„Rolnik szuka żony 3” hitem TVP1. Jedynka znokautowała konkurencję
Trzeci sezon reality-show „Rolnik szuka żony” oglądało średnio 4,64 mln osób. W porównaniu do drugiej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., produkcja zyskała 420 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji formatu była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 11,76 mln zł.
„Rolnik szuka żony 3” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele o godz. 21.25, w okresie od 4 września do 20 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show oglądało średnio 4,64 mln osób. Przełożyło się to na 29,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 25,28 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,69 proc. w grupie 16-59.
Największą widownią cieszył się odcinek produkcji z 23 października br. - zgromadził on przed telewizorami 5,13 mln oglądających. Z kolei finał programu śledziło średnio 4,96 mln osób (był to trzeci najchętniej oglądany odcinek serii).
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
||||
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
04-09-2016 |
21:25 - 22:11 |
3 831 626 |
25,90% |
1 439 349 |
22,24% |
2 153 507 |
23,14% |
11-09-2016 |
21:26 - 22:10 |
3 830 135 |
25,99% |
1 582 696 |
23,42% |
2 324 974 |
24,34% |
18-09-2016 |
21:27 - 22:12 |
4 410 098 |
28,93% |
1 598 993 |
24,32% |
2 450 062 |
25,25% |
25-09-2016 |
21:25 - 22:10 |
4 562 044 |
30,25% |
1 786 416 |
26,16% |
2 596 919 |
26,94% |
02-10-2016 |
21:25 - 22:10 |
4 551 867 |
29,89% |
1 706 236 |
25,05% |
2 540 339 |
26,01% |
09-10-2016 |
21:29 - 22:14 |
4 807 652 |
30,58% |
1 814 821 |
26,42% |
2 705 643 |
27,27% |
16-10-2016 |
21:25 - 22:10 |
4 743 506 |
29,96% |
1 762 253 |
25,49% |
2 732 768 |
27,08% |
23-10-2016 |
21:27 - 22:12 |
5 128 546 |
31,67% |
1 926 997 |
27,26% |
2 915 894 |
28,47% |
30-10-2016 |
21:25 - 22:10 |
4 899 481 |
30,89% |
1 735 734 |
25,26% |
2 815 836 |
28,06% |
06-11-2016 |
21:25 - 22:11 |
5 070 371 |
32,11% |
1 761 886 |
26,06% |
2 803 253 |
28,40% |
13-11-2016 |
21:28 - 22:13 |
4 899 002 |
30,55% |
1 830 984 |
25,95% |
2 740 915 |
26,86% |
20-11-2016 |
21:26 - 22:16 |
4 957 963 |
31,55% |
1 760 430 |
25,44% |
2 789 984 |
27,91% |
Średnio: |
4 644 035 |
29,92% |
1 725 679 |
25,28% |
2 632 257 |
26,69% |
Dla porównania, drugą edycję reality-show, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 4,22 mln osób, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału w 4+ i 21,64 proc. w 16-49. Oznacza to, że program zyskał 420 tys. widzów. Zdecydowanie zwiększyły się również jego udziały w rynku.
Z kolei pierwszą serię programu, pokazywaną jesienią 2014 roku śledziło średnio 3,62 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 23,68 proc. i 19,95 proc. udziału. W tym ujęciu wzrost wyniósł aż 1,02 mln widzów.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Edycja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
I - jesień 2014 |
3 620 191 |
23,68% |
19,95% |
II - jesień 2015 |
4 219 871 |
25,94% |
21,64% |
III - jesień 2016 |
4 644 035 |
29,92% |
25,28% |
TVP1 w czasie nadawania reality-show zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym, mając dużą przewagę nad konkurencją. Wiceliderem w tym czasie wśród tzw. „wielkiej czwórki” był Polsat, nadający wówczas „Kabaret na żywo” i inne formaty kabaretowe oraz „CSI: Cyber”, co dało mu 11,36 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. serial „Na noże”; 8,75 proc.), a czwarta - Dwójka (filmy fabularne i kabarety; 4,33 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 - Rolnik szuka żony 3 |
4 644 035 |
29,92% |
1 725 679 |
25,28% |
2 632 257 |
26,69% |
Polsat |
1 763 436 |
11,36% |
820 203 |
12,02% |
1 220 166 |
12,37% |
TVN |
1 358 892 |
8,75% |
808 674 |
11,85% |
1 051 350 |
10,66% |
TVP2 |
672 000 |
4,33% |
352 505 |
5,16% |
485 452 |
4,92% |
Wpływy z reklam pokazanych wokół premierowych odcinków trzeciej serii reality-show wyniosły 11,76 mln zł. Dla porównania, druga edycja zarobiła z reklam 10,81 mln zł, a pierwsza - 10,79 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Czwarty sezon „Rolnik szuka żony” widzowie TVP1 obejrzą jesienią 2017 roku. Obecnie trwają castingi do hitowego reality-show - tak jak do tej pory, kandydatów na partnera życiowego będą szukać zarówno mężczyźni jak i kobiety. Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej rolnikszukazony.tvp.pl.
„Rolnik szuka żony” to reality-show, w którym pięciu mężczyzn (zdarzają się kobiety) prowadzących gospodarstwa rolne szuka miłości swojego życia. Widzowie mogą zobaczyć, jak spotykają się oni z kolejnymi kandydatkami i wybierają te, z którymi chcą spędzić życie. Program prowadzi Marta Manowska, a za jego produkcję wykonawczą odpowiada FremantleMedia Polska. Reality-show powstaje na licencji brytyjskiego formatu „Farmer Wants a Wife”.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: „Rolnik szuka żony 3” hitem TVP1. Jedynka znokautowała konkurencję
Niemiarodajne są tylko te zaniżone. Jak obwieszczają sukces TVP, są już w pełni wiarygodne. Taka oto logika prezesa Kurskiego.