zł 9 789 770 zł
Gala 5 919 824 zł 4 199 569 zł
Świat Kobiety 4 898 080 zł 2 719 428 zł
Przyjaciółka 4 716 004 zł 4 882 691 zł
monitorowane tytuły razem 255 637 692 zł 232 720 462 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 275 983 913 zł 249 651 897 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 20 346 221 zł 16 931 435 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
czyli jednak marketingowcy będą mieli wzięcie.
Bo porównując tygodniki opinii z zestawienia
Newsweek Wprost i Polityka, zyski reklam nie występują w tej kolejności jak ilość ich sprzedaży w szt.;].
0 0
odpowiedź
User
Smile
Cyt."Tele Tydzień i Życie na Gorąco liderami czytelnictwa''.Ale się czytelnicy naczytali.Aż głowa boli.
0 0
odpowiedź
User
andyd
a ile zarobiło Uważam Rze?
0 0
odpowiedź