Polo TV i Eska TV liderami wśród kanałów muzycznych, Viva z największym spadkiem
W maju br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych został kanał Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, najwięcej straciła Viva Polska.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w maju 2013 roku wyniósł 0,65 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 139,6 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.
Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 129,6 proc. i ostatecznie wyniósł 0,61 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.
Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,28 proc. po spadku o 13,5 proc.
Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w maju br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 41,7 proc. do poziomu 0,27 proc.
Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,04 proc.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się może zajmujący miejsce piąte kanał ITV, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się aż o 151,3 proc. do 0,19 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 18,8 proc. wyniósł 0,11 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.
maj | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polo TV | 14 714 | 0,270 | 37 018 | 0,647 |
Eska TV | 14 542 | 0,267 | 35 110 | 0,613 |
4fun.tv | 17 302 | 0,318 | 15 731 | 0,275 |
VIVA Polska | 24 941 | 0,458 | 15 304 | 0,267 |
ITV | 4 147 | 0,076 | 10 910 | 0,191 |
TV.DISCO | 3 559 | 0,065 | 4 489 | 0,078 |
Stars.tv | - | - | 2 403 | 0,042 |
VH 1 | 2 055 | 0,038 | 2 340 | 0,041 |
Rebel.tv | 822 | 0,015 | 1 365 | 0,024 |
Kino Polska Muzyka | 796 | 0,015 | 675 | 0,012 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 7 250 | 0,133 | 6 170 | 0,108 |
AXN Spin | - | - | 677 | 0,012 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 143,6 proc. do poziomu 1,90 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,21 proc. udziału, do góry o 131,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do kanału Viva Polska, który rok temu był liderem (1,02 proc., w dół o 17,5 proc.). Stacja ta zanotowała największy w zestawieniu).
Z kolei największym wzrostem w tym ujęciu (o 185,2 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv.
maj | wszyscy 13-29 | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eska TV | 6 236 | 0,780 | 14 950 | 1,900 |
Polo TV | 4 172 | 0,522 | 9 514 | 1,209 |
VIVA Polska | 9 840 | 1,231 | 7 994 | 1,016 |
4fun.tv | 7 898 | 0,988 | 6 743 | 0,857 |
ITV | 804 | 0,101 | 1 917 | 0,244 |
TV.DISCO | 1 269 | 0,159 | 1 510 | 0,192 |
VH 1 | 727 | 0,091 | 619 | 0,079 |
Rebel.tv | 213 | 0,027 | 604 | 0,077 |
Stars.tv | - | - | 355 | 0,045 |
Kino Polska Muzyka | 18 | 0,002 | 27 | 0,003 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 3 118 | 0,390 | 2 693 | 0,342 |
AXN Spin | - | - | 275 | 0,035 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w maju 2013 roku był program „Eska Tv News”, który na antenie Eski TV obejrzało 196 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły dwa miejsca. W rankingu najwięcej, bo aż osiem lokat przypadło programom z oferty Polo TV.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 196 349 | 2,90 |
CO SIE SLUCHA /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 188 867 | 2,55 |
SLIDE SHOW DISCO POLO /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 162 376 | 1,56 |
DISCO RELAX | Polo TV | 159 393 | 1,88 |
VIPO DISCO POLO HITY /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 154 909 | 1,54 |
LISTA PRZEBOJOW /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 147 861 | 1,22 |
WEEKEND Z HITAMI 1990 /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 144 571 | 1,39 |
WEEKEND Z HITAMI 2000 /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 140 679 | 1,43 |
VIDEO MIX /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 139 914 | 1,69 |
MASTERS MUSIC BOX /PROG.MUZ/ | Polo TV | 139 093 | 1,24 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Polo TV i Eska TV liderami wśród kanałów muzycznych, Viva z największym spadkiem