Rynek reklamy internetowej bije rekordy
Wydatki na reklamę w internecie biją rekordy ustanowione w czasie boomu internetowego
Jeśli rynek będzie rozwijał się w takim tempie w 2004 r. może paść rekord przychodów z reklam ustanowiony w okresie boomu internetowego z 2000 r. Wydatki na reklamę osiągnęły wówczas poziom 8,09 mld dol. W ubiegłym roku wydatki wyniosły 7,27 mld dol. - Wzrost branży w tym roku może być wyższy niż prognozowane przez analityków 10-15 proc. Nawet szacunki na poziomie 25 proc. wzrostu mogą być zbyt niskie - powiedział Greg Stuart, prezes IAB.
Co napędza ten rynek? Z badań IAB i PwC wynika, że jedynym formatem, który rośnie są reklamy dołączane do wyników przeszukiwania. Wydatki na pozostałe formaty reklam w 2003 r. spadły o 7 proc. Lider rynku przeszukiwarek Google odnotował w ubiegłym roku 27-proc. wzrost przychodów z reklam do 375,3 mln dol.
Inne
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy internetowej bije rekordy