SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ogromna transakcja na rynku agencji mediowych

Francuska grupa reklamowa Publicis kupi za 1,3 mld dolarów amerykańską interaktywną agencję reklamową Digitas.

Publicis Groupe, jeden z największych na świecie holdingów reklamowych przejmie 100 proc. udziałów w firmie Digitas Inc., amerykańskim liderze w dziedzinie cyfrowej i interaktywnej komunikacji. Wartość umowy opiewa na 1,3 miliarda dolarów, co oznacza, że jest to największa transakcja na rynku agencji reklamowych i mediowych od 2005 r. kiedy holding WPP kupił sieć Grey Worldwide, za którą zapłacił 1,5 miliarda dolarów. Publicis Groupe zapłaci udziałowcom Digitas 13,5 dolara za każdą akcję firmy.
 
– Szukaliśmy sposobności do przeprowadzenia istotnej strategicznej akwizycji, która wzmocni nasze operacje w dziedzinie mediów cyfrowych. Umowa z Digitas istotnie przybliża holding Publicis do przyszłości komunikacji. Dzięki przejęciu Digitas, Modem Media oraz Medical Broadcasting Company, Publicis Groupe staje się liderem w obszarze komunikacji cyfrowej. Zamierzamy rozwijać działalność Digitas w skali globalej by umacniać naszą pozycję na świecie. Transakcja będzie solidną podstawą do rozwoju całego holdingu Publicis Groupe, w sytuacji gdy marketing i komunikacja w mediach cyfrowych i interaktywnych przeżywają okres dramatycznego wzrostu, a według szacunków ZenithOptimedia w 2010 r. nowe media będą już stanowiły ponad 10 proc. wszystkich inwestycji reklamowych na świecie – powiedział Maurice Lévy, Chairman and CEO Publicis Groupe. Przejęcie Digitas jest zgodne z globalną strategią Publicis Groupe ogłoszoną kilka lat temu, która zakłada wzmacnianie pozycji holdingu w dziedzinie tzw. nowych mediów.

Akwizycja Digitas oznacza wzrost znaczenia komunikacji cyfrowej w portfelu Publicis Groupe. Wartość przychodów generowanych przez tę działalność w ramach holdingu Publicis wzrośnie z obecnych 28 proc. do 34 proc. w najbliższej przyszłości.

Digitas Inc. powstała w USA w 1980 r. i jest notowana na NASDAQ od 2000 r. Zatrudnia 2050 osób, a jej centrala mieści się w Bostonie. Do Digitas Inc. należą trzy agencje: Digitas, zajmująca się mediami cyfrowymi i direct marketingiem, Medical Broadcasting, agencja interaktywna specjalizująca się w branżach medycznej i biotechnologicznej oraz Modem Media, agencja mediów cyfrowych i direct marketingu. Klientami Digitas są największe na świecie koncerny tj. American Express, Astra Zeneca, AARP, Bristol-Myers Squibb, Cingular, General Motors, Heineken, HP, Kraft Foods, P&G, Whirlpool.    

Dołącz do dyskusji: Ogromna transakcja na rynku agencji mediowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl