Lokalne media internetowe atrakcyjne dla reklamodawców
Konsumenci ufają reklamom na stronach internetowych lokalnych gazet codziennych, czasopism i stacji telewizyjnych.
Istnieje również duże prawdopodobieństwo podjęcia przez nich działań po zobaczeniu takich reklam - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na raport organizacji Online Publishers Association (OPA) o nazwie "Local Online Media: From Advertising to Action".
Raport ten jest analizą zachowań konsumentów czerpiących lokalne informacje m.in. z dostępnych w internecie miejskich przewodników, portali, ogłoszeń, stron czasopism, gazet codziennych i stacji telewizyjnych.
W przypadku wszystkich trzech rodzajów stron lokalnych mediów (gazety codzienne, czasopisma i stacje telewizyjne) istnieje większe prawdopodobieństwo, że konsumenci podejmą działanie po zobaczeniu na nich lokalnych reklam niż w przypadku odwiedzających wszystkie inne strony z lokalnymi treściami.
Na czele są witryny gazet codziennych, gdzie 46 procent konsumentów podejmuje działanie (np. dokonanie zakupu, pójście do sklepu, wyszukiwanie informacji) po zobaczeniu lokalnej reklamy. Na kolejnych miejscach znalazły się strony lokalnych czasopism (44 procent), stacji telewizyjnych (42 procent), przewodników miejskich (42 procent), użytkowników (39 procent), portali (37 procent) oraz ogłoszeń (35 procent).
Konsumenci mają również zaufanie do reklam na stronach lokalnych mediów. Pod tym względem również liderem są witryny codziennych gazet, gdzie reklamom na nich umieszczanych ufa 56 procent badanych. W przypadku stron lokalnych stacji telewizyjnych wskaźnik ten wyniósł 55 procent, a czasopism 40 procent.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Lokalne media internetowe atrakcyjne dla reklamodawców