SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sopot Hit Festiwal stracił widzów, ale nie dał szans konkurencji

Druga edycja Sopot Hit Festiwalu, która odbyła się w miniony weekend, miała mniej widzów niż zeszłoroczna pierwsza edycja imprezy. Spadek widowni nie był jednak duży, a Dwójka w czasie transmisji koncertów z Opery Leśnej zdecydowanie pokonała konkurencję.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że średnia oglądalność organizowanego przez TVP 2 i Radio Eska Sopot Hit Festiwalu 2009 wyniosła 3,2 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 26,85 proc. w grupie 4+ i 28,28 proc. w komercyjnej 16-49.

Największą popularnością cieszył się drugi dzień imprezy (sobota 8 sierpnia), podczas którego wybierano "Zagraniczny Hit Lata 2009". Zgromadził on 3,25 mln widzów, dając stacji odpowiednio 29,21 proc. i 32,48 proc. udziału w rynku. Pierwszy dzień festiwalowy (plebiscyt na "Polski Hit Lata 2009") oglądało 3,12 mln osób (udział w 4+ wyniósł 27,34 proc.), zaś trzeci (jubileuszowy koncert Budki Suflera) - 3,2 mln widzów (23,91 proc.)

Rok temu Sopot Hit Festiwal trwał jedynie dwa dni (nie było koncertu jubileuszowego) i miał nieco większą widownię. Zgromadził przed telewizorami bowiem średnio 3,39 mln osób, zaś udział TVP 2 w rynku wyniósł wtedy 30,04 proc. w grupie 4+ i 32,78 proc. w 16-49.

Mimo spadku widowni, w czasie emisji koncertów z Opery Leśnej, żadna inna stacja nie mogła zagrozić Dwójce. O ponad 10 pkt. proc. niższy udział (wyniósł on 16,41 proc.) miała zajmująca drugie miejsce TVP 1, która w paśmie "SHF" emitowała serial "Tajemnice twierdzy szyfrów" oraz filmy fabularne. Prawie taki sam udział jak Jedynka (16,4 proc.) zanotował Polsat, który nadawał głównie filmy, ale ostatniego dnia festiwalu pokazał na żywo "Kabaretobranie w Zielonej Górze". Czwartą pozycję zajął TVN (11,23 proc.; filmy, "Niania", "Brzydula").

Wpływy z reklam nadawanych wokół całej imprezy wyniosły w tym roku 3,4 mln zł, zaś same dwa pierwsze dni przyniosły Dwójce z reklam 2,4 mln zł, czyli o ponad 100 tys. zł mniej niż w ubiegłym roku (dane cennikowe, nie obejmują rabatów).

Sopot Hit Festiwal 2009 oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

Oglądalność Sopot Hit Festiwalu 2009
sht2009


Widownia konkurencji w czasie emisji imprezy
konkurencjashf

Profil widowni Sopot Hit Festiwalu 2009
profilshf


Oglądalność Sopot Hit Festiwalu 2008
shf2008

Dołącz do dyskusji: Sopot Hit Festiwal stracił widzów, ale nie dał szans konkurencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl