Odzieżowa firma H&M stawia na second handy
Szwedzka firma odzieżowa H&M Group będzie rozwijać sieć second handów - sklepów z używaną odzieżą. Koncern został właścicielem 70 proc. udziałów w start-upie Sellpy, który umożliwia odsprzedawanie używanej odzieży online.
H&M od kilku miesięcy już testuje w Szwecji sklepy z odzieżą używaną. Teraz chce umożliwić sprzedaż używanych ubrań online. Dlatego też szwedzki koncern zainwestował 4,5 mln euro i dokupił udziały w start-upie Sellpy - platformie, dzięki której można sprzedawać w internecie ubrania z drugiej ręki. H&M ma teraz w nim 70 proc. udziałów i jest jego większościowym udziałowcem.
Na obecnym etapie obie firmy nie ujawniają szczegółów współpracy. Wiadomo jedynie, że dzięki inwestycji H&M planowana jest ekspansja Sellpy na rynki międzynarodowe. Na pierwszy ogień idzie rynek niemiecki.
Michael Arnör z Sellpy podkreśla, że rynek odzieży używanej będzie się rozwijać, bo kupowanie, renowacja i przerabianie używanych ubrań jest zgodne z ekologią oraz ideą zero waste.Z kolei H&M zaczyna wprowadzać do swoich kolekcji ubrania produkowane z materiałów pochodzących z recyklingu.
Dołącz do dyskusji: Odzieżowa firma H&M stawia na second handy