SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec portalu Wirtualna Polska?

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wirtualnej Polski S.A. (WP) podjęło 20 września uchwałę o istotnej zmianie przedmiotu działalności spółki

Za uchwałą głosował  TP Internet (TPI), akcjonariusze mniejszościowi - Key7 Investments i Grabski Inwestycje Finansowe - wstrzymali się od głosu.

- Zmiana przedmiotu działalności WP wynika z dążenia do utrzymania na rynku znanej i cenionej marki, jaką jest Wirtualna Polska. Spółka w niedługim czasie, w wyniku postępowania upadłościowego, zostanie pozbawiona portalu i nie będzie mogła prowadzić działalności zapisanej w statucie. W związku z tym TPI zaproponował nowy przedmiot działalności. Akcjonariusz większościowy uważa, że szansą dla WP jest działalność w obszarze szeroko rozumianego pośrednictwa i doradztwa w zakresie zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej. Propozycja ta nie zamyka dyskusji na temat przyszłości Wirtualnej Polski i dziedzin, w których spółka może wykorzystać swój potencjał - poinformował Piotr Michalski,  rzecznik prasowy TP Internet sp. z o.o.

Ponieważ żaden z akcjonariuszy WP nie głosował przeciwko uchwale, NWZ zdjęło z porządku obrad punkt dotyczący wyboru biegłego do ustalenia ceny wykupu akcji akcjonariuszy niezgadzających się na istotną zmianę przedmiotu działalności spółki.
NWZ zobowiązało Radę Nadzorczą WP do przyjęcia tekstu jednolitego statutu spółki uwzględniającego uchwaloną zmianę przedmiotu działalności.

Tymczasem Spółka Wirtualna Polska S.A. oświadczyła, iż podjęcie przez Walne Zgromadzenie uchwały (głosami TP Internet o zmianie  przedmiotu działalności SPÓŁKI pozostaje bez żadnego wpływu na bieżące funkcjonowanie Portalu Wirtualna Polska.

- Nie ma także podstaw aby zakładać zakłócenia funkcjonowania Portalu w przyszłości. Uchwała ta nie stanowi także zagrożenia dla realizacji zobowiązań (w tym świadczeń reklamowych) związanych z Portalem Wirtualna Polska na rzecz zewnętrznych partnerów Spółki.

Przedsiębiorstwo Wirtualna Polska udowodniło, przez cały okres funkcjonowania w ramach upadłości, iż mając swobodę w realizacji swojej strategii będzie sukcesywnie poprawiać swą sytuacje finansową i rozwijać produkty oraz usługi.

 

Sytuacja finansowa spółki jest stabilna, a spółka realizuje planowane zadania mające na celu systematyczne zwiększanie jej przychodów; w lipcu przychody przekroczyły koszty gotówkowe WP. W tym kwartale również przewidujemy pozytywne przepływy finansowe.

Użytkownikami WP jest kilka milionów osób fizycznych. Wirtualna Polska współpracuje z najbardziej liczącymi się uczestnikami rynku. Jej klientami i współpracownikami są m.in. czołowe wydawnictwa prasowe, banki i domy maklerskie, przedsiębiorstwa handlowe, przedsiębiorstwa prowadzące aukcje internetowe. Portal jest i będzie rozbudowywany o nowe serwisy i usługi. Pod względem oglądalności, jak wskazują badania Internetu, Wirtualna Polska jest drugim portalem w Polsce. Spółka obecnie wkracza w czwarty kwartał i niewątpliwie w tym czasie skorzysta z odczuwalnego wzrostu rynku reklamy. Pozwala to z dużym optymizmem oczekiwać na korzystne wyniki finansowe, ponieważ w branży internetowej przychody zwiększają się o kilkadziesiąt procent w ostatnim kwartale każdego roku. Przypominamy, iż już dziś WP reklamuje czołówkę przedsiębiorców funkcjonujących na polskim rynku.

WP pozostaje jedną z najbardziej cenionych marek w Polsce. (ranking opublikowany w numerze tygodnika "Wprost" z dnia 02 maja 2004 r.). Dynamicznie wzrastają wskaźniki serwisów biznesowych oraz przychody z transakcji e-commerce zawieranych za pośrednictwem platformy biznesowej WP. Informowaliśmy o tym w komunikacie z dnia 12 lipca 2004 r. Pierwsze półrocze bieżącego roku przyniosło wzrost niemal wszystkich istotnych wskaźników w serwisach biznesowych WP. W odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody z e-commerce wzrosły o 53%. Sam Pasaż Finansowy, jako jeden z elementów e-finansów WP, wygenerował przychody wyższe o 77% w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku. E-finanse zaś jako całość (Pasaż Finansowy i inne aktywności, w tym serwis przetargi.wp.pl) zanotowały wzrost 85-procentowy! Liczba unikalnych użytkowników sięgających na strony finansowe i biznesowe Wirtualnej Polski w pierwszym półroczu tego roku jest o 75% wyższa niż w analogicznym okresie roku 2003. O jedną piątą zwiększyła się ponadto liczba partnerów portalu.

Konsekwentnie podejmujemy działania mające na celu modyfikację istniejących serwisów portalu, tak, by w jak najwyższym stopniu odpowiadały trendom na rynku oraz realizowały wymagania użytkowników. Tylko w ostatnich dwóch miesiącach zmodernizowaliśmy Pocztę WP, dostosowując ją precyzyjniej do potrzeb odbiorców indywidualnych (PocztaPRO) i klientów biznesowych (PocztaBIZ), zwiększyliśmy funkcjonalność Pasażu Finansowego, serwis Komputery ruszył w nowym kształcie i z nową, bogatszą zawartością. We współpracy z Energis Polska Uruchomiliśmy też numer dostępowy do Internetu - wpGO!modem.

Dzięki współpracy ze specjalistycznym Wydawnictwem IDG użytkownicy witryny zyskali dostęp do najświeższych newsów ze świata komputerów i nowoczesnych technologii. Rekordowe wskaźniki oglądalności osiągnęły serwisy: Gry (oglądalność Imperium Gier zwiększyła się o ponad 1/3 w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a liczba jego użytkowników zwiększyła się o ponad 60%. Są to najwyższe wskaźniki w historii serwisu. Podkreślamy iż Wirtualna Polska jest liczącym się na rynku medium reklamowym. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie reklamodawców kampaniami zasięgowymi, Biuro Reklamy WP skonstruowało specjalną ofertę umożliwiającą dotarcie z komunikatem promocyjnym do ogromnej rzeszy internautów. Nowy produkt,  WPZasięg, dostępny jest w ośmiu opcjach, w zależności od wybranej liczby unikalnych użytkowników, w przedziale od 250 tysięcy do nawet 5 milionów. WP stara się też wykorzystać możliwości, jakie zapewnia nowa technologia XHTML. Nieograniczone wręcz pole dla kreacji, ingerencji i agregacji z kontentem na stronie, możliwość interakcji z użytkownikami powodują, że XHTML cieszy się ogromną popularnością wśród klientów WP. Tylko na pierwsze tygodnie września zaplanowano 9 kampanii wykorzystujących XHTML.

Już wkrótce planowane jest wprowadzenie nowych serwisów i usług płatnych w portalu, w tym usług VOIP, szkoleń on-line, serwisu blog.wp.pl. Trwają również prace związane z przebudową i wprowadzeniem nowych użyteczności do serwisu Poczta, Randka i Logodzwonki. Ruszy kolejna Netmania, największy sieciowy konkurs wiedzy i rozrywki. Kontynuowane są rozmowy z partnerami na temat sprzedaży plików mp3 poprzez portal - czytamy w komunikacie portalu Wirtualna Polska.

Dołącz do dyskusji: Koniec portalu Wirtualna Polska?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl