Polacy w nowej odsłonie kampanii promującej abonament RTV (wideo)
Ruszył ostatni etap kampanii zachęcającej do płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego. Akcję na zlecenie Związku Pracodawców Mediów Publicznych przygotowały agencje Walk i Adwertajzing.
Przypomnijmy, że w pierwszych odsłonach kampanii promującej płacenie abonamentu radiowo-telewizyjnego wystąpili obcokrajowcy, którzy ironicznie gratulowali nam, że pod względem nieuiszczania tej opłaty jesteśmy liderami w Europie (zobacz te spoty). W startującym właśnie etapie akcji wypowiadają się Polacy płacący abonament, uzasadniając, dlaczego to robią.
Kampanię na zlecenie Związku Pracodawców Mediów Publicznych przygotowało konsorcjum agencji Walk i Adwertajzing. - Płacenie abonamentu RTV jest kontrowersyjnym i budzącym żywe emocje tematem. Dlatego klasyczna, perswazyjna forma reklamy próbująca racjonalnie przekonać konsumentów o dobrodziejstwach płynących z opłacania abonamentu, nie przyniesie spodziewanych efektów. Aby trwale zmienić nastawienie społeczeństwa do kwestii abonamentu konieczne są działania silnie oddziałujące na emocje, redefiniujące sposób postrzegania tej kwestii - opisuje Lech C. Król, właściciel Adwertajzing.pl. - Dlatego kampania „Polska numerem 1 w Europie” oparta jest na poczuciu narodowej dumy i sprawiedliwości Polaków. Jeśli chcemy się czuć Europejczykami, jeśli chcemy być dumni z bycia Polakami, powinniśmy godnie się zachowywać - dodaje.
Akcja - zaplanowana do 20 lutego - obejmuje telewizję (kanały TVP), radio (stacje Polskiego Radia), internet (serwis placeabonament.pl, strony TVP i Polskiego Radia, działania w social media) oraz prasę.
Dołącz do dyskusji: Polacy w nowej odsłonie kampanii promującej abonament RTV (wideo)
Skoro prawie wszyscy nie płacą abonamentu, to najwyrażniej uważają że nie ma za co płacic.
TVP domaga się abonamentu, a i tak kończy rok z miunus 60 milionów złotych.
Ta kampania będzie miała odrotny skutem i jeszcze mniej ludzi będzie płacić.