SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Obserwuj znamiona” - dziennikarze i eksperci w kampanii „Mam haka na raka” (wideo)

Ruszyła tegoroczna odsłona kampanii „Mam haka na raka” organizowanej przez Polskiej Unii Onkologii. Akcja przebiega pod hasłem „Obserwuj znamiona”, a spot na jej potrzeby przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej.

Spot tegorocznej kampanii „Mam haka na raka” pokazuje rozmowę ekspertów z dziennikarzami, po tym jak w mediach pojawiła się informacja o rzekomych planach budowy nad Polską tarczy chroniącej obywateli przed złośliwym działaniem promieni UV powodujących czerniaka. Tymczasem okazuje się, że przed czerniakiem możemy chronić się sami.

- Jeżeli zauważysz niepokojące zmiany na skórze, skontaktuj się z onkologiem lub dermatologiem. Wczesne wykrycie pozwala na wyleczenie nowotworu skóry - podkreślają eksperci.

Scenariusz spotu przygotowały laureatki VI edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”: Katarzyna Lasyk, Ewa Szota, Paulina Hnatyszyn i Magdalena Frelich z Zespołu Szkół w Kietrzu.

- Zależało nam na tym, aby w nietypowy sposób powiedzieć o czerniaku. Dzisiaj wszyscy skupieni są na mediach, szukają informacji, często ich uwagę przyciąga sensacja. Stąd w naszej propozycji wątek o tarczy UV, dopiero potem dowiadujemy się, że chodzi o czerniaka. Zaciekawiając odbiorcę absurdalnym tematem, przemyciłyśmy ważne przesłanie dotyczące obserwacji znamion - opowiadają laureatki.


Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline. Program jest ogólnopolską inicjatywą skierowaną do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, mającą na celu umiejętne zaangażowanie młodych ludzi w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową.

W ramach tegorocznej kampanii uruchomiono serwis obserwujznamiona.pl, w którym znajdują się przydatne informacje dotyczących czerniaka. Działania do końca br. będą też prowadzone w mediach ogólnopolskich i regionalnych (m.in. TVN, Tok Fm, Roxy FM).

Finalną kreacją kampanii i produkcją spotu - wyreżyserowanego przez Marcina Serafina - zajęła się agencja Fabryka Komunikacji Społecznej. Stronę obserwujznamiona.pl przygotowała agencja Discipline Media Group.

Dołącz do dyskusji: „Obserwuj znamiona” - dziennikarze i eksperci w kampanii „Mam haka na raka” (wideo)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janusz
A ja się pytam kto za to płaci, ile to kosztuje, ile czeka się w przychodni na wizytę u lekarza po stwierdzeniu niepokojących objawów, tak żeby mieć pełny obraz tej kampanii. Bo nikomu nie życzę choroby, ale za chwilę wyda się wszystkie pieniądze na kampanie, a nie będzie za co leczyć.
odpowiedź
User
btw
niezły gniot.
odpowiedź
User
misiek
i znowu propaganda - jak wykryja raka to Cie nie wylecza - bo nie ma za co :) profesor z poznania ktory wymyslil szczepionke na czerniaka nie moze dostac dotacji paromilionowych ;) bo nie ma kasy
odpowiedź