Portret polskiego użytkownika Internetu
Jakie gwiazdy muzyki są obecnie na szczycie popularności wśród polskich Internautów? Czy "Pianista" Polańskiego cieszy się większym zainteresowaniem Użytkowników Sieci niż "Zemsta" Wajdy? Produkty, której firmy są najchętniej poszukiwane w Sieci? Czy najlepiej sprzedające się samochody budzą największą ciekawość Internautów? Wyjazdy do jakich krajów były w centrum zainteresowania podczas mijających wakacji?
Odpowiedzi na te pytania można znaleźć analizując zapytania użytkowników do wyszukiwarek. Wyniki badań przeprowadzonych przez serwis NetSprint.pl na bazie ponad 4 milionów zapytań zadanych przez prawie 300,000 użytkowników tworzą niepowtarzalny portret polskiego Internauty.
Zdecydowanie najczęściej poszukiwaną gwiazdą muzyki jest skandalizująca rosyjska grupa Tatu. Jej popularność jest ponad dwukrotnie wyższa od kolejnych na liście "Ich Troje" oraz "Britney Spears". Można jednak przypuszczać, że w przypadku tej ostatniej nie wszystkim Internautom chodzi wyłącznie o muzykę.
Pasjonującą rywalizację można zaobserwować w walce o tytuł najpopularniejszej Polki. Niemal identycznym zainteresowaniem wśród Internautów cieszą się dawne znajome z Big Brothera Agnieszka Frykowska ("Frytka") i Anna Hoksa ("Barbie"). Obie musiały jednak ustąpić najpopularniejszej obecnie Annie Przybylskiej. Zwraca też uwagę wysoka 5. pozycja Katarzyny Figury.
Najpopularniejszym filmem ostatniego miesiąca jest "Pianista", który znacznie wyprzedził "Zemstę", "Spidermana", "Matrix" (głównie ze względu na rosnące zainteresowanie sequelem "The Matrix Reloaded") oraz Raport Mniejszości. Natomiast najbardziej zyskującym na popularności w ostatnich dniach jest film "Edi".
Królem wśród marek nieodmiennie od ponad roku zarówno w zagranicznych jak i polskich wyszukiwarkach jest Nokia. Kolejne w zestawieniu Siemens i Sony notują o połowę mniej zapytań, zaś Motorola i Canon ledwie trzecią ich część.
Bardzo dużym zainteresowaniem wśród Internautów cieszą się też producenci samochodów. Fiat nieznacznie wyprzedza tu Forda, Opla, Renault. W samej czołówce są też niespodziewanie Mercedes i BMW, choć prawdopodobnie większość Użytkowników nie planuje ich zakupu w najbliższym miesiącu.
Wśród poszukujących podczas wakacji ofert wypoczynku największym zainteresowaniem cieszyła się Chorwacja zostawiając daleko za sobą Grecję, Słowację, Francję oraz Włochy. Zwraca też uwagę wysoka pozycja USA, choć prawdopodobnie tylko niewielka część tych zapytań dotyczyła oferty turystycznej tego kraju.
Wyszukiwarka NetSprint jest dostępna już na 54 serwisach internetowych (w tym NetSprint.pl, Interia.pl, Hoga.pl, Panorama Firm (pf.pl), Internetia.pl, Pcworld.pl, Biznesnet.pl, GSMonline i wiele innych). Każdego dnia obsługuje ponad 150,000 zapytań Internautów.
Dołącz do dyskusji: Portret polskiego użytkownika Internetu