Na wniosek T-Mobile sądy zakazują Play reklam 4G LTE (wideo)
Sądy okręgowe w Opolu i Kielcach uwzględniły wnioski T-Mobile Polska i wydały zakaz rozpowszechniania reklam Play prezentujących usługi i urządzenia jako już działające w sieci 4G LTE. Powód? Play uruchomi tę sieć do końca br. tylko w 13 największych miastach.
Wnioski złożone w sądach okręgowych przez T-Mobile Polska dotyczyły kampanii reklamowych prowadzonych przez Play od początku września. Wtedy bowiem telekom prezentując nową odsłonę taryf Formuła Unlimited, poinformował, że 11 listopada uruchomi usługi w technologii LTE (głównie szybki internet mobilny), oferowane pod marką 4G LTE. Do końca br. będą one działać w 13 miastach, m.in. w Warszawie i Gdańsku (więcej na ten temat).
>>> Play: instalacje LTE w kolejnych miastach (wideo)
Oznaczenie 4G LTE i informacja, że prezentowane smartfony działają w tej sieci, pojawiły się we wszystkich kampaniach Formuł Unlimited w Play w ostatnich dwóch miesiącach: z Kubą Wojewódzkim i Magdaleną Różczką (obejrzyj to), Agnieszką Chylińską i Agnieszką Dygant (zobacz te spoty), Michałem Żebrowski i Krzysztofem Hołowczycem (obejrzyj to), a także reklam Play na kartę z Kamilem Bednarkiem i Czesławem Mozilem (zobacz je) oraz reklam smartfonów działających w sieci 4G LTE (więcej o tym).
T-Mobile Polska podał do kilku sądów okręgowych te reklamy, domagając się wstrzymania ich emisji. Według operatora kampanie rozpowszechniają nieprawdziwe informacje, że korzystanie z technologii LTE w całej sieci Play jest już możliwe lub będzie możliwe do końca br. Tymczasem zgodnie zapowiedziami, Play do końca br. uruchomi technologię LTE w 13 miastach. Jednak reklamy zapowiadające tę usługę są emitowane w całym kraju.
Sądy okręgowe w Opolu i Kielcach przychyliły się do argumentacji T-Mobile, wydając 22 października postanowienia zakazujące operatorowi Play rozpowszechniania reklam promujących usługi telekomunikacyjne, smartfony i inne urządzenia jako już działające w sieci 4G LTE. Sądy uznały, że w dotychczasowych reklamach brakuje rzetelnych i pełnych informacji na temat nowej technologii LTE, a zwłaszcza terytorialnego i czasowego zakresu jej obowiązywania. Tym samym reklamy wprowadzały odbiorców w błąd.
To druga w ostatnim okresie sytuacja, w której telekom domaga się przed sądem wstrzymania reklam konkurenta. We wrześniu Orange Polska starał się zablokować reklamy Plusa, gdzie pojawiała się informacja, że jest internet LTE Plusa jest szybszy od Neostrady (na podstawie pomiarów przeprowadzonych przez serwis Speedtest.pl), jednak kilka sądów okręgowych odrzuciło te wnioski (przeczytaj więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Na wniosek T-Mobile sądy zakazują Play reklam 4G LTE (wideo)