Naczelny "Newsweeka" tworzy nową gazetę codzienną?
Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny tygodnika "Newsweek Polska", odejdzie z wydawnictwa Axel Springer Polska.
Wynika z nieoficjalnych informacji "Rzeczpospolitej". Razem z wicenaczelnymi tego tytułu - Pawłem Fąfarą i Ewą Wilcz-Grzędzińską - będzie tworzyć nowy dziennik.
Do zmiany w kierownictwie "Newsweeka" może dojść w najbliższych tygodniach. Tomasz Wróblewski nie chciał potwierdzić informacji "Rz". Nie komentuje ich również zarząd Axel Springer Polska.
- Polityka informacyjna koncernu nie pozwala mi na mówienie o sprawach personalnych - stwierdził "Rz" Michał Fijoł, rzecznik zarządu.
Wg"Rz" nowy projekt, do którego ewentualnie przejdą naczelni "Newsweeka", prowadzony jest przez grupę wydawniczą Polskapresse (wydawca dziewięciu regionalnych dzienników). O planach otwierania kolejnych tytułów mówiła jeszcze w ubiegłym roku Dorota Stanek, prezes Polskapresse. Julian Beck, wiceprezes Polskapresse, skomentował pytanie o nowy projekt grupy ogólnikowo: - Tak, to prawda, zastanawiamy się nad nowym przedsięwzięciem, tak jak każdy wydawca. On również nie chciał potwierdzić wiadomości o wzmocnieniu projektu przez ekipę z "Newsweeka".
Możliwe także, że nowym miejscem pracy Tomasza Wróblewskiego i jego zastępców będzie dziennik ekonomiczny szykowany przez Grupę Wydawniczą Handelsblatt. Niemiecki wydawca nie chce komentować prac nad projektem, zdaniem branży są one zaawansowane - spekuluje dzisiejsza "Rz".
Tomasz Wróblewski kieruje razem z Ewą Wilcz-Grzędzińską "Newsweekiem" od jego początku w 2001 roku z kilkumiesięczną przerwą, kiedy szefem tytułu był Jarosław Sroka (2004/2005 r.). Ostatecznie jednak Wróblewski powrócił na stanowisko.
Sprzedaż tygodników opinii
czerwiec | ||||
ZKDP | 2006 | 2005 | ||
Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | |
Polityka | 258593 | 156537 | 289380 | 175176 |
Wprost | 247007 | 134281 | 281640 | 147536 |
Newsweek | 221870 | 127545 | 269963 | 144381 |
Przekrój | 152404 | 63997 | 170416 | 77136 |
Przegląd | 80000 | 30309 | 91875 | 33064 |
"Polityka" dominuje także pod względem sprzedaży w pierwszym półroczu 2006 r. Średnia sprzedaż dla tego okresu wyniosła 168 279 egz. (6,4 % mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku). Jest to o 30,8 tys. egzemplarzy więcej niż Wprost (137 480 egz.) –spadek o 19,6 % w stosunku do 2005r. i 31 tys. egzemplarzy więcej niż Newsweek (136 840 egz.) – spadek o 22 % w stosunku do roku ubiegłego.
Dołącz do dyskusji: Naczelny "Newsweeka" tworzy nową gazetę codzienną?