Staropolanka zmienia opakowania i rozpoczyna kampanię
Pod koniec kwietnia wchodzą na rynek odnowione wody mineralne sprzedawane pod markami Staropolanka, Staropolanka 2000 i Staropolanka Zdrój.
Ich premierze towarzyszy przygotowana przez agencję pnd futura kampania reklamowa obejmująca między innymi telewizję (billboardy sponsorskie przed pogodą i sportem w TV3 Poznań, Wrocław, Katowice oraz w TVN24), outdoor (Polska południowo-zachodnia, Poznań, Warszawa), prasę konsumencką i handlową, a także szereg materiałów BTL. Hasłem kampanii jest: "Staropolanka. Bogactwo naturalne", natomiast nowym claimem marki - określenie "Minerały z Gór Stołowych". Całość prac koncepcyjnych, projektowych i wykonawczych w ramach kampanii jest dziełem pnd futura.
Staropolanka zdecydowała się na kompleksową przebudowę architektury marki, pod którą sprzedawane są od ponad stu lat naturalne wody mineralne ze źródeł w Polanicy Zdroju. Produkty Staropolanki znajdują się wśród kilku najbardziej popularnych w Polsce w swojej kategorii, marka nie miała jednak dotychczas wyrazistego przesłania ani spójnej komunikacji marketingowej.
Poprzedzone szczegółową analizą segmentu wód mineralnych prace nad strategią komunikacji zaowocowały w pierwszym etapie podjęciem decyzji o głębokim redesignie opakowań. Za strategiczny cel agencja uznała poszerzenie i "odmłodzenie" grupy docelowej, unowocześnienie niesionego przez markę przekazu - przy jednoczesnym zachowaniu naturalnego charakteru i tradycyjnych wartości marki.
W efekcie Staropolanka otrzymała nowy, atrakcyjnie wyglądający i poręczniejszy kształt butelek, wyróżniający się charakterystycznym falowanym gripem. Następnie agencja zaprojektowała od podstaw wszystkie etykiety dla trzech najważniejszych produktów: Staropolanki, Staropolanki 2000 i Staropolanki Zdrój. Zadanie polegało nie tylko na odświeżeniu wizerunku marki, nadaniu jej wyrazistości, dynamiki i prestiżu, ale także na precyzyjnym oznaczeniu i rozróżnieniu produktów wewnątrz marki, aby ułatwić klientowi identyfikację właściwego produktu na półce. W pracach projektowych postawiono między innymi na kodowanie kolorystyczne, które pozwala rozróżnić produkty gazowane od niegazowanych, a także rozpoznać wody średniozmineralizowane (Staropolanka), wysokozmineralizowane (Staropolanka 2000) i źródlane (Staropolanka Zdrój). Celem projektowym było również eksponowanie naturalności, prozdrowotności produktów marki. Akcentowano również zbilansowany kompleks minerałów i wyjątkowo interesujący smak Staropolanek – podano w komunikacie.
Kampania launchingowa będzie trwała dwa miesiące, na okres letni producent Staropolanek, Zespół Uzdrowisk Kłodzkich S.A., planuje kolejne działania reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Staropolanka zmienia opakowania i rozpoczyna kampanię